Tallers laborals en TVA

taller1cs

Tallers laborals en TVA: Reprografia i Copisteria

Els tallers prelaborals formen part del programa educatiu de l'etapa de Transició a la Vida Adulta (TVA). Són tallers permanents pels quals passa tot l'alumnat de TVA durant els 5 cursos escolars que dura aquesta etapa.

SOFICS

Les activitats que es proposen tenen diferents graus de complexitat i de dificultat perquè totes les xiques i xics puguen adquirir nous aprenentatges i progressar en el seu desenvolupament i maduració, independentment del seu punt de partida i de la seua singularitat.

copis 1 cas

Com el seu nom indica, els tallers prelaborals estan concebuts per a preparar a l'alumnat, en la mesura de les seues possibilitats, per a la seua inserció laboral futura.

notasmilacs

En ells, a més de treballar les competències per a fer les tasques pròpies de cada taller (en el nostre cas, jardineria i serveis de reprografia), es busca sobretot cultivar en l'alumnat aquells aspectes rellevants per a la seua incorporació al món del treball, amb independència de quin siga aquest.

plastisofiacs

Ens referim, entre altres, a aspectes socials, funcionals i conductuals. Per exemple, comportar-se adequadament en un ambient diferent al pròpiament acadèmic, seguir una sèrie d'instruccions, integrar-se en un treball d'equip i respectar a tots els seus membres, mantindre l'esforç el temps necessari per a realitzar una determinada tasca, assumir que no totes les tasques ens agraden per igual, poder prendre decisions o tindre iniciativa per a resoldre problemes.

FOTCS
TALLER1CS

Quant a la metodologia, els tallers, com no pot ser d'una altra forma, es duen a terme de manera pràctica. Per a això, en el taller de serveis, s'ha posat en marxa un servei de reprografia, la “Copisteria el Somni”.

agusgus2cs

S'ha habilitat l'espai del taller per a reproduir, de la forma més fidedigna possible, un establiment de copisteria i de papereria. En ell s'ha centralitzat tot el material escolar i totes les màquines i instruments per a realitzar fotocòpies, enquadernació, plastificat i altres serveis.

pedidocs

La nostra clientela és el personal del centre. Oferir aquest servei implica l'atenció al públic (en aquest curs, és en part a través de les TIC per les limitacions que la pandèmia imposa), però també un treball intern d'organització, reposició de materials, aprenentatge gradual de cadascuna de les activitats que es realitzen i altres aspectes necessaris per a dur-ho a terme.

silvitrocs

Pel taller passen els diferents grups, en desdoblaments de 3 a 5 alumnes/as, que atenen el servei en els seus diferents aspectes.

ZIZACS

En general, aquesta activitat els resulta motivadora i atractiva, els permet aplicar moltes de les destreses i habilitats que posseeixen i aprendre altres noves.

TALLERRRCS