Job-shadowing a Croàcia

Els nostres companys Jose Miguel i Paula han realitzat una activitat de job-shadowing a la institució d’educació de persones adultes Učilište Studium a la ciutat de Šibenik (Croàcia) i també han aprofitat l’ocasió per visitar altres centres educatius d’aquesta ciutat i de la veïna Zadar. Aquesta experiència ha tingut una durada de 5 dies, i s’ha desenvolupat des del 16 al 20 d’octubre de 2023.

Imatge de la ciutat de Šibenik (Croàcia)

Učilište Studium Šibenik és una de les cinc seus que AEI Studium té al llarg de tota Croàcia. AEI Studium es va fundar el 2010 i és actualment una de les institucions líders en educació d’adults de Croàcia. Ofereix més de 200 programes diferents de reciclatge i actualització professional, d’educació primària i secundària i programes de microqualificació, així com un gran nombre de cursos de perfeccionament, tallers i altres activitats no reglades.

AEI Studium implementa programes en els sectors següents: salut i benestar social, economia i comerç, agricultura i silvicultura, turisme i hostaleria, trànsit, enginyeria civil i geodèsia, enginyeria elèctrica, mecànica i informàtica, idiomes estrangers i habilitats socials.

Les activitats clau d’AEI Studium inclouen:

  • Desenvolupament i implementació de nous currículums i programes, basats en les necessitats dels aprenents i les demandes del mercat laboral, i l’ajustament continu dels programes d’acord amb les qualificacions i els estàndards d’ocupació actuals.
  • Preparació i implementació de projectes comunitaris.
  • Creació de noves oportunitats d’ocupació i inclusió de col·lectius marginats. Mitjançant els programes d’inclusió social de persones marginades i la implantació de programes educatius actualment deficitaris en el mercat de treball, l’organització contribueix a la millora de les condicions socioeconòmiques i de vida de la població del seu àmbit d’actuació.
  • Promoció de la igualtat, la cohesió social i la ciutadania activa mitjançant programes d’aprenentatge permanent.

Actualment, AEI Studium està molt implicada en el projecte de l’Agència de Formació i Formació Professional en la creació de programes d’educació d’adults per a l’adquisició de microqualificacions, títols parcials i titulacions completes finançats a través de bonificacions i altres fonts de finançament, un projecte nacional derivat de la recomanació sobre l’enfocament europeu de les microqualificacions. AEI Studium és una de les institucions líders a nivell nacional activament integrada en el procés de desenvolupament de nous programes de microqualificació i actualment compta amb més de 50 programes de microqualificació verificats en l’àmbit mediambiental i digital.

Així mateix, la institució es troba en procés de digitalització tant del procés d’aprenentatge com de treball intern. Amb aquesta finalitat, han desenvolupat una plataforma d’aprenentatge virtual, han adaptat els programes educatius per a la implantació en línia i han sigut verificats pel Ministeri en aquesta nova forma.

Aquesta és la cronologia de les activitats que han realitzat els nostres companys a Croàcia.

Dia 1

Visita a les instal·lacions d’Učilište Studium Šibenik, presentació del personal i del centre. Explicació sobre el sistema educatiu croat i l’oferta formativa de Studium. Assistència a una classe de Química d’educació secundària.

Centre educatiu Učilište Studium Šibenik
Amb Petra, una de les professores del centre Učilište Studium Šibenik

Dia 2

Visita a Trokut, centre incubador de noves tecnologies i producció. Trokut ofereix nombroses possibilitats als habitants de Šibenik i persones estrangeres. Té un espai co-working, una acadèmia de formació en noves tecnologies i programes formatius per a persones desocupades. També organitza tallers, seminaris i conferències centrats, majoritàriament, en l’àmbit de les TIC.

Assistència a una classe de Geolocalització al centre amfitrió, Učilište Studium Šibenik.

