Tràmits ESO/BACH

Sol·licitud títol batxiller

Fes clic #ací per a descarregar l’imprés

Sol·licitud ajuda transport individual ESO

Sol·licitud d’ajudes individuals per al servici de transport escolar dels centres públics de titularitat de la Generalitat per al curs 2024/2025

INFORMACIÓ BÀSICA

Què és i per a què servix?
Es convoquen les ajudes individualitzades de transport escolar per al curs 2024/2025, destinades a finançar el transport escolar, de l’alumnat escolaritzat en Educació Infantil de segon cicle, Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria i Educació Especial, en centres públics dependents de la Generalitat.


Requisits
Serà beneficiari de les ajudes regulades en la present resolució l’alumnat que complisca els requisits establits en la base segona de l’Orde 37/2016 (DOCV num 7838 de 27 de juliol) que modifica l’Orde 65/2015 de 18 de juny (DOCV núm. 7553), de 22 de juny de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores per a la convocatòria d’ajudes individuals per al servici de transport escolar sempre que no puga ser inclòs en cap de les rutes de transport col·lectiu autoritzades i que estiga escolaritzat en algun dels nivells educatius següents:

  • Educació Infantil de segon cicle
  • Educació Primària
  • Educació Secundària Obligatòria

Interessats

  • Els pares, les mares o els/as tutors/as de l’alumnat.

SOL·LICITUD

Termini de presentació


Des de: 01/07/2024 fins a: 31/07/2024


Terminis ordinaris:
En tots els casos, els terminis ordinaris de presentació seran des de l’endemà de la publicació de la convocatòria, fins a la finalització del període de formalització de la matrícula si continua en el mateix centre, o durant el període de formalització de la matrícula, en el cas que canvie de centre educatiu. (DOGV Núm 9880 de 28 de juny de 2024).


Termini de presentació extraordinari:
En el cas de l’alumnat que s’incorpore al sistema educatiu per circumstàncies sobrevingudes, d’acord amb el que preveu el Decret 48/2024, de 23 d’abril, del Consell, pel qual es regula l’admissió als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat , podran presentar la sol·licitud d’ajuda, segons l’Annex I, en el termini de deu dies hàbils comptats des de la data de matriculació. L’alumnat haurà de reunir els requisits generals de la present convocatòria.
Formularis i documentació
El model figura com a Annex I de la Resolució. En el cas que l’alumnat que forme part de la mateixa unitat familiar estiga escolaritzat en el curs 2024/2025 en un únic centre, es presentarà una única sol·licitud. Si estiguera escolaritzat en centres diferents, es presentarà una sol·licitud per a cada centre.



Forma de presentació


Presencial

La forma de presentació serà la següent:
a) Alumnat que en el curs 2023/2024 ja va sol·licitar l’ajuda individualitzada de transport escolar:
a.1) Els pares, mares o tutors de l’alumnat que siguen usuaris de l’aplicació informàtica ITACA Web
Família, a partir de l’endemà de la publicació d’esta Resolució, podran accedir a esta aplicació informàtica per a visualitzar i descarregar el seu esborrany de sol·licitud d’ajuda, on constaran pregravats les dades que obren en poder d’esta administració.
a.2) Els pares, mares o tutors de l’alumnat que no siguen usuaris de l’aplicació informàtica ITACA Web Família, a partir de l’endemà de la publicació d’esta Resolució, podran sol·licitar en el centre educatiu on estiga matriculat, un esborrany de sol·licitud d’ajudes individuals de transport escolar, on constaran pregravats les dades que obren en poder d’esta administració.


b) Alumnat que en el curs 2023/2024 no va sol·licitar l’ajuda individualitzada de transport escolar:
La sol·licitud d’ajuda es realitzarà presentant l’Annex I, emplenat i adjuntant la documentació acreditativa que es requerisca per a ser alumnat beneficiari del transport escolar en el centre on estarà matriculat durant el curs 2024/2025.


