ACREDITACIÓ ERASMUS+ 2021-2027
OBJECTIUS DEL PROJECTE KA120
L'Agència espanyola per a la internacionalització de l'educació (SEPIE) ha aprovat el projecte d'acreditació Erasmus+ d'EOI Sagunt per al període 2023-2027. Això significa que EOI SAGUNT es col·loca entre una elit estatal de centres privilegiats de persones adultes que tenen una vocació clara de millora de la institució oferint a la nostra comunitat educativa l'oportunitat de formar-se en marcs internacionals.
Així, durant els propers anys, els nostres alumnes i professorat podran gaudir de beques de mobilitat en diferents països europeus amb estàncies de diferent duració en institucions internacionals de reconegut prestigi, la qual cosa redundarà en una millora de la nostra escola com a centre de referència per a l'ensenyament d'idiommes i contribuirà a la nostra missió de desenvolupament d'un ensenyamet d'idiomes de qualitat.
A continuació es detallen els objectius inicials del nosre projecte:
Internacionalització
En l'actual món globalitzat, canviant i dinàmic, i la creixent mobilitat internacional, un dels objectius clau d'EOI Sagunt és la internacionalització.
EOI Sagunt ha participat ja anteriorment en edicions d' Erasmus+ i és actualment un centre anfitrió per a docents estrangers.
EOI Sagunt pretén donar a conéixer un model d'ensenyament únic, ja que és centre formador i certificador. Els títols que certifiquem s'ancoren als nivells del Marc Comú Europeu de Referència (MCER), el qual també estableix els descriptors del Portfolio Electrònic (e-PEL).
L'EOI aspira a aconseguir aquest objetiu amb l'ús de l'e-PEL (passaport Europass, biografia y dossier). A través d'aquesta avaluació informal, es potencia el pensament crític, la identitat europea, la tolerància, l'autoavaluació i l'adquisició d'habilitats i competències al llarg de la vida. A més, en ser en format digital, no només incrementa les possibilitats de trobar un treball, sino que es promou la sostenibilitat i ajuda al desenvolupament de les capacitats tecnològiques del nostre alumnat.
Inclusió i tractament de la diversitat.
S'espera desenvolupar en el centre una cultura del tractament de la diversitat como una acció sistemàtica habitual i de fàcil detecció i maneig, tant per part del professorat com per part del personal de l'administració i també per part del propi alumnat, a qui és necessari donar a conéixer clarament l'existència en el centre d'una solució a les seues necessitats.
S'espera poder aprendre de bones pràctiques i accions d'èxit en l'exterior sobre el tractament de necessitats, especialment físiques i sensorials, per desenvolupar un pla que permeta atendre l'alumnat de forma fàcil, eliminar barreres arquitectòniques i de qualsevol tipus i disposar de la formació i tecnologies adequats. S'espera poder desenvolupar un protocol per a la ràpida resposta del centre a l'atenció de les necessitats específiques de l'alumnat.
La formació del professorat en metodologies inclusives d'aprenentatge de llengües i el tractament de la diversitat en l'aula són també fonamentals.
Transformació digital.
Els centres tenen autonomia pedagògica, amb el projecte educatiu; organitzativa amb les normes d'organització i funcionamient, i de gestió dels recursos. EOI Sagunt intenta promoure una cultura de sostenibilitat ambiental i de cooperació amb institucions i organitzacions del seu entorn. Per eixa raó es treballa sobre la promoció de l'ús de les TIC com a mitjà didàctic per a les tasques d'ensenyament i aprenentatge.
La informació que s'ha obtingut gràcies a l'autodiagnòstic realitzat mitjançant la ferramenta SELFIE és clau per a entendre la situació, ja que ha permés prendre decisions orientades a l'acció, sobretot per les necessitats formatives del professorat i alumnat. Els objetius seran:
1. Millorar la competència digital del professorat segons el marc de competència digital i les necessitats del centre.
2. Programes i entorns que faciliten l'aprenentatge de l'alumnat en l'adquisició d'habilitats, destreses i coneixements.
3. Millora de les competències digitals del centre.
RESULTAT PROVISIONAL DE LA BAREMACIÓ
LLISTAT DEFINITIU D'ADMESOS: Consulta'l ací
ANNEX al llistat definitiu amb detalls dels apartats i criteris aplicats a la resolució definitiva.
LLISTAT DEFINITIU D'EXCLOSOS: Consulta'l ací
Llistat provisional d'admesos: Consulta'l ací
Llistat provisional d'excloso: Consulta'l ací
El termini per subsanar la documentació (carta de motivació, documentació justificativa o declaracions responsables) serà del 12 al 18 de gener de 2024. Les persones candidates hauran d'envia-la al correu electrònic 46020558@edu.gva.es. La llista definitiva es publicarà el 22 de gener de 2024.
S'obri termini per presentar candidatures a les mobilitats, per part de l'alumnat i del professorat.
