Mobilitats Erasmus+ per a l’alumnat (curs 2023-24)

Logo acreditación
Mobilitats alumnat_2023
Miriam_val
28(1)
18
24
26
Elena_val
22

La meua experiència a Nàpols va ser enriquidora en tots els nivells. Era el meu primer viatge amb avió i la primera vegada que estava en un país diferent del meu i sense companyia, per la qual cosa la por i la incertesa afloren sense remei.

En arribar a la ciutat em vaig adonar en menys d'un minut que estava en una ciutat absolutament diferent, especial. El caos allí és ordenat, tot flueix en la seua normalitat, però per a nosaltres és un xoc emocional i impactant. Però només basten unes hores per a adaptar-te i situar-te. Tot senzill, gens complex.

Una vegada vaig arribar a la Università degli Studi Suor Orsola Benincasa, el meu centre d'acolliment, vaig conéixer al professorat així com les seues instal·lacions i el funcionament. Respecte a les classes, van ser molt enriquidores i vaig aprendre història de la ciutat d'acolliment, alguna cosa que em va ajudar a canviar les meues idees i adquirir nous coneixements d'aquesta. A més em va proporcionar informació addicional a l'hora de conéixer més profundament la ciutat i la influència i relació que existeix amb el meu país.

La meua experiència a nivell lingüístic, em va ajudar a obtindre més fluïdesa i perdre la por de comunicar-te, ja que per supervivència aflora la pràctica. He d'expressar la meua major satisfacció amb la mobilitat, ja que em va permetre créixer com a persona, enfrontar-me a pors i superar-los, a més d'aprendre de cada persona que he conegut així com de la cultura del país i convertir-me en una més a la ciutat. No puc expressar major gratitud. Ha sigut una experiència brillant i meravellosa que recomane.

Miriam Lima (NÀPOLS)
Alumna de valencià i anglés

MOBILITAT DE GRUP (ANGLÉS)

La mobilitat es va realitzar en el centre d'acolliment Atlantic en Schull, Irlanda. Les activitats, els tallers i les visites estaven relacionades amb la cultura irlandesa i el medi ambient. Un dels tallers presentat per Sonia Caldwell, estava relacionat amb la flora regional i la seua conservació. A continuació, a la vesprada visitàrem una ONG que s'encarregava de la protecció de les plantes locals que estaven en perill d'extinció. Va ser una experiència molt interessant no solament des del punt mediambiental, sinó també des del punt de vista lingüístic, ja que el vocabulari que ens va introduir Sonia en el seu taller el vam poder aprofitar a la vesprada parlant sobre les plantes que ens van mostrar en el seu entorn natural. La jornada va acabar amb la plantació d'uns arbres.

Un altre taller tractava de la cultura irlandesa. Rebem amb molta il·lusió a Conor O Buachalla, qui ens va contar diversos mites i llegendes vinculats amb la regió. El taller va culminar amb la tasca en la qual tots vam haver de narrar en anglés una història o una llegenda. A la vesprada, visitàrem Drombeg Stone Circle, que és un lloc de culte relacionat amb sepultures, on Conor ens va parlar de més llegendes i històries sobre el lloc.

Una altra jornada va estar a càrrec de Jacqueline Kilbrydge, qui ens va ensenyar com aprofitar les plantes locals per a elaborar bàlsams i com les plantes poden tindre un paper significatiu en els tractaments pal·liatius. Durant el taller, Jacqueline va fer una demostració de com preparar molt fàcilment un bàlsam. A continuació, a la vesprada visitàrem una granja que s'encarregava de la preservació de llavors d'una increïble varietat de plantes.

Així mateix, comptàrem amb la xarrada de Rory Jackson, qui, a banda de portar uns viatges emocionants amb vaixell per la costa de West Cork per a veure la vida marina, promou moltes iniciatives relacionades amb el reciclatge de plàstics o altres objectes trobats a les platges i en l'oceà. Ens va demostrar com els alumnes amb els qui treballava donaven la segona vida als objectes trobats a la platja.

Un altre dia vam poder visitar un mercat en Bantry, principalment dedicat a la venda d'objectes de segona mà. Allí, els alumnes van intentar posar en pràctica les seues habilitats lingüístiques en un ambient real regatejant amb els nadius irlandesos. Ens va encantar el típic “fish and chips” per a l'esmorzar.

Igualment, vam poder admirar els increïbles paisatges de la zona i veure la fauna local, com per exemple foques, durant les eixides a Garnish Island i Three Castle Head. Afortunadament, el temps ens va acompanyar i les excursions van ser extraordinàries. En general va ser una experiència molt enriquidora per diverses raons.

El grup estava molt cohesionat des del primer dia; tots estaven molt il·lusionats amb les activitats i els tallers i es van bolcar 100% en tot ajudant els uns als altres amb les habilitats lingüístiques i secundant-se en tot. La immersió en la llengua anglesa els va ajudar perfeccionar les seues habilitats lingüístiques en l'entorn real i aprendre diversos aspectes relacionats amb el medi ambient i la cultura irlandesa. En resum, va ser una experiència molt gratificant.

Aquestes són algunes de les impressions dels participants:

Inoblidable experiència la que he compartit amb els meus companys de l'Escola en el programa Erasmus+. Vam anar-hi com a amics, vam tornar com a germans.

L'organització en Schull, a càrrec del centre Atlantic, va ser magnífica. S'ha notat l'experiència i la tenacitat perquè tot fora sobre rodes. Als matins teníem xerrades sobre medi ambient, desenvolupament sostenible i cultura irlandesa i a les vesprades visites guiades als llocs més espectaculars de l'illa com els penya-segats de Mizen Head.”

Ángel

L'experiència ha sigut increïble i enriquidora, ja que hem rebut xarrades sobre el medi ambient, plantes autòctones i llegendes d'aquest preciós país. Recomane moltíssim aquest viatge perquè a mi personalment m'ha encantat i m'ha servit molt per a millorar el meu anglés a més d'aprendre gran quantitat d'informació en relació amb la inclusió i el medi ambient.”

Laura

 

Ángel Moya, Eva Aparicio, Indiga Sánchez, Juan Martín, Laura Gómez, Lorena Sagredo, Rosa Aranda y Verónica Peris
Alumnos de inglés

Sens dubte, una experiència per a repetir, un somni fet realitat.

Al principi em feia por la idea d'anar a soles en la mobilitat, però he de reconéixer que va ser el millor, d'haver anat acompanyada per una altra persona de la meua parla nativa, no haguera gaudit d'una immersió absoluta en l'idioma.

La recepció en el centre d'acolliment, KEMPODIUM e.V., va ser excepcional, em vaig sentir totalment part de l'equip. Els tallers i activitats impartides en aquest centre em van encantar i sobretot treballar al costat d'adolescents. El contacte amb l'idioma alemany va ser des del primer a l'últim dia absolut, això em va proporcionar una millora de les meues capacitats comunicatives en aquest idioma, fent que perdera la por de cometre errors lingüístics i fent-me guanyar fluïdesa. L'enriquiment a nivell lingüístic va ser sorprenent, encara que una setmana és poc, sent que m'ha aportat una gran millora en destreses que no manejava bé.

El fet d'estar fent tasques en el centre m'ha donat oportunitat de poder aprendre aspectes de la vida quotidiana, laborals i culturals i sentir-me integrada a ells. Tant el tracte per part del personal de Kempodium com de la família d'acolliment va ser sorprenent, càlid i pròxim. Em van incloure en la seua rutina sense fer-me sentir estrangera. La família Bareth i Frau Ute em van cuidar com si fora la seua pròpia família, sens dubte em vaig sentir abrigallada per ells i em van facilitar enormement la meua estada, acompanyant-me a excursions i visites als llocs d'interés cultural i històric. En partir de tornada a casa, amb un nus en la gola i contenint les llàgrimes, em vaig acomiadar de tan meravellosa gent i país, prometent que tornaré.

Esmeralda Fernández (KEMPTEN)
Alumna d'alemany i anglés

La meua experiència a Montpeller, tant en el centre d'acolliment, Institut Linguistique Adenet, com amb la família, ha sigut molt enriquidora, ja que m'ha permés conéixer altres cultures, perquè en els tallers que realitzàvem en la institució d'acolliment vaig tindre l'oportunitat de compartir moments inoblidables juntament amb els meus companys que provenien d'altres països. També, la família d'acolliment em va aportar coneixements relatius als costums i tradicions de Montpeller, sense deixar de fer constar la millora que he experimentat en el coneixement de l'idioma.

Tant Mari Carmen, la meua companya de classe de C1, com jo, ens hem sentit molt a gust en general, per la qual cosa recomane viure aquesta experiència.

 

Mayte Fortea (MONTPELLER)
Alumna de francés

La meua experiència personal durant la meua mobilitat Erasmus+ ha sigut més que satisfactòria per molts motius. En primer lloc, he de remarcar que tinc una discapacitat, camine amb un bastó. Quan em vaig assabentar que s'obria el termini d'inscripció per a la mobilitat dubtava i molt, fins al punt que vaig lliurar la sol·licitud solament un parell d'hores abans que es tancara aquesta inscripció, per a la meua sorpresa va ser acceptada juntament amb la d'una companya de curs anomenada Mayte, això em va ajudar a llançar-me a fer la mobilitat perquè ella em va brindar la seua ajuda, per la qual cosa li estic més que agraïda.

Quant a les activitats al centre d'acolliment, Institut Linguistique Adenet, ha sigut extraordinari conèixer gent de diverses nacionalitats, ampliar els meus coneixements de l'idioma gràcies a una professora excepcional, així com practicar el francés amb Perline i tot l'afecte amb el qual em va acollir a la seua casa, tot això en una atmosfera multicultural que he viscut amb vertadera passió.

Per a mi ha sigut increïble i una vertadera sorpresa poder recórrer tot Montpeller i admirar els seus carrers, monuments en tota la seua bellesa i esplendor gràcies a que hi ha tramvies i autobusos, ja que per la meua condició no puc caminar massa.

Vaig assistir a un taller d'etiqueta i "saber viure a la francesa" que em va semblar molt interessant i didàctic, ja que vaig aprendre moltes coses interessants sobre el tema. Vaig fer una meravellosa excursió guiada a la Camargue, on vaig poder admirar uns paisatges sense igual, veure flamencs va ser súper emocionant un municipi que no té desaprofitament ja que és preciós i digne de visitar, és famós pels seus cavalls i bous. Cal esmentar la visita a l'església dels Saintes-Maries-de-la-Mer, una església la qual té una història molt emocionant i commovedora que ens va comptar el guia.

Per a mi ha sigut tota una experiència poder veure Montpeller, absorbir la cultura francesa, així com admirar la bellesa dels seus monuments i cadascuna dels seus carrers, poder tastar el menjar francés, la qual mai havia degustat i sobretot poder practicar l'idioma que tant m'agrada des que era una xiqueta i viure en primera persona tota eixa sèrie d'emocions que he experimentat.

No puc més que expressar el meu agraïment a totes i cadascuna de les persones, conegudes o no, que han fet possible la meua mobilitat Erasmus+ a aquesta meravellosa ciutat com és Montpeller perquè sense saber-ho m'han complit el somni que des de fa tant de temps ténia de viatjar a França i fer-me sentir tot aquest remolí d'emocions experimentades.

Mari Carmen Méndez (MONTPELLER)
Alumna de francés

La meua mobilitat va consistir a assistir a classes en el “Centre Provinciale per l’Istruzione degli Adulti di Padova” on vaig poder observar com s'impartien classes per a afavorir i sostindre l'augment dels nivells educatius de la població adulta, tant italiana com estrangera, amb un nivell baix d'escolarització. En aquest moment la majoria dels destinataris és població immigrant que requereix adquirir unes certes competències en llengua italiana per a aconseguir el permís de llarga estada o la ciutadania. Addicionalment, alguns d'ells no han pogut aconseguir un nivell d'escolarització alt al seu país pel que poden completar-lo en aquesta institució.

Durant la meua estada en el CPIA de Padova:

  • Vaig assistir a una sessió en la qual s'explicava com es va transformar la ciutat al llarg del temps mitjançant la construcció de canals i el soterrament parcial del riu Bacchiglione.
  • Vaig participar en les classes d'italià nivell B1
  • Vaig participar en les classes de gramàtica i alguna de matemàtiques del “Primo livello, secondo periodo didattico”.
  • Vaig compartir un menjar amb altres alumnes de projectes Erasmus+ i els seus coordinadors, intercanviant experiències.
  • Vaig visitar al Museo della Natura e dell'Uomo nel Palazzo Cavalli
  • Vaig gaudir d'una visita guiada pels alumnes del “Liceo delle scienze umane Amadeo di Savoia Duca D’Aosta”, primer espai escolar a Itàlia que ha convertit els seus corredors en una galeria d'art contemporani, amb entorn a 100 obres d'art.

