MOBILITAT BRUSSEL·LES

MOBILITAT ALEMANYA

ERASMUS+ ALEMANYA (3-7 JUNY)

Dilluns 3 de juny

Iniciem la mobilitat a Werl, amb una calorosa acollida. Hem pogut presentar-nos als membres del claustre qui ens ha rebut amb molt d’entusiasme. Seguidament hem fet una reunió amb l’organització de la mobilitat de destí, per introduir-nos i explicar-nos la planificació del Jobshadowing i fer-nos un tour per l’escola i les seues instal·lacions. Per últim, hem assistit a dos sessions de l’àrea esport, corresponent a la nostra educació física, on hem pogut vore la disposició dels gimnasos, vestuaris i material, i hem vivenciat el desenvolupament de la sessió, fins i tot hem pogut participar i gaudir amb l’alumnat.

Ha sigut un dia ple d’emocions i il.lusió per desenvolupar la mobilitat i les expectatives de transferència de les pràctiques als nostres centres.

Dimarts 4 de juny

Segon dia de la mobilitat, continuem descobrint espais del centre, menjador, espais de la calma, corredors, espais de joc per al temps extraescolar, la biblioteca….

A més a més, tenim la sort de gaudir sessions de treball al nivell de 3r, on l’alumnat treballa de manera autònoma fent servir els recursos que la mestra els ha oferit prèviament a l’assemblea d’explicació. Seguidament assistim a una classe de robòtica i programació amb l’alumnat de 1r, que ens han deixat sorpreses amb les estacions multinivell i la codocència amb desdoble. Tot un èxit.

Després del descans, observem la sessió d’Art amb les TIC a 3r, on l’alumnat ha après a fotografiar amb perspectiva fent ús de les tauletes en parelles. Els resultats han sigut sorprenents. I finalitzem la jornada observant una sessió de suport amb l’app LightBot per repassar continguts de robòtica i programació en grup reduït, on treballen l’orientació espacial.

Dimecres 5 de juny

Tercer dia de la mobilitat. Avuí hem pogut visitar l’escoleta MARTÍN LUTHER – kindergarten, que és com les escoles d’educació infantil de primer cicle a Espanya. L’alumnat ací s’organitza de manera internivell barrejats en els dos cicles. El treball és lliure i l’alumnat decideix què vol fer on el joc és el protagonista del dia.

Després d’aquesta visita hem tornat a l’escola de primària, donat que a Werl estan separats les escoles d’educació infantil de 0 a 6 anys, les d’educació primària de 6 a 10 anys i les d’educació secundària de 11 en endavant.

I a l’escola avuí hem participat en dues sessions d’anglès en les que prima el desenvolupament de la competència oral.

A més a més, hem pogut evidenciar la lliure circulació de l’alumnat en funció de les necessitats de l’activitat sense el control de l’adult, això és possible gràcies al compliment de les normes per part de l’alumnat arribant a convertir-se en un hàbit.

Hem finalitzat el dia amb una invitació per sopar a Möhne per part del Claustre super amable del cole Walburgisschule!

On des d’ací volem agrair-los molt la invitació.

Dijous 6 de juny

Penúltim dia de la mobilitat, on visitem l’Institut “Marian Gymnasium”, així com l’organització i funcionament d’aquest. A l’institut l’alumnat comença als 10-11 anys (el nostre 5é de primària) fins als 19. No obstant, l’assistència obligatòria és fins als 16 anys.

Durant la jornada assistim a 2 sessions d’anglès, on podem observar que l’alumnat té un alt nivell de competència lingüística. Ens informen que l’alumnat comença a donar anglès a 3r de Ed. primària i que al finalitzar l’etapa d’educació secundària acaben en un nivell B2-C1 d’anglès.

Divendres 7 de juny

Avui, últim dia de la nostra mobilitat, hem pogut assistir a una altra classe d’art amb l’ús de les TIC a 3r. Aquesta vegada han aprés a utilitzar una nova app per editar imatges, emprant les fotografies que van fer a la sessió anterior.

La següent sessió, a la classe de 4t, han utilitzat les tauletes per treballar l’app “Scracht” i començar a aprendre a programar.

I l’última sessió, hem pogut gaudir d’una actuació (simulant un programa de Got Talent) que ha preparat la mestra de música amb l’alumnat de 4t, on han hagut d’aprendre tant el diàleg, com les actuacions pertinents.

Ha sigut una gran actuació!

Al finalitzar la jornada, ens hem reunit amb la coordinadora Erasmus per fer una valoració de tot el que hem vist durant aquests dies i fer una posada en comú de les diferències entre els nostres Sistemes Educatius.

GRÀCIES AL TOTES LES MEMBRES D’AQUEST CLAUSTRE, QUE AMB TANTA AMABILITAT ENS HAN ACOLLIT DURANT AQUESTA  SETMANA!