Aprenentatge per observació al centre Hringsjá de Reykjavík

Els nostres companys, Jose Miguel Parra i Marisa Mayans, han assistit durant cinc dies al centre de formació de persones adultes Hringsjá situat a Reykjavík (Islàndia).

Durant aquests dies, han assistit a diverses classes de diferents camps de coneixement (islandés, anglés, informàtica) per observar el treball dels seus homòlegs islandesos. També s’han reunit amb diferents membres del centre per conéixer el funcionament del sistema educatiu islandés, l’estructura de l’ensenyament per a persones adultes a Islàndia així com l’organització i gestió del centre.

Entre els aspectes que destaquen són l’alta coordinació que existeix entre el centre, els serveis socials i els centres de rehabilitació d’addiccions. A més a més, el centre rep l’ajuda d’una terapeuta ocupacional i tot el professorat compta amb un espai propi i temps per atendre individualment l’alumnat i orientar-los.

El centre Hringsjá compta amb un curs anomenat “Mautsbraut”, que dura dos mesos, per a persones que no tenen feina. En aquest curs, estudien islandés, matemàtiques, informàtica, fan ioga i projectes per involucrar-se en la vida del centre i trobar una motivació.

Durant la seua estada, Marisa i Jose Miguel han aprofitat també per impartir una classe sobre com fer una presentació audiovisual a l’alumnat de “Mautsbraut”. També s’han reunit amb la coordinadora de programes a l’estranger per establir acords per futures col·laboracions entre els nostres centres.

Ha sigut una experiència molt enriquidora i positiva en la qual també han tingut temps de visitar alguns dels paratges espectaculars del país!