Enllaços
· ENLLAÇ WEB CONSELLERIA (http://www.ceice.gva.es/es/web/centros-docentes/comedor/transporte)

TRAMITACIÓ

Informació de tramitació

  1. La competència per a la instrucció dels expedients correspon a les direccions territorials competents en matèria d’educació.
  2. Les secretaries dels centres educatius receptors de les sol·licituds, una vegada comprovat que complixen els requisits, mecanitzaran les dades facilitades per les persones sol·licitants a través de l’aplicació ITACA.
  3. Una vegada rebuda la informació dels centres educatius, cada direcció territorial comprovarà les dades declarades per les persones interessades verificant que tenen els requisits que exigix la convocatòria i
    comunicarà a través de l’aplicació ITACA, a cada centre educatiu participant en la convocatòria, l’avís de disponibilitat d’accés a l’aplicació informàtica per a consultar i descarregar un llistat provisional que incloga l’alumnat que complix els requisits que establix la convocatòria i també el que els incomplix.
  4. Este llistat es publicarà en el tauler d’anuncis del centre educatiu. La publicació servirà de requeriment a les persones interessades perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia
    següent de la publicació, puguen esmenar els errors observats.
  5. Finalitzat el termini d’esmenes i reclamacions, a la vista de l’informe elaborat per la comissió de
    valoració, la persona titular de la Direcció General de Centres Docents, per delegació de la persona titular
    de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, resoldrà la concessió o denegació de les ajudes, així
    com les persones sol·licitants que es considere que han desistit en la seua sol·licitud o en les quals concórreguen
    altres causes de finalització del procediment.
  6. El termini màxim per a resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos des de la data de presentació de les sol·licituds. L’efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini sense que es dicte ni es publique la resolució corresponent, serà desestimatori de la sol·licitud d’ajuda, d’acord amb l’article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, sense perjuí de l’obligació legal de l’Administració de resoldre, de conformitat amb l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del
    Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  7. Les resolucions es publicaran en el tauler d’anuncis de cada centre educatiu.
  8. La quantia màxima de les ajudes, amb caràcter general, per al curs acadèmic 2024/2025, queda establida de la manera següent:
    Distància: Menor o igual a 6 km – importe màxim per curs: 340,02 euros
    Distància: Més de 6 i fins a 10 km – importe màxim per curs: 464,69 euros
    Distància: Més de 10 i fins a 15 km – importe màxim per curs: 597 euros
    Distància: Més de 15 i fins a 20 km – importe màxim per curs: 730,37 euros
    Distància: Més de 20 km – importe màxim per curs: 797,07 euros
  9. En cas d’alumnes/as d’Educació Especial, la quantia màxima de les ajudes queda establida de la
    següent manera:
    Distància: Menor o igual de 6 km – importe màxim per curs: 680,03 euros
    Distància: Més de 6 i fins a 10 km – importe màxim per curs: 929,37 euros
    Distància: Més de 10 i fins a 15 km – importe màxim per curs:1.194,00 euros
    Distància: Més de 15 i fins a 20 km – importe màxim per curs: 1.460,73 euros
    Distància: Més de 20 km – importe màxim per curs: 1.594,14 euros
Convalidació de matèries per a l’alumnat que compagina els estudis d’ESO amb els ensenyaments professionals de música.
– Sol·licitud:

https://ceice.gva.es/documents/162640733/385156742/annex+I_+Sol%C2%B7licitud+convalidaci%C3%B3+i+exempci%C3%B3+M%C3%9ASICA+%281%29.pdf

La sol·licitud s’ha d’entregar en la secretaria del centre, abans del 30 d’octubre, juntament amb el certificat de notes del conservatori de música o el resguard de matrícula en el conservatori de música ( convalidació condicional)

Convalidació de matèries per a l’alumnat que compagina els estudis de batxillerat amb els ensenyaments professionals de música.
-Sol·licitud:

https://ceice.gva.es/documents/162640733/373286303/06-or_annex+XIII_ORDRE+Sol·licitud+de+la+alumne+convalidaci%C3%B3+i+exempci%C3%B3+M%C3%9ASICA.pdf

La sol·licitud s’ha d’entregar en la secretaria del centre, abans del 30 d’octubre, juntament amb el certificat de notes del conservatori de música o el resguard de matrícula en el conservatori de música ( convalidació condicional)

Sol·licitud canvie optativa

Convalidació Valencià

Sol·licitud d’expedició del certificat del nivell de valencià (A2, B1, B2, C1) per homologació
amb els estudis del sistema educatiu
Organisme Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació
Estat Obert
Termini de sol·licitud Obert
INFORMACIÓ BÀSICA
Què és i per a què servix?
Obtindre la convalidació dels nivells A2, B1, B2 i C1 de coneixements de valencià equival a posseir el
certificat de nivell de valencià, després d’haver aprovat l’assignatura de valencià en els estudis del sistema
educatiu espanyol (EGB, BUP, FP, ESO, batxillerat o PAU), sense necessitat de presentar-se a la prova del nivell,
que anualment convoca la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.
Interessats
Podran obtindre el certificat de nivell B1 de coneixements de valencià, segons l’Orde 7/2017, de 2 de
març, les persones que presenten la certificació acadèmica o llibre d’escolaritat que acredite que han
cursat i superat l’assignatura de valencià en alguna d’estes opcions:

