Certamen Baralla Igualtat

BARALLA PER LA IGUALTAT

Tu poses les regles!

Si agafes una baralla i fas un castell de naips, què ocorre quan lleves una carta de la base?

El mateix passarà si aconseguim eliminar els masclismes del nostre entorn: acabarem amb la violència masclista.

Hem dissenyat una Baralla per la igualtat que consta de 28 cartes, amb il·lustracions de masclismes quotidians identificats pel jovent que denuncia alguns dels masclismes que dia a dia es reprodueixen en diferents àmbits de la vida pel que fa a:

1. Aspecte físic
  2. Seguretat
  3. Espai públic
  4. Espai domèstic
  5. Entorn formatiu
  6. Relacions de parella
  7. Emocions

També conté algunes cartes en blanc, que es poden utilitzar per a denunciar masclismes de l’entorn, i comodins que segur que sabràs com fer servir.

Et convidem a inventar un joc amb la Baralla per la igualtat que pots descarregar-te en aquest enllaç.

Cal pensar que l’objectiu final és descartar-se dels masclismes!

Ens ajudes? Posa les regles del joc!

Tens fins el 31 d'octubre de 2021.

Qui pot participar?

Qualsevol persona disposada a canviar les regles masclistes i contribuir a construir una societat més igualitària.

Es pot participar individualment o en grup, sense límit d’edat. I pots fer-ho amb la família, amb la gent amb qui estudies o treballes, amb qui toques en la banda, amb qui jugues al futbol, amb el club de lectura, etc. En resum, amb totes aquelles persones convençudes que juntes podem fer del planeta un món millor.

Com pots presentar les teues regles?

Pots fer-ho seguint el model de la fitxa i completant-la amb els mitjans que consideres oportuns (vídeo, àudio, fotografies, dibuixos, etc.).

• CERTAMEN BARALLA IGUALTAT

• Deixeu el vostre correu electrònic de contacte
  • S’admet que es contemplen altres elements de joc a banda de la baralla, com ara daus, fitxes, altres naips, taulers, etc.
  • Recorda que l’objectiu és descartar-te dels masclismes, per exemple, dient com acarar la situació que planteja la carta que t’ha tocat, denunciant un nou masclisme, prenent un compromís, afegint noves cartes no masclistes que ajuden a combatre’l, etc.). La tipologia textual emprada ha de ser el text instructiu, per tal d’enumerar les normes concretes que ensenyen com jugar seguint de manera ordenada
  • Tipus d'arxius acceptats: avi, movmp4, h264, #Màx. grandària d'arxiu: 5 MB.
    D’aproximadament un minut de duració. Si ets menor d’edat la teua cara no s’ha de poder identificar.

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana farà una selecció dels treballs presentats amb els quals farà un recopilatori que serà publicat al seu web.

Les propostes seleccionades tindran un reconeixement que serà lliurat en acte públic.

JURAT

Per a fer la selecció de les propostes el CECV constituirà un jurat format per professionals de l’educació i persones expertes en igualtat.

Es faran servir els següents

CRITERIS DE VALORACIÓ

1. Adequació de la proposta, tant de l’objectiu del concurs com del contingut d’aquest.
  2. Creativitat. El jurat valorarà l’originalitat de la proposta per a abanderar aquest gran moviment internacional per la igualtat.
  • Missatge. El jurat valorarà la capacitat del projecte per a transmetre els principis del respecte i la igualtat, així com la identificació de nous masclismes i la incorporació de propostes d’acció contra els masclismes quotidians.
  1. Accessibilitat. Es valorarà de manera específica l’esforç realitzat perquè els treballs presentats siguen accessibles per a les persones amb qualsevol tipus de diversitat funcional.
  2. Qualitat de la presentació i de les tècniques emprades.

La participació en el certamen pressuposa la total acceptació d’aquestes bases i de forma expressa l’AUTORITZACIÓ DE PROJECCIÓ en qualsevol acte programat pel CECV. La interpretació d'aquestes bases serà competència exclusiva del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.