Instal·lacions de Trokut
Classe de Geolocalització a Učilište Studium Šibenik

Dia 3

Presentació a Učilište Studium Šibenik sobre el sistema de bonificacions que proporciona el govern per tal que les persones adultes milloren les seues destreses o n’adquirisquen de noves. Sessió en línia sobre l’aula virtual que fan servir als centres Studium.

Visita a la Universitat Politècnica de Šibenik en la qual es poden estudiar graus com Economia, Dret, Infermeria o Turisme. Disposen de molt bones instal·lacions, entre les quals destaca l’aula preparada per al seguiment virtual de les sessions.

Entrada de la Universitat Politècnica de Sibenik
Amb la nostra amfitriona Petra i el vicedegà de la universitat

Dia 4

Visita a Učilište Studium Zadar, centre recentment inaugurat a la ciutat croata de Zadar.

Visita a l’escola de formació professional i d’adults Strukovna škola Vice Vlatkovića a Zadar, un centre gegant amb unes instal·lacions fantàstiques per formar al seu alumnat.

Seu del centre Studium a Zadar
Entrada del centre Strukovna škola Vice Vlatkovića
Instal·lacions de mecànica d’automòbil de Strukovna škola Vice Vlatkovića

Taller de fusteria de Strukovna škola Vice Vlatkovića

Dia 5

Visita al centre d’educació secundària i de formació professional Srednja strukovna škola Šibenik on els estudiants d’entre 15 i 18 anys estudien Cosmètica, Perruqueria, Agricultura, Fusteria o Cuina entre d’altres.

Estudiants de Cosmètica
Amb el coordinador Erasmus+ de Srednja strukovna škola Šibenik

En conclusió, aquesta experiència d’aprenentatge per observació ens ha permés conéixer amb profunditat com funciona el sistema educatiu de Croàcia, hem contactat amb professorat de diferents nivells educatius i hem pogut visitar les magnífiques instal·lacions de què disposen els nostres homòlegs croats. En definitiva, ha sigut una experiència fantàstica que hem pogut realitzar gràcies al programa Erasmus+.

Bases del concurs de microrelats curs 23-24

IV EDICIÓ DEL CONCURS DE MICRORELATS
CFPA Serafí de Centelles

  1. Hi podrà participar tot l’alumnat del centre.
  2. Cada autor/a podrà presentar un microrelat original i inèdit.
  3. Els textos hauran de presentar-se en valencià, en castellà o en anglés.
  4. El microrelat no podrà superar les 250 paraules. El títol no s’inclourà en aquest còmput.
  5. La temàtica del microrelat serà la nostàlgia.
  6. Cada microrelat ha de portar un títol.
  7. Junt al text del microrelat, figuraran les dades personals de l’autor/a (nom i cognoms, grup o curs).
  8. El termini per a lliurar les narracions finalitzarà a les 23:59 del dia 26 d’octubre de 2023.
  9. Es farà servir un processador de textos per escriure el microrelat.
  10. Caldrà enviar el microrelat per correu electrònic abans que finalitze el termini establert i escriure en l’assumpte del correu MICRORELAT i el nom i cognoms del participant. S’enviarà al correu: microanimetes@gmail.com
  11. S’otorgaran els següents premis:
  • Millor microrelat en valencià
  • Millor microrelat en castellà
  • Millor microrelat en anglès
  1. Les persones premiades rebran com a guardó un lot de llibres i material per escriure de la llibreria Pàgina 3.
  2. El lliurament de premis tindrà lloc el dia 2 de novembre de 2023 a les 20h al jardí del centre.
  3. El dia del lliurament de premis, cada alumne/a podrà portar algun dolç o menjar típic d’aquest dia.
  4. Els microrelats guanyadors seran exposats al centre durant el mes de novembre.

La matricula començarà el 4 de setembre

Interrompem els últims dies de vacances per informar que la matrícula començarà el dilluns 4 setembre a les 10:00.

Ens informen des de l’Ajuntament que, degut a l’esdeveniment de “La Vuelta” ciclista, hi haurà restriccions al trànsit de vehicles i per tant, per tal de que tot el nostre alumnat tinga les mateixes oportunitats d’accedir al nostre centre, hem decidit ajornar el període de matrícula.

