Aquest curs 2022-2023 obri l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Didín Puig a Benimodo.

Aquest curs 2022-2023 naix a Benimodo l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània dedicada a la figura de la periodista i activista cultural Didín Puig i Grau i que es donarà a conèixer a través de tallers, exposicions, conferències, xarrades, presentacions, visites guiades i rutes literàries.

L’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Didín Puig, situada al municipi de la Ribera del Xúquer de Benimodo, serà el lloc que servirà de referent perquè el públic, en general, i l’alumnat, en particular, puguen conéixer amb profunditat tant l’obra de la periodista com els seus valors ètics i democràtics al llarg de la seua vida, la qual no va estar exempta de problemes, exilis i lluites. L’habilitació d’aquest espai ha sigut possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Benimodo i de la Conselleria d’Educació.

Durant el curs es duran a terme diferents activitats enfocades tant a l’alumnat de primària com de secundària i batxillerat així com universitari, alumnes d’escola d’adults o inclús cursos per a professorat. El propòsit de l’Aula Didàctica Didín Puig no és solament donar a conèixer la vida i la tasca de la periodista de la Ribera del Xúquer: també és dinamitzar el municipi de Benimodo a través de la seua figura, la història i l’art. Xarrades, conferències, presentacions de llibres, cursos, visites, tallers, creació de material, investigació, espais museístics…

Els tallers dirigits a l’alumnat versaran al respecte dels tres punts clau de la vida de Didín: la memòria com element clau per entendre la nostra història més recent, l’escriptura per no oblidar i mantenir els lligams amb la nostra gent i el periodisme com a forma de difondre idees i diferents realitats obviades fins la data. A més, durant la visita es farà una ruta literària pel municipi amb textos de l’autora per entendre millor d’on venim, què vam viure i quin era el desig de Didín.

Es podran dur a terme les reserves a l’espai indicat picant ací i visitar tots els tallers que realitzem i el format de la visita en aquest link. Comptem amb material publicat al respecte de la vida de Didín així com amb diferents espais per crear sinèrgies i aprenentatges amb el CEFIRE i diferents universitats de l’estat.

Vos convidem a totes i tots a participar i aprendre en altres contextos, arrelats al territori i des d’una òptica plural, oberta i en clau de dona.

Benvingudes i benvinguts!