APADRINAMENT LECTOR

El passat dilluns 20 de març començarem una nova actuació d’exit per al foment lector, l’apadrinament lector.

En què consisteix?

Consisteix en emparellar estudiants de cursos superiors amb estudiants de cursos inferiors per a compartir moments de lectura. Alguns dels objectius d’aquesta experiència són:
PADRINS LECTORSFILLOLS
– Desenvolupar la capacitat lectora.
– Afavorir la pràctica de la lectura expressiva amb l’adequada vocalització, entonació, ritme, registres fonètics, inflexions de la veu.
– Incentivar la motivació per la lectura, adaptant-se al nivell del fillol.
– Potenciar les relacions interpersonals, reconeixent als alumnes petits com els seus iguals en el col·legi.
– Desenvolupar la capacitat d’escolta activa.
– Millorar l’atenció i la comprensió de textos orals.
– Potenciar l’observació i la discriminació de signes gràfics.
– Percebre les diferències entre diversos llibres, manifestant els seus gustos.
– Sentir interès per la narració, identificant personatges i situacions.
– Saber adaptar-se a persones de diferent edat.

A més del foment de la lectura, aquesta actuació comporta altres aprenentatges arran de les emocions que sorgeixen de la cooperació entre grans i menuts, perquè es creen llaços afectius que afavoreixen aquestos.