Equip Infantil

  • Temps d’acollida: Entrada esglaonada.
  • Entrada amable i relaxada: propostes de lliure circulació, música per a ballar…
  • Propostes manipulatives i de lliure elecció: jocs de taula, minimons, puzzles, art, construccions, lògico-matemàtica, motricitat fina, grafo divertida…
  • Cultura d’infància i acompanyament emocional respectuós.
  • Aprenentatge manipulatiu, reptes, observació, experimentació, investigació, sorpresa, donar-li valor a la errada…
  • Renaturalització dels espais.
  • Globalitat dels llenguatges.
  • PELO, Programa d’Estimulació del llenguatge oral (“Comunicar-nos”, de Siembra Estrellas), impartit pels especialistes d’ Audició i llenguatge.
  • Pre-requists de la lecto-escriptura: coordinació óculo-manual, motricitat fina, grafomotricitat divertida, animació lectora, consciència lèxica, sil·làbica i fonològica…
  • Psicomotricitat relacional (Aucouturier) i moviment lliure (Pikler).
  • Matemàtiques manipulatives.
  • Importància del joc lliure.
  • Espais educatius: Laboratori de llum, atelier d’art, sala de psicomotricitat, joc simbòlic, biblioteca, laboratori STEAM, microespais de l’aula, patis coeducatius, hort escolar, espais exteriors…
  • Eixides a l’entorn i altres excursions.
  • Mesures de continuïtat entre les etapes d’Educació Infantil a Primària.
  • Comunicació amb les famílies: Presencial, per correu electrònic o Web família; reunions individuals i grupals; enviament de documentació pedagògica, informes narrats d’avaluació semestrals…
  • Investigació i formació permanent de l’equip docent. (Som centre amfitrió I Mou-te, rebent visites de mestres d’altres escoles).
Patis d’Infantil

A continuació us mostrem un exemple de documentació pedagògica mensual on s’expliquen aspectes destacables dels diferents models didàctics que han tingut lloc aquest mes.

ELS-DIFERENTS-MODELS-DIDÀCTICS

Propostes a les aules de 3 anys
Infantil 4 anys: Propostes de lliure elecció per a començar el día.