  • En tots els cursos d’educació general bàsica (de 1r a 8é).
  • En els dos cursos del primer grau i en els dos primers cursos del segon grau de formació professional.
  • En un mínim de tres cursos entre BUP i COU, o en un mínim de tres cursos entre 3° i 4° d’ESO i 1r i 2n de
    batxillerat.
  • Des de 1r de primària fins a 4t d’ESO, haver superat l’assignatura de valencià, tant en primària com en
    educació secundària obligatòria.
    Podran obtindre el certificat de nivell A2, B1, B2 i C1 de coneixements de valencià, segons la Llei 1/2024,
    de 27 de juny, les persones que realitzen la sol·licitud i s’acredite, bé de manera automàtica, si consten els
    dades necessàries en ITACA o a la PAU, o bé mitjançant l’aportació de la documentació justificativa, segons
    les següents opcions:
  • Les persones que hagen superat l’àrea de valencià en els sis cursos de l’educació primària a partir
    del curs escolar 2009-2010, inclusivament, tindran dret al reconeixement del nivell A2 de coneixements de
    valencià.
  • Les persones que hagen superat la matèria de valencià en els quatre cursos d’educació secundària
    obligatòria, a partir del curs escolar 2008-2009, inclusivament, tindran dret al reconeixement del nivell B1 de
    coneixements de valencià.
  • Les persones que hagen superat la matèria de valencià en els dos cursos de batxillerat tindran
    dret al reconeixement del nivell B2 de coneixements de valencià a partir del curs escolar 2009-2010.
  • Les persones que hagen superat la matèria de valencià en els dos cursos de batxillerat, a partir del
    curs escolar 2009-2010, inclusivament, i hagen obtingut una qualificació mitjana entre tots dos cursos igual o
    superior a 7, tindran dret al reconeixement del nivell C1 de coneixements de valencià.
  • Les persones que hagen realitzat la prova d’accés a la universitat a partir del curs acadèmic 2009-
    2010, inclusivament, i disposen d’una qualificació igual o superior a 7 punts en la prova corresponent a la
    matèria de valencià tindran dret al reconeixement del nivell C1 de coneixements de valencià.
    Normativa general
    · [Normativa] LLEI 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat educativa,
    2024/6326
    Codi GVA 1723 Codi SIA 210981
    1 / 604/10/2024
    · [Normativa] Orde 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i
    Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de
    la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l’homologació i
    validació d’altres títols i certificats (https://dogv.gva.es/datos/2017/03/06/pdf/2017_1799.pdf)
    Enllaços
    · Pàgina web de la JQCV (https://jqcv.gva.es/es/models-sol-licituds)
    SOL·LICITUD
    Termini de presentació
    Durant tot l’any.
    Formularis i documentació
  • Sol·licitud.
    Per a qui va estudiar EGB:
  • Fotocòpia compulsada del llibre d’escolaritat d’Educació General Bàsica on conste que ha superat
    l’assignatura de valencià en tots els cursos o certificat del centre on va cursar l’Educació General
    Bàsica on conste que ha superat l’àrea de valencià en tots els cursos (de 1r a 8é).
    Per a qui va estudiar FP:
  • Certificat del centre on va cursar FP en el qual conste que ha superat l’assignatura de valencià en els
    dos cursos del primer grau i en els dos primers cursos del segon grau.
    Per a qui va estudiar BUP / COU/ BATXILLERAT:
  • Fotocòpia compulsada del llibre d’escolaritat de BUP i COU, o certificat acadèmic del centre, en què
    conste que ha superat l’assignatura de valencià en un mínim de tres cursos. Fotocòpia compulsada del
    llibre d’escolaritat d’ESO i Batxillerat, o certificat del centre en el que conste que ha superat la
    assignatura de valencià en un mínim de tres cursos (de 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat).
    Per a qui va estudiar ESO:
  • Fotocòpia compulsada del llibre d’escolaritat d’ESO en els quals conste que ha superat l’assignatura de
    Valencià en tots els cursos, tant en Primària com en Secundària Obligatòria (des de 1r de primària fins a
    4t d’ESO), o certificat del centre on va cursar la primària i l’ESO on conste que ha superat l’àrea de
    valencià en tots els cursos.
    INFORMACIÓ ADDICIONAL:
  • No s’accepten butlletins de notes. Els documents vàlids són: llibre d’escolaritat, certificat acadèmic
    del centre o historial acadèmic de l’alumne expedit pel centre educatiu.
  • En els certificats que expedix el centre docent han de constar les notes de valencià desglossades per
    cursos i any acadèmic.
  • Només s’accepten els estudis realitzats a partir de la implantació de la Llei d’Ús i Ensenyament del
    Valencià. Data d’aprovació de la LUEV: 23/11/1983.
    AVÍS: si es presenta de manera presencial, les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació
    original perquè les fotocòpies siguen compulsades pel personal encarregat del registre.
