El passat dilluns 20 de març començarem una nova actuació d’exit per al foment lector, l’apadrinament lector.
En què consisteix?
| Consisteix en emparellar estudiants de cursos superiors amb estudiants de cursos inferiors per a compartir moments de lectura. Alguns dels objectius d’aquesta experiència són: |
| PADRINS LECTORS | FILLOLS |
| – Desenvolupar la capacitat lectora. – Afavorir la pràctica de la lectura expressiva amb l’adequada vocalització, entonació, ritme, registres fonètics, inflexions de la veu. – Incentivar la motivació per la lectura, adaptant-se al nivell del fillol. – Potenciar les relacions interpersonals, reconeixent als alumnes petits com els seus iguals en el col·legi. | – Desenvolupar la capacitat d’escolta activa. – Millorar l’atenció i la comprensió de textos orals. – Potenciar l’observació i la discriminació de signes gràfics. – Percebre les diferències entre diversos llibres, manifestant els seus gustos. – Sentir interès per la narració, identificant personatges i situacions. – Saber adaptar-se a persones de diferent edat. |
A més del foment de la lectura, aquesta actuació comporta altres aprenentatges arran de les emocions que sorgeixen de la cooperació entre grans i menuts, perquè es creen llaços afectius que afavoreixen aquestos.

