ORFELX- Orquestra de Flautes d’Elx

L’Orquestra de Flautes d’Elx (ORFELX) naix en 2014, com un projecte de l’aula de flauta de la professora Montserrat López Montalvo. Al llarg d’estos anys s’ha consolidat com una formació estable del Conservatori Professional de Música d’Elx, amb estudiants de 3r a 6é curs d’ensenyament professional.

La seua tasca principal és el treball del repertori específic per a l’orquestra de flautes, però també perseguix objectius com la cerca de l’empastament tímbric, l’afinació en el seu conjunt i l’ampliació del contingut tècnic d’este nivell, així com la socialització i la col·laboració amistosa de els/as estudiants involucrats/as.

L’orquestra està composta per tots els instruments de la família bàsica de la flauta travessera: des del membre més agut i xicotet–el flautí o piccolo–fins al més greu, la flauta baix, passant per la flauta en do i la flauta alt en sol. I precisament, un altre dels objectius d’esta agrupació és la formació de els/as alumnes/as en la interpretació d’estos instruments afins, la qual cosa els permetrà obtindre majors i millors oportunitats de treball en el futur.

El seu repertori és variat i abasta tant obres originals escrites per a quartet, quintet, sextet i orquestra de flautes, com a arranjaments realitzats per la professora i directora adaptats a la formació, que cobrixen estils d’allò més variat, des del barroc fins a la música escrita en els nostres dies i posen l’accent en el repertori contemporani original amb posades en escena suggeridores que fugen del concepte estereotipat de concert clàssic i convencional.

L’ORFELX ha actuat en sales de concert d’Elx i la província d’Alacant: Centre de Cultura Contemporània “L’ Escorxador”, Sala de Cxultura de la CAM, Escola Oficial d’Idiomes, Aula de Cultura del Fondó de les Neus, Conservatori Professional de Música “Ana María Sánchez” d’Elda, Claustre del Convent de les Clarisses, entre altres, i ha participat en projectes musicals col·laboratius en col·legis, com l’obra per a titelles amb música “La flauta màgica de Lluna” en col·laboració amb el CEIP Sant Ferran d’Elx.

Però el seu treball principal es duu a terme en el Conservatori Professional de Música d’Elx, sent un element clau de motivació per a els/as joves flautistes a través dels seus concerts i projectes de col·laboració amb l’aula de flauta.

ORFELX, curs 2023/24
Concert 22 de novembre de 2023, CCC L’ Escorxador