El divendres el professorat estarem al centre per preparar-ho tot i atendre dubtes, però no matricularem fins el dilluns.

Ens veiem el dilluns 4 de setembre de 10 a 13:30.

 Gaudiu dels últims dies de vacances i disculpeu les molèsties.

Aprovat el primer projecte acreditat per a la mobilitat d’alumnat i personal KA121-ADU

El CFPA Serafí de Centelles rebrà una quantitat de 21.334€ del programa Erasmus+, cofinançat per la Comissió Europea, dins d’un projecte acreditat de mobilitat d’alumnat i personal KA121-ADU. Aquest projecte, d’una durada de 15 mesos, permetrà dur a terme una mobilitat amb 12 alumnes i altres mobilitats per al professorat.

Continua així el procés d’internacionalització del nostre centre i el desenvolupament del Pla Erasmus+ que té els següents objectius:

  1. Reduir el percentatge d’abandonament escolar
  2. Augmentar la participació i motivació de l’alumnat
  3. Promoure una consciència europea entre els membres de la comunitat educativa

Participació del CFPA Serafí de Centelles en les Jornades Erasmus+

Els dies 26 i 27 de juny el director del CFPA Serafí de Centelles, Josep Berbegall, va participar en les Jornades inicials de projectes de mobilitat Erasmus+ KA121 en Educació Escolar i Educació de Persones Adultes 2023 que va tindre lloc a Santiago de Compostela. En aquestes jornades vam poder aprendre a gestionar l’acreditació i els projectes de mobilitat Erasmus+. També vam poder compartir experiències amb altres centres acreditats del nostre país. Gràcies al SEPIE per organitzar aquests esdeveniments tan necessaris!

També aquesta setmana, el 27 de juny, la nostra coordinadora Erasmus+, Paula Pons, va participar en les Jornades d’intercanvi d’experiències Erasmus+ i eTwinning organitzades pel CEFIRE de Gandia i que va tindre lloc a la seu de la Universitat Politècnica de València al Grau de Gandia. En aquesta jornada vam compartir la nostra experiència en programes Erasmus+ amb altres centres de la zona i vam escoltar els testimonis de participants en aquestos programes dels quals vam aprendre molt. Gràcies al CEFIRE per donar-nos la oportunitat d’explicar el nostre breu trajecte Erasmus+!

Dia d’Europa, Jornada Erasmus+

El 9 de maig se celebra el Dia d’Europa i hem aprofitat l’avinentesa per preparar una Jornada Erasmus+ per informar tot l’alumnat i gent interessada sobre el projecte Erasmus+ que hem desenvolupat durant aquest curs 2022-2023 i sobre els resultats que n’hem obtingut.

Aquest projecte de curta durada KA122-ADU Innovació educativa per a l’alumnat adult va començar el passat 10 de juliol de 2022 i ha finalitzat 10 mesos després, el 9 de maig de 2023. S’han realitzat un total de tres mobilitats de personal (un aprenentatge per observació i dos cursos de formació) amb un pressupost total de 3841 euros.

Els nostres objectius eren:

  1. Millorar la inclusió educativa i social de l’alumnat
  2. Reduir el percentatge d’abandonament escolar
  3. Augmentar la participació i motivació de l’alumnat

Els RESULTATS d’aquest projecte han sigut els següents:

-El nombre total d’alumnes matricultats ha augmentat un 74% en aquest curs 2022-2023

-El percentatge d’abandonament escolar en la formació bàsica s’ha reduït un 6% en menys d’un any

-S’han realitzat projectes interdisciplinars i d’àmbit

-Ha millorat la convivència a les aules

Fins ací el nostre primer projecte Erasmus+. Aquest ha sigut el primer pas cap a la internacionalització del centre CFPA Serafí de Centelles però continuarem aquest procés en els pròxims anys amb més mobilitats per a personal i alumnat.