  • AVÍS SOBRE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: si s’utilitza el tràmit telemàtic per a la presentació de la
    sol·licitud, la documentació que s’annexe al tràmit (certificat de notes, llibre d’escolaritat, etc) haurà d’estar
    compulsada o haurà de ser un document electrònic on conste la firma digital de l’òrgan competent, CSV
    (codi segur de verificació) o URL per a la comprovació de l’autenticitat del document. Si la
    documentació que s’annexeno és un document electrònic amb estes característiques, llavors es deurà
    2 / 604/10/2024
    presentar còpia de mateix en un registre d’entrada presencial perquè siga compulsat.
  • En qualsevol cas, el departament competent per a la resolució de l’homologació, en qualsevol moment
    podrà requerir als interessats la presentació de la documentació original per a comprovar l’autenticitat.
    · SOL·LICITUD DE CONVALIDACIÓ DEL NIVELL A2, B1, B2 I C1 DE VALENCIÀ
    Taxes
    No es paguen taxes.
    Forma de presentació
    Presencial
    a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.
    b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l’Administració General del
    Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració
    de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a
    que es referix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a
    la de la resta de les entitats que integren l’Administració Local si, en este últim cas, s’hi haguera
    subscrit l’oportú conveni.
    c) En les oficines d’assistència en matèria de registres.
    d) Mitjançant qualsevol de les formes previstes en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del
    procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    AVISOS:
  • Les persones sol·licitants tindran de presentar la documentació original perquè les fotocòpies siguen
    compulsades pel personal encarregat del registre.
    · Direcció Territorial d’Educació i Universitats – Alacant
    · Direcció Territorial d’Educació i Universitats – Castelló
    · Direcció Territorial d’Educació i Universitats – València
    Telemàtica
    AVÍS SOBRE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: si s’utilitza el tràmit telemàtic per a la presentació de la
    sol·licitud, la documentació que s’annexe al tràmit (certificat de notes, llibre d’escolaritat, etc.) tindrà
    que estar compulsada o haurà de ser un document electrònic on conste la firma digital de l’òrgan
    competent, CSV (codi segur de verificació) o URL per a la comprovació de l’autenticitat del
    document. Si la documentació que s’annexano és un document electrònic amb estes característiques,
    llavors s’haurà de presentar original i còpia en un registre d’entrada presencial perquè siga
    compulsat.
    -En qualsevol cas, el departament competent per a resoldre l’homologació, podrà requerir a els
    interessats la presentació de la documentació original per a comprovar l’autenticitat.
  • Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb
    el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a
    ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu
    electrònica de la Generalitat:
    ( https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados ).
    Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d’este tràmit, amb
    l’objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, emplenar les dades generals
    i pujar tota la documentació en cas de ser sol·licitada. Per això caldrà tindre en compte que:
    3 / 604/10/2024
    Si les qualificacions de l’àrea o matèria de valencià necessàries per a complir alguna de les condicions
    establides en l’article 16 de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, consten en el sistema de
    informació ITACA o en l’aplicació de proves d’accés a la universitat, estes s’incorporaran de
    ofici a l’expedient administratiu del procediment. En cas contrari s’haurà d’aportar la
    documentació acreditativa (certificat acadèmic, historial acadèmic, etc.) de la superació de l’àrea o
    matèria de valencià en els cursos corresponents en l’ensenyament requerit per al document
    sol·licitat.
    Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant
    en l’enllaç superior que li portarà a identificar-se mitjançant l’assistent de tramitació.
    PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
    a) Haurà d’emplenar el formulari de dades generals.
    b) Annexe documentació en cas que li siga requerida.
    c) Fer clic sobre el botó Registrar.
    d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre.
    La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.
    Accés amb autenticació
    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-
    atr/assistent/iniciarTramite.HTML?tramite=EDC_ACV_HOMOLOGA&version=4&idioma=és&idProcGuc=1723
    &idSubfaseGuc=SOL·LICITUD&idCatGuc=PR
Solicitur cursar unicamente matèries comunes BACH

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies