Autoponic. Un cultiu hidropònic digital i sostenible.

La innovació aplicada que es desenvolupa en este projecte liderat pel IES El Palmeral d’Orihuela on es treballa de manera cooperativa intercentres: IES Navarro Santafé de Villena i l’IES Severo Ochoa d’Elx mostra una vegada més la formació professional més capdavantera de la nostra Comunitat.

L’objectiu inicial d’este projecte era la construcció d’un cultiu hidropònic adaptant energia renovable, però no ha quedat ací.Durant estos dos anys s’ha aplicat la innovació tecnològica mediambiental, emprant metodologies actives per a un aprenentatge basat en reptes. I en finalitzar este projecte s’haurà generat una xarxa de coneixement compartit que facilitarà l’ingrés més adequat i actualitzat en el teixit empresarial agroalimentari i tecnològic del nostre alumnat d’FP.

En definitiva i tal com es mostra en este blog s’aconseguix un impacte més ampli de l’esperat i molt més satisfactori, la millora del procés d’ensenyament aprenentatge que:

MOTIVA a l’alumnat i afavorix les seues habilitats

ACTUALITZA al professorat i crea connexions entre departaments aconseguint objectius comuns més ràpidament.

En implantar-se tecnologies de 4a revolució industrial (IoT, predicció de dades amb IA, sensòrica…) s’adequa la formació a les necessitats del sector agrari i mediambiental, alhora que ha conscienciat a l’alumnat en la problemàtica mediambiental com per exemple la sequera.

El generar recursos i compartir-los anima a la col·laboració constant que permetrà la continuïtat d’este projecte en el futur més immediat.