TCA Creating Contacts for Accredited Organizations 3.0

El CFPA Serafí de Centelles va ser elegit per participar en l’activitat de cooperació i formació (TCA) Creating Contacts for Accredited Organizations 3.0 que va tindre lloc a Helsingborg (Suècia) els dies 25, 26, 27 i 28 d’abril.

En aquesta activitat, organitzada per l’Agència Nacional de Suècia i amb la col·laboració del SEPIE, vam poder conéixer altres representants d’organitzacions procedents de 21 països diferents de la Unió Europea. L’objectiu fonamental del seminari era posar en contacte organitzacions acreditades per poder planificar projectes conjunts dins del programa Erasmus+. No obstant això, no només vam poder conéixer futurs socis de molts països diferents sinó que vam assistir a ponències molt interessants sobre inclusió o sobre experiències en projectes Erasmus, vam visitar un centre educatiu i vam organitzar grups de treball per discutir diferents aspectes dels projectes Erasmus+.

Volem agrair al SEPIE i a la Comissió Europea l’oportunitat que ens han donat per participar en aquesta activitat. També volem donar l’enhorabona a l’Agència Nacional de Suècia per ser uns magnífics amfitrions i organitzar l’esdeveniment a la perfecció.

Estem desitjant col·laborar amb els nostres socis europeus i començar a preparar les mobilitats per als pròxims cursos!

Visita de l’alumnat del CPIA3 de Nuoro

Els dies 3, 4 i 5 d’abril vam rebre al nostre centre 15 alumnes i dos professores del Centro Provinciale Istruzione Adulti de Nuoro (Itàlia) que van estar participant en les activitats de la nostra setmana cultural. Aquesta visita forma part de les activitats del programa Erasmus+ (mobilitat d’alumnes en grup) i s’emmarca dins del projecte presentat pel CPIA3 Nuoro.

Dilluns 3 d’abril visitàrem la ciutat de València i vam gaudir d’un dia fantàstic descobrint la ciutat del Túria.

Dimarts 4 d’abril vam donar la benvinguda al nostre centre a l’alumnat d’aquesta escola d’adults de Sardenya i vam realitzar algunes activitats conjuntes  Va ser un dia molt especial en el qual vam mostrar als nostres convidats els tres pilars que conformen, al nostre parer, un poble acollidor: l’hospitalitat, la gastronomia i el respecte per la cultura pròpia i aliena.

Dimecres 5 d’abril vam assistir a un taller de paper reciclat preparat pel nostre alumne Gianfranco Garcia i vam fer una excursió conjunta a l’Albufera de València on vam gaudir d’un espectacular capvespre.

Va ser una experiència inoblidable compartir aquests moments amb els nostres companys i companyes de Nuoro i estem desitjant tornar a retrobar-nos prompte.

Buon viaggio amici!

El CFPA Serafí de Centelles, centre acreditat Erasmus+

El passat 05/04/2023 es va publicar el llistat definitiu de centres acreditats del programa Erasmus+ per al període 2021-2027.

Aquesta acreditació confirma la voluntat del nostre centre de continuar amb el procés d’internacionalització que hem iniciat aquest curs 2021-2022.

L’acreditació confirma que el nostre centre disposa d’un pla d’execució d’activitats de mobilitat d’alta qualitat que ens ajudaran a millorar l’oferta educativa i formativa.

A més, el fet de ser centre acreditat suposa diversos avantatges per a la nostra organització:

1. Finançament estable

El programa ens proporcionarà fons per a noves activitats de mobilitat cada any.

2. Oportunitats de creixement i de descobriment

Podrem provar nous tipus d’activitats o col·laboracions amb organitzacions associades, sense la necessitat de presentar una sol·licitud diferent cada vegada.

3. Creació d’una estratègia pròpia

Ens permetrà definir els nostres propis objectius i ens donarà llibertat per elegir la velocitat amb la qual volem avançar. A mesura que progresse el pla, també podem actualitzar-lo perquè siga adequat.

4. Inversió en el futur

L’acreditació ens permet tindre un projecte amb uns objectius a llarg termini.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies