Mobilitats Erasmus+ per a l’alumnat d’anglés (curs 2022-23)

Logo acreditación
Movilidades en marcha

SCHULL (IRLANDA)

Aquesta experiència ha sigut, sens dubte, una de les millors que he viscut.

A Irlanda he descobert gent, tradicions, cultura, art, paisatges … molt diferents al que es trobava en el meu entorn i, la veritat, repetiria amb els ulls tancats. En la institució Seán i David ens han acostat a l'idioma, la cultura, els mites, la història i les tradicions del país. Caleb, Deidre i David ens van ensenyar paisatges com Mizen Head, Three Castle Head, Brow Head, Garnish Island o Bantry, tots absolutament espectaculars.

Sue, la meua “host mum”, ens va endinsar en la gastronomia i costums del país amb un afecte i un amor increïbles.

Gràcies infinites a l'EOI Quart de Poblet per encarregar-se de tot, sou un equip increïble, a l'Atlantic pel nostre temps allí, als meus companys de mobilitat, que sense ells no hauria sigut el mateix, i a Sue, que sempre la tindré en el meu cor.

Marina Pascual
Alumna de 2C2

Em sent afortunada d'haver tingut la possibilitat de conéixer una mica la rica i diversa cultura Irlandesa i la seua gent.

La visita guiada en Cork va ser el primer contacte amb la història d'Irlanda, descobrint el paper crucial que la “Ciutat Rebel” va suposar en la independència del país. En Schull, gràcies a la institució d'acolliment Atlantic i els tallers de lectura dirigits per David I Seán, gaudirem de la literatura coneixent mites, llegendes i supersticions.

Les excursions, rutes i caminades organitzades, ens van portar a explorar meravellosos paisatges, podent conéixer una mica de la flora i la fauna de l“Illa Esmeralda”. Mai oblidaré els impressionants penya-segats de Brow Head. Us assegure que no hi ha foto que faça justícia al sentiment que et produeix la força del vent i l'eixordador so de les ones de l'Atlàntic.

Només em queda agrair enormement l'esforç realitzat per l'EOI de Quart perquè aquest projecte tirara avant.

Teresa Moncho

Alumna de 1C1

El dissabte a la nit arribem a l'hotel després d'un llarg viatge, esgotats però emocionats per començar la nostra aventura a Irlanda. Ens vam fer un volt pel lloc, admirant la decoració i gaudint del gimnàs i la fantàstica terrassa. L'ambient era acollidor i prometedor, la qual cosa ens va fer anticipar amb entusiasme el que ens esperava en els pròxims dies.
L'endemà ens despertem primerenc i baixem al menjador de l'hotel per a gaudir d'un deliciós desdejuni. Plens d'energia, ens dirigim a la parada d'autobús per a prendre un que ens portaria a Cork, una ciutat plena d'història i encant. Una vegada allí, realitzem una visita guiada pel famós Crawford Art Gallery, on ens meravellem amb les increïbles obres d'art exposades.
Després de la visita, ens endinsem als carrers de Cork a la recerca d'un lloc típic per a gaudir d'un autèntic menjar irlandés. Ens delectem amb plats tradicionals mentre ens xopàvem de la cultura local i l'ambient animat del lloc. Una vegada menjats ens submergir-nos en l'autenticitat irlandesa, així que ens endinsar-nos en un pub tradicional. La música en viu, els riures i la bullícia ens van embolicar mentre gaudíem d'una pinta de cervesa i compartíem anècdotes del dia.
A les 6 va ser l'hora de prendre l'autobús cap a Schull. No obstant això, el viatge va resultar ser una mica accidentat, amb alguns marejos i contratemps en el camí. Finalment arribem sans i estalvis al nostre destí i ens acomodem a les nostres habitacions.
No podíem resistir la temptació d'explorar Schull. Vam recórrer els carrers de l'encantador poble, meravellant-nos amb la seua arquitectura pintoresca i gaudint de l'hospitalitat dels seus habitants.
Ja era dilluns i comencem el dia amb una emocionant activitat: caiac. A meitat de l'activitat decidim prendre una tassa de café i te per a despertar-nos per complet, i seguir amb l'aventura, gaudim de la brisa marina i les impressionants vistes. Va ser una experiència refrescant i emocionant que ens va poder connectar amb la naturalesa en un entorn espectacular. Després de l'esforç físic, la fam ens va envair i trobem un food truck pròxim per a gaudir d'unes hamburgueses delicioses i reconfortants. El menjar ens va proporcionar l'energia necessària per a embarcar-nos en una ruta pel Sailor's Hill, explorant la bellesa natural dels voltants.
El dimarts, a la nit, va començar a ploure molt fort així que els meus companys Guille i Miquel es van quedar i sopem junts a la casa de la meua host family. Els van rebre amb calidesa i ens van delectar amb un sopar casolà tradicional. Passem hores compartint històries i rient, creant records que perdurarien en els nostres cors molt després d'haver deixat Irlanda.
Al següent dia ens endinsar-nos en el món de l'art i la creativitat amb una classe de ceràmica. Passem el matí experimentant amb argila, modelant i creant les nostres pròpies peces úniques. Va ser una experiència terapèutica i divertida que va despertar la nostra creativitat i ens va permetre explorar un nou mig artístic. El dijous vam anar a explorar la impressionant costa d'Irlanda i ens embarquem en una ruta cap a Mizen Head. Quedem meravellats pels penya-segats escarpats, el Mizen Bridge i les vistes panoràmiques de l'oceà Atlàntic. El nostre últim dia en Schull l'aprofitem al màxim. Visitem el pintoresc poble de Crookhaven, on gaudim d'un esmorzar saborós i autèntic en un acollidor restaurant local. Ens delectem amb mariscos frescos i plats tradicionals, assaborint els sabors únics de la regió. El comiat va ser difícil, però ens vam anar contents amb moments que es quedaran amb nosaltres per sempre.

