Projecte educatiu

Projecte Educatiu, Programació General Anual i altres documents

Tenim redactats i actualitzats els següents documents segons el que s’estableix en la LOE, així com ho Decret 158/2007, de 21 de desembre, del Consell, Art. 23:

El Projecte Educatiu del Centre -PAC-

Li ho segon nivell de concreció dels Decrets específics. El nostre Centre, al dia de hui, ja compta con un Projecte de Centre, con un document marc de referència en el qual s’expliquen les característiques del Centre, els seus Objectius, la seua Organització i Funcionament.

La seua redacció evoluciona any rere any. Es reformat i adaptat quan ha obligat la promulgació de noves disposicions legals o por iniciativa de membres de la comunitat educativa, formulada a través dels seus representants en el Consell Escolar, que ha procedit a la seua aprovació després del seu estudi oportú.

El PAC ha absorbit al Projecte Curricular de centre des de l’entrada en vigor de la LOE. Ara aquests dos projectes estan íntimament units i somni l’expressió de l’autonomia pedagògica del Centre: l’aposta por una opció educativa assumida por els diferents sectors de la comunitat escolar (projecte educatiu) i el seu reflex en l’aspecte docent (projecte curricular). Serveix d’eix vertebrador. Així, s’ha materialitzat el procés de presa de decisions, por el qual el professorat ha establit, a partir del currículum oficial i l’anàlisi del context del Centre, acords sobre les decisions i estratègies d’intervenció didàctica que s’utilitzen, con la fi d’assegurar la coherència de la seua pràctica docent.

El Pla d’Acció Tutorial -PAT- inclòs en el PAC

Conscients de la importància que la tutoria ha cobrat en els últims temps, es va acordar la redacció d’un PAT, redacció que fora coherent con el PAC i con les Programacions Didàctiques. Aquest Pla ha reflectit les línies principals de l’acció tutorial i de l’orientació educativa dels alumnes.

El Reglament de Règim Intern -RRI- inclòs en el PAC

Tenim aprovat un reglament específic per al nostre centre que completa i adapta uns certs punts de l’última normativa establida per a aquesta mena de centres: el DECRET 39/2008, de 4 d’abril, del Consell, DOGV 09/04/2008, sobre la convivència en els centres docents no universitaris sostinguts con profunds públics i sobre els drets i deures de l’alumnat, pares, mares, tutores o tutores, professorat i personal d’administració i serveis.

La Programació General Anual -PGA-

Tots els cursos s’ha elaborat una PGA de caràcter administratiu i una altra de caràcter estadístic.

LA PGA de caràcter estadístic contempla els següents punts: resultats acadèmics del curs anterior, dades de matriculació del curs actual, recursos humans i programació, activitats complementàries i extraescolars, horari del personal docent i no docent.

La PGA de caràcter pedagògic planifica tots els aspectes de la vida del nostre centre educatiu durant un curs escolar. S’unisc document fonamental en la vida del nostre centre, con un nivell de valoració molt alt. Es producte de la reflexió de tots aquests anys, por la seua constant revisió i adaptació a les necessitats del centre. Està constituïda por el conjunt d’actuacions derivades de les decisions adoptades en el Projecte educatiu elaborat el centre i la concreció del currículum. La PGA constitueix, com a document de previsió, por tanta, la concreció dels criteris i orientacions generals per a cada curs escolar. A més, planifica tots els aspectes relatius a l’organització i funcionament del centre, inclosos els projectes, les normes i tots els planes d’actuació acordats i aprovats, dins de l’autonomia que tenim com a centre.

Les Programacions Didàctiques -PD- aprovades anualment por el professorat

Li ho tercer nivell de concreció. La LOE disposa que correspon a les Administracions educatives contribuir al desenvolupament del currículum afavorint l’elaboració de models oberts de programació docent i de materials didàctics que atenguen les diferents necessitats dels alumnes i del professorat (art. 121).

En la seua gran majoria, el professorat ha plantejat programacions obertes, entenent la programació educativa com una necessitat docent. El plantejament obert de les programacions obliga el professor a prendre decisions curriculars que no han sigut prèviament fixades. Somie plantejaments flexibles, adaptables a contextos, situacions, circumstàncies i persones.

Per a la seua realització la comissió de coordinació didàctica ha determinat els elements comuns, atenent el que s’estableix en la Resolució de 27 de maig de 1998, por la que es regula l’organització i el funcionament dels conservatoris de música pertanyents a la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana, que havien de compondre totes les programacions del centre, prestant-li una gran importància a l’avaluació d’aquesta.

A més, a principi de curs es proporciona a tot el professorat instruccions i informacions d’interés que orienten sobre diversos aspectes de la vida del centre.