Aquesta experiencia Erasmus+ m'ha resultat molt enriquidora sobretot pel que fa a la interculturalitat no sols amb els ciutadans italians sinó sobretot amb les persones migrants. He pogut conéixer part dels reptes als quals s'enfronten i la seua capacitat per a lluitar, adaptar-se i prosperar.

He pogut aprendre sobre la ciutat de Padova en el passat i en l'actualitat.

També vaig gaudir de l'intercanvi cultural amb els alumnes del centre, parlant dels diferents costums dels nostres països d'origen.

Elena Aurecchia (PÀDUA)
Alumna d'italià

La meua mobilitat va consistir a assistir a classes en el CPIA de Padova (seu Valeri) enfocades a immigrants que tenen la necessitat d'obtindre el certificat de l'escola mitjana i el certificat de la llengua italiana. Les lliçons van ser tant del nivell B1 d'italià com de cursos del primer i segon curs didàctic on es realitzaven les matèries de matemàtiques, tecnologia, anglés i història.

Fer un mobilitat Erasmus era una cosa que tenia pendent des de la meua època en la Universitat. A més, he assolit dos objectius: fer un Erasmus i realitzar el meu primer viatge sol.

La recepció en el CPIA di Padova va ser molt bo per part de Gianni, qui em va presentar a alguns professors. Des del primer moment, em van tractar com si ens coneguérem des de fa temps.

Vaig tindre l'oportunitat d'assistir a diverses classes tant del primer com del segon període didàctic. Les classes eren de tota mena, des d'italià o anglés fins a matemàtiques o història. Estaven dirigides a persones que volien aprendre italià o necessitaven el certificat de l'escola mitjana.

Va ser gratificant poder compartir les classes amb alumnes de diversos països, cultures i situacions personals. Arribes a veure de prop que, fora de les teues fronteres, tant d'Espanya com d'Europa, hi ha gent que ha fugit de guerres o simplement ha deixat el seu país per a millorar la seua vida i fa l'esforç d'integrar-se en una altra cultura i d'obtindre el certificat que els permet treballar o continuar estudiant.

D'altra banda, em va semblar interessant com eren les classes d'italià amb un grup que, en la seua majoria, no parlava espanyol. És molt diferent aprendre un idioma quan tots els teus companys són espanyols a quan els teus companys venen d'altres països amb llengües totalment diferents. Veus que, depenent de quin és la teua llengua materna, tens unes dificultats o altres. A més, em va ajudar a esforçar-me a parlar italià atés que la llengua en comú que teníem era la que estàvem aprenent.

Respecte a Padova, en el trajecte del primer dia des de l'estació de trens fins a la casa on m'allotjava, ja vaig sentir que la ciutat tenia un encant especial. Padova és una ciutat poc coneguda, però que mereix totalment la pena. Des dels seus carrers empedrats i les seues porxades, fins al seu centre ple de botigues i gent jove prenent l'aperitiu italià.

Gràcies al CPIA, vam poder fer una excursió a zones on el turista no té accés fàcilment. Visitem els ponts de l'antic riu que es troba davall de la ciutat.

Sens dubte va ser una experiència que mai oblidaré.

Javier García (PÀDUA)
Alumne d'italià i anglés

PROCÉS DE SELECCIÓ

LLISTAT DE SELECCIONATS

(amb esmena d'un error, actualitzat el 16/01/2024)

RESULTATS DEFINITIUS de participants i puntuació obtinguda

RESULTATS PROVISIONALS de participants i puntuació obtinguda

8 - 11 gener: termini d'al·legacions, en la Secretaria del Centre

16 gener (17h): publicació de resultats definitius

 

Convocatòria, documentació acreditativa i barem.

Model declaració responsable

Per a participar, emplena el formulari més a baix (del 13 al 27 de novembre) i adjunta la documentació requerida.

Mobilitats oferides_2023
Mobilitats requisits_2023

Formulari mobilitats Erasmus+ per a l’alumnat

Aquest formulari ja no està disponible.