TALLER 3: EL PERIODISME

La vessant periodística de Didín Puig és segurament la més important i prolífera durant la seua vida. Per això cal ressaltar-la i esdevé prioritària alhora d’entendre la seua figura i què significà per a la cultura i els valors de llibertat i democràcia al País Valencià. A través de plantilles de portades periodístiques l’alumnat haurà de confeccionar per grups de màxim sis persones una portada de diari de la data que decidisquen i consensuen. Hauran de buscar informació sobre aquell dia i fer-la: mentre que a la plana davantera es situaria la portada com a tal, darrere caldria desenvolupar una notícia del dia. Aquest treball es faria mitjançant planxes i material ja preparat per a l’ocasió.

Objectius:

  • Aprendre a redactar una notícia amb les seues parts i els elements i registre.
  • Crear una portada de diari basant-se en una data elegida de la història i saber-ne mésal respecte de què va passar durant aquell periode.
  • Saber la importància que ha tingut al llarg de la història contemporània el periodisme iaprendre a diferenciar entre notícies i fake news basant-se en casos reals i actuals.

Cursos curriculars:

Primària: Valencià, Plàstica, Ciències Socials, Coneixement del Medi
ESO: Valencià, Geografia i Història, Valors ètics, Educació plàstica
Batxillerat: Educació plàstica, Història del món contemporani, Història d'Espanya
Altres: Escola d'Adults, Cursos CEFIRE...

Descripció de l'activitat:

  • Audiovisual i Exposició
  • Visita guiada per la localitat de Benimodo
  • Taller didàctic: Creació d’una portada de diari i d’una notícia:
    En grups de màxim sis persones l’alumnat haurà de fer gràcies a la planxa i al disseny d’una plantilla amb la portada d’un diari un llistat de notícies seguint les directrius establertes i treballades prèviament a l’aula. Hauran de consensuar una data de la història recent (segle XX) i buscar informació sobre aquell dia, ressaltant a la portada les notícies que més interessants troben i redactant una notícia a la part inferior del cartró-ploma seguint els registres periodistics corresponents. En cas de que l’alumnat ho desitge, també es pot dur a terme una notícia inventada bé sobre el seu centre educatiu, bé sobre la seua realitat més pròxima (municipi, notícia que li agradaria veure publicada...).

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies