Nota de Premsa
Arranca la Setmana d’Europa 2026 a València amb un recorregut educatiu sobre el passat, present i futur de la Unió Europea
València, 5 de maig de 2026
Hui ha donat principi a València la Setmana d’Europa 2026, una iniciativa que se celebra els dies 5, 6 i 7 de maig en el Complex Esportiu La Petxina sota el lema “Avancem junts”.
L’activitat, organitzada amb motiu del 40é aniversari de l’adhesió d’Espanya a la Unió Europea, està dirigida a l’alumnat de 1r i 2n d’Educació Secundària Obligatòria i proposa un recorregut didàctic que aborda el passat, present i futur del projecte europeu. Al llarg d’este itinerari, els i les estudiants participen en diferents espais temàtics on poden conéixer de manera dinàmica el procés de construcció de la Unió Europea, comprendre la rellevància històrica de l’entrada d’Espanya en 1986 i reflexionar sobre els reptes que afronta Europa en l’actualitat.
Un dels elements més destacats de l’activitat és la implicació de la comunitat educativa, especialment de pares i mares, que compartixen amb l’alumnat les seues experiències personals sobre com era Espanya abans de formar part de la Unió Europea, aportant així un enfocament pròxim i vivencial.
La iniciativa busca no sols informar, sinó també sensibilitzar l’alumnat més jove de l’ESO sobre la importància del projecte europeu i els beneficis que ha suposat per a la societat, fomentant una ciutadania activa i compromesa. La Setmana d’Europa continuarà desenrotllant-se durant els pròxims dies amb la participació de diferents centres educatius de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, des de l’organització s’ha convidat representants institucionals i membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV) a assistir i participar en esta activitat educativa.
Contacte
Pl. del Ajuntamiento, 6, Ciutat Vella, 46002 València
Des de la Comunitat Valenciana o qualsevol altre punt d'Espanya:
96 198 39 41
Per a mes informació de contacte de la Conselleria polsar açí
Horari d'atenció al públic
De 9 a 14 hores, de dilluns a divendres
On estem?