PROCEDIMENT
Aporta la documentació en format pdf al correu 46020558@edu.gva.es.
Indica en l'assumpte: Participació en les mobilitats Erasmus+
TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Fins al 20 de desembre 2023.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
- Document de baremació omplit en la columna 'autobaremació'.
- BAREMACIÓ ALUMNAT
- BAREMACIÓ PROFESSORAT (pròximament)
- Documents que acompanyen la baremació i que justifiquen els requisits i mèrits d'acord a allò que s'estableix al document de baremació.
RESOLUCIÓ DE LES BAREMACIONS
La resolució de les baremacions es publicarà el dia 12 de gener de 2024.
MODALITAT DE LES MOBILITATS
- ALUMNAT: Estàncies en dependències en l'exterior d'una duració de set dies.
- PROFESSORAT: Cursos en institucions de reconegut prestigi en el exterior d'una duració de set dies.
PROJECTE KA121- ADU 42B705F2
Es tracta del primer projecte de mobilitat aprovat per al curs 2023-2024 amb les següents característiques:
- DOTACIÓ: 18.970,00
- MOBILITATS:
- 6 PROFESSORS
- 6 ALUMNES
- TEMPORALITZACIÓ:
- Durant el primer trimestre del curs 23/24 es llançarà el barem perquè tant el professorat com l'alumnat puga optar a l'adjudicació de la beca Erasmus.
- Durant el segon trimestre i primera part del tercer trimestre es realitzaran les mobilitats.
- Durant el tercer trimestre es durà a terme la difusió en el nostre entorn dels resultats d'aquestes mobilitats.
- DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE
- Actualment, la comissió Erasmus+ d'EOI Sagunt treballa en la implementació del projecte. S'espera realitzar mobilitats a Holanda, Itàlia, França i Irlanda, per a la qual cosa s'estan realitzant contactes amb institucions de reconegut prestigi. Durant el primer trimestre del curs s'elaborarà un document guia del projecte per donar a conèixer el seu disseny entre la nostra comunitat educativa.
RESOLUCIÓ DEL CONCURS
OBRES PRESENTADES
- 1. LIBERTY. Autora: Guadalupe Zapatero.
- 2.Mus+. Autora: Mª Cinta Rebollo Claveria.
- 3. Erasmus+ 23: Autora: Silvana Stival Darder.
TRIBUNAL CONSTITUÏT PELS SEGÜENTS MEMBRES
- Representants del professorat:
Giuliana Mitidieri i Jesús Leo.
- Representants de l'alumnat:
Alejandra Gomara i Josep Vicent Vivas.
- Respresentants del personal d'administració i serveis:
Amanda Novella i Elvira Morro.
RESULTAT DE LES VOTACIONS
- 1. LIBERTY. 4 Vots
- 2.Mus+. 2 Vots
- 3. Erasmus+ 23. 0 Vots
Així doncs, s'ha proclamat obra guanyadora
LIBERTY
Aquesta obra acompanyarà el nostre projecte allà on vaja i estarà sempre visible a l'entrada del centre.
El tribunal desitja agrair la participació de les autores i destacar el desplegament creatiu de totes les obres presentades, objectiu principal del concurs. Totes les obres han fet ús de materials reciclats i cumpleixen amb els objectius establits per al concurs.
El proper dia 20 de desembre a les 16.00 tindrà lloc a l'entrada del centre el lliurament de premis a totes les participants.
CONCURS DE MASCOTA DEL PROJECTE ERASMUS+
Busquem una mascota que represente el nostre projecte i ens acompanye en les activitats relacionades amb ell.
Pots obtindre un premi de 100 euros i una millora en la teua baremació per accedir a una beca Erasmus+ amb EOI Sagunt!
Consulta les bases de la convocatòria en aquest document.
ERASMUS 2018-2019
Les escoles oficials d'idiomes són una institució pública d'ensenyament en el marc de la formació en idiomes de persones adultes. No existeix a nivell europeu una institució anàloga, pel que considerem que podem aportar la nostra experiència en el camp de l'ensenyament d'idiomes.
Al llarg dels seus més de cent anys d'existència, la institució ha sigut un referent de qualitat i innovació i les seues titulacions oficials gaudeixen del màxim prestigi dins l'estat espanyol.
L'Escola Oficial d'Idiomes de Sagunt (EOI Sagunt) és un centre en constant recerca de la millora de la qualitat, tant en la gestió administrativa com en l'organització pedagògica. Per això, el projecte educatiu del centre recull els objectius que han de seguir-se per a assolir aquesta finalitat.
Amb la finalitat d'assolir aquestos objectius, en el projecte educatiu del centre es reflecteixen una sèrie d'eixos que és necessari millorar i sobre els que la institució ha d'actuar, que són, entre d'altre, els següents:
-Aprofundir en la innovació en la formació del professorat a través de participació en projectes europeus per promoure la internacionalització de la institució.