Fernando Pardo
Alumno de 1B1

La institució d'acolliment de Schull, Atlantic Seal, s'ha esforçat en tot moment perquè la nostra visita siga variada, divertida, amb aprenentatges i amb immersió  en la seua cultura.

Hem realitzat tallers com per exemple el de terrisseria, visites culturals com la visita a la ciutat de Cork, coneixement de l'entorn, el port de Schull, Mizen Head, Three Castle Head,  activitats de temps lliure, com el Caiac en la mar, i una infinitat de detalls i acompanyaments en tot moment per a fer-nos sentir partícips del seu dia a dia i ensenyar-nos la seua cultura i costums irlandesos.

Mapi Giménez
Alumna de 2B2

La mobilitat Erasmus+ ha sigut una meravellosa experiència en la qual he compartit un magnífic temps amb unes persones encantadores, que vam arribar sent uns desconeguts i vam tornar a Espanya sent amics. Em vaig endinsar profundament en l'idioma durant una setmana, realitzant activitats i tallers que al seu torn em van permetre conéixer un país preciós, sumat al fantàstic acolliment que va fer la família irlandesa on va ser realitzada la meua estada. No dubtaria a tornar a repetir aquest viatge inoblidable i estic molt agraïda que existisquen aquestes oportunitats i persones que l'organitzen i ho facen possible..

Geles Castillo
Alumna de 1B1

Durant la mobilitat en Schull en West Cork (Irlanda) vaig descobrir un país fascinant, ple de gent adorable i molt amistosa, vaig entendre una altra manera de gaudir de la vida i com un grup de desconeguts es convertirien en bons amics. La meua pretensió inicial de cantar Sweet Caroline en el pub a l'uníson no es va poder dur a terme, però malgrat això va ser una experiència inoblidable i que m'encantaria repetir... 🙂

Miquel Zamora
Alumne de 2B1

La participació en el programa Erasmus+ ha sigut especialment enriquidora per a mi perquè he pogut conéixer una part d'Irlanda. He viatjat amb alumnes i professores de la nostra escola. El nostre punt en comú és l'aprenentatge de l'idioma, cadascun per un motiu i amb un nivell diferent.

Atlantic School va ser la institució d'acolliment. L'estada en una família m'ha permés integrar-me més i conéixer a persones molt de prop, la qual cosa recomane. He realitzat diferents activitats com visitar penya-segats espectaculars, de pel·lícula literalment, passejos guiats, conéixer comerços locals, visitar xicotets museus, admirar l'arquitectura urbana i, com no, gaudir de la gastronomia i de l'oci local.

L'experiència d'aquesta mobilitat m'ha creat un vincle amb Irlanda que sempre recordaré.

Isa de Leandro
Alumna de 2B1

Aquesta experiència ha sigut una de les millors de la meua vida. Conéixer més l'idioma gràcies als tallers de cultura irlandesa de Sean i David, descobrir nous llocs amb Caleb i Deirdre i el tour de Schull amb Conor.

Vaig arribar molt espantada perquè no coneixia a ningú i hem format un gran grup ara. Gràcies a l'EOI Quart, per organitzar-ho tot i al programa Erasmus+ per fomentar i subvencionar aquest tipus d'iniciatives.

Marta Cerveró
Alumna de 1B1

Durant la setmana que vaig estar al costat del grup en Schull, vam visitar llocs increïbles com Mizen Head, Garnish Island, Brow Head i altres paratges naturals impressionants. També vam conéixer gent molt amable de la qual vam aprendre molt de sobre la localitat i els costums irlandesos.

Sens dubte aquesta ha sigut una de les millors experiències que he tingut mai, ha sigut la meua primera vegada fora Espanya i la repetiria una i mil vegades.

Gràcies Erasmus+ i EOI Quart!