“L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant i comprovant.
L’adult té la funció de captar els seus moviments i crear espais preparats per posar en marxa tots els seus sentits.
És molt probable que els processos investigadors i de descoberta que realitzen els infants siguin una síntesi de milers d’anys d’història de la humanitat. Des del joc amb les ombres fins a l’experimentació amb els materials més sofisticats, els infants investiguen les propietats de la llum i del color, es fan hipòtesis i comproven els resultats. És habitual observar a un infant petit meravellar-se per les ombres, o pels reflexes del sol… i ja no cal esmentar la festa quan es descobreix un Arc de Sant Martí que s’escola per la finestra i decora el terra.
A través d’elements lluminosos es poden crear tantes situacions, escenes, experiències i invents com es puguin imaginar.Els materials que es donen als infants, seleccionats de manera acurada ofereixen un recurs per a crear i composar imatges, jocs d’ombres i colors, dibuixos… “(Jenny Silvente)