- Actualització pedagògica i metodològica.
- Formació en eines TIC aplicades a l'ensenyament
- Formació en processos de qualitat aplicats a l'ensenyament.
- Formació en processos i metodologia de treball en equip.
-Formació continuada per a millorar les competències de la direcció i dels càrrecs de coordinació.
-Foment i millora de la organització d'activitats culturals, tant del centre com dels departaments didàctics.
-Lluita contra l'absentisme, el abandonament i la baixa fidelització. Anàlisi de les causes a través de l'avaluació. Anàlisi de dades i conclusions. Establiment de línies estratègiques per a pal·liar els problemes.
-Promoció de les competències del PAS (Personal d'administració i serveis) mitjançant la promoció de la formació dins dels seu àmbit.
Aquestos eixos de millora, aprovats per la comunitat educativa, han sigut també analitzats per a prioritzar aquells que necessiten una implementació més urgent i sobre els que la institució vol actuar als propers anys, amb la conclusió de què els següents són els objectius sobre els que es desitja realitzar el present projecte Erasmus+ de mobilitat de persones adultes KA104:
- Internacionalització de la institució.
- Actualització pedagògica i metodològica, especialment en allò referent a la mediació i la interacció lingüístiques, aspecte sobre el qual es treballa en menor mesura a l'aula.
- Lluita contra l'absentisme, l'abandonament i la baixa fidelització.
- Millora de la gestió administrativa del centre.
19 d'octubre. Resolució de la mobilitat. consúlta-la ací.
Resultat de la baremació. Consulta'l ací.
Per a participar en la mobilitat caldrà enviar la següent baremació a direoisagunt@gmail.com en el termini que s'especifica.
Pots descarregar el document ací.
PLAZOS DE PRESENTACIÓN DE CANDIDATURAS
DESDE EL LUNES 1 DE OCTUBRE HASTA EL VIERNES 5 DE OCTUBRE 2018
RESOLUCIÓN: 11 DE OCTUBRE DE 2018
HOJA DE AUTOBAREMACIÓN
REQUISITOS PARA PARTICIPAR EN LA MOVILIDAD | |
- TENER UNA CERTIFICACIÓN MÍNIMA DE B2 DEL IDIOMA DEL PAÍS DONDE SE REALIZARÁ LA MOVILIDAD. | |
- QUE LA FORMACIÓN RECIBIDA REPERCUTA EN EL CENTRO. |
BAREMO ERASMUS + (Máximo 30 puntos) | |
EXPERIENCIA LABORAL (TOTAL: 20 PUNTOS) | |
1) Ser docentes del centro EOI Sagunt. | |
A) Por ser docente con destino definitivo en el centro: (6 puntos) | |
B) Antigüedad en el centro: | |
- Mínimo de 4 años: 6 puntos | |
- Mínimo de 3 años: 4 puntos | |
C) Por participar en la elaboración y gestión del proyecto Erasmus + de la EOI Sagunt. (3 puntos) |
|
D) Por participar en el seminario de formación organizado en el centro y relacionado con nuestro proyecto Erasmus + (1 punto) | |
2) Por ejercer o haber ejercido cargos de gestión administrativa y pedagógica en la EOI Sagunt: coordinación de departamento o centro (0.5 puntos), jefatura de departamento (0.5 punto); por formar parte o haber formado parte del equipo directivo (1 puntos) | |
3) Por ocupar puestos de administración y servicios en la EOI de Sagunt. (2 puntos) | |
Para el apartado de experiencia laboral no hace falta presentar documentación. | |
FORMACIÓN (TOTAL: 10 PUNTOS) | |
4) Por conocimiento del idioma del país donde se va a realizar la movilidad. Certificado de escuela oficial de idiomas, aceptado por Conselleria u homologado: | |
a) C2 – 3 puntos | |
b) C1 – 2 puntos | |
5) Por haber participado en proyectos de innovación educativa de la conselleria d'educació, certificado de cefire o centro de formación de profesorado de la conselleria. (Hasta 2 puntos. 1 punto por cada proyecto) | |
6) Por haber realizado un curso de mediación lingüística organizado por el servicio de formación del profesorado de la conselleria de educación. Certificado del curso (1.5 punto) | |
7) Por haber realizado cursos de formación, seminarios, jornadas, grupos de trabajo sobre innovación en su especialidad. Certificado cefire. Duración mínima del curso: 30 horas (hasta 0.5 puntos; por cada curso de 30 horas 0.1 puntos) | |
8) Por ser ponente en cursos de formación, seminarios, jornadas, grupos de trabajo sobre innovación educativa en su especialidad: certificado cefire. Duración mínima del curso: 30 horas (hasta 1 punto; por cada curso de 30 horas 0.2 puntos) | |
TOTAL PUNTS |
Accedeix a la informació sobre l'evolució del nostre projecte en aquest enllaç.