Primera mobilitat en grup d’alumnat a Sardenya

Del 29 d’abril al 5 de maig de 2024, un grup de 14 alumnes i dos professors han participat en una mobilitat Erasmus+ al centre de formació de persones adultes de Nuoro, a l’illa de Sardenya. Aquesta ha sigut la primera mobilitat d’alumnat del CFPA Serafí de Centelles des que el nostre centre participa en projectes Erasmus+. En aquest cas, el grup d’alumnes ha realitzat una estada d’aprenentatge al CPIA3 Nuoro on han fet múltiples activitats i han visitat llocs de la zona.

Entre les activitats realitzades van visitar Lollove, un llogaret típic italià amb molt d’encant, van anar a Orgosolo, una localitat considerada poble-museu per la gran quantitat de murals que omplin els seus carrers. També van assistir a una xarrada sobre la tradició vinícola de la regió de Nuoro.

Un altre dia van fer una degustació de pasta fresca a Monte Ortobene i van visitar la “statua del redentore” que corona aquesta muntanya. Passejar per aquell paratge va ser fantàstic!

A Posada van assitir al taller de l’artista Mimmo Bove i de vesprada es van apropar al port esportiu de Siniscola per veure el mural gegant de ceràmica que ha fet l’artista. Aquesta part de la jornada la van compartir amb l’alumnat de l’escola d’adults de Siniscola i van aprofitar també per veure la platja d’aigües transparents d’aquesta localitat.

També van poder visitar alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat de Nuoro com el Nuraghe Tanca Manna o el Museo del Costume i compartir temps amb l’alumnat de l’escola d’adults de Nuoro.

El cap de setmana l’aprofitaren per visitar el Parco Archeologico Naturalístico di Santa Cristina a Paulilatino i la capital de Sardenya, Cagliari.

L’alumnat ha gaudit molt d’aquesta experiència que han aprofitat al màxim!

Aquesta mobilitat és l’última del projecte 2023-ES01-KA121-ADU-000117957.