ACTUACIONS PROJECTE 50/50

Des de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València, mitjançant el regidor delegat d’Emergència Climàtica i Transició energètica (ara Millora Climàtica), el nostre centre va ser un dels 15 centres públics seleccionats per a participar en el Projecte 50/50.

Es tracta d’un projecte educatiu i participatiu que consistix en la realització de mesures de foment de l’estalvi i eficiència energètica que donen com a resultat una menor despesa en els consums energètics de llum i gas i també en el de l’aigua potable. Un altre aspecte a destacar d’este projecte és que, en la seua organització i pràctica, està involucrat tota la comunitat, donant especial protagonisme a l’alumnat, on representants de 5é i 6é (2 per aula) es convertixen en agents energètics encarregats de gestionar i vigilar que es complixen les mesures preses. A més, estos alumnes, juntament amb un membre de l’equip directiu, es reunixen periòdicament amb el representant de l’ajuntament per a valorar rebre assessorament i valorar les actuacions preses i/o previstes.

Portem 2 cursos participant. Del curs passat 2022-23, ens han atorgat 4.109,42€, dels quals, el 50% (Uns 2.055€) els invertirem en millores energètiques: alguns espais tindran llums led i en les finestres de les aules més caloroses, es col·locaran vinils que reduïsquen la calor en estes aules.