Com a activitat per finalitzar el primer trimestre del curs l’alumant de 1r i 2n de primària del CEIP Josep Gil Hervàs ens visità per parlar de Didín Puig i fer el taller d’escriptura. El centre està treballant l’obra “Didín vol ser periodista” (Edicions 96) al llarg del curs.
El passat dimecres 21 de desembre vam rebre la visita de l’alumant del CEIP Josep Gil Hervàs de Benimodo. Concretament foren els cursos de 1r i 2n de primària els que van acudir als espais de l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Didín Puig. Al centre s’està treballant el llibre “Didín vol ser periodista” i per tant tot l’alumant sabia qui era Didín, a més d’haver estat veïnat de la localitat (inclús comptàrem amb familiars de Didín!).
El grup va ser dividit en dos per facilitar les tasques d’aprenentatge després d’una breu explicació de qui era Didín i de quina anava a ser la dinàmica del matí. A l’Auditori municipal els vam dividir: els de 2n anirien a fer la ruta urbana per Benimodo i els de 1r farien el taller d’escriptura a la Casa de la Cultura. Després s’intercanviaren no sense abans parar a esmorzar al sol.
Durant la visita se’ls va explicar qui va ser Didín, Estellés, què va significar la Guerra d’Espanya del 1936, per què els carrers de Benimodo tenen eixos noms, quan va ser habitada la població, per qui…I entre totes aquestes explicacions se’ls comentava quina havia estat la vida de Didín a través de fotografies. Acabàrem visitant sa casa per a que veieren com era.
Pel que fa al taller, es dedicaren a fer una llibreta feta a mà per ells i amb col·laboració del centre ocupacional de persones amb diversitat funcional de Xàtiva, que crearen el paper reciclat i de quilòmetre zero per a l’ocasió. Comptem amb aquest material per als tallers d’escriptura perquè no entenem fer xarxa sense comptar amb tota la població. Durant el taller se’ls va explicar la importància que té l’escriptura a la vida de les persones i sobretot, a la de Didín, qui escrivia un dietari sovint a llibretes com les que estaven creant elles i ells. I alguns ens han dit que ja l’estan utilitzat per anotar-se idees, vivències i desitjos! 🙂
Va ser una visita interessant perquè l’alumant està treballant la figura de Didín a l’aula i per tant, tenien unes nocions prèvies, aspecte que ajudava a que l’aprenentatge fora directe. En definitiva, una gran experiència!