LA INCLUSIÓ Al COL·LE

En el CEIP Joan Fuster apostem per un model d’inclusió on tot l’alumnat estiga integrat a l’aula. Les activitats que es duen a terme es basen en una metodologia inclusiva on es tenen en compte els nivells d’aprenentatge i la idiosincràsia de cada alumne/a. Per a això planifiquem la intervenció en les diferents sessions de coordinació que tenim, tant entre l’equip docent com amb el personal extern.

L’educació és l’arma més poderosa que pots usar per a canviar el món. Nelson Mandela

TREBALLS PER AMBIENTS
Els ambients d’aprenentatge són una estratègia d’organització del temps i dels recursos per a aconseguir grups més rics, reduïts i homogenis, amb alumnat de diferents edats. Permeten ampliar les oportunitats d’experimentació, investigació,  joc i  relació i afavoreixen la creació d’una comunitat de convivència i aprenentatge.
L’ambient són un agent “actiu” i guia del desenvolupament integral i harmònic dels xiquets, van més enllà del merament físic, són llocs de trobada, de relació que ens comuniquen molt més del que es percep a simple vista.
TREBALLS PER PROJECTES
El treball per projectes en primària suposa que els alumnes resolguen situacions o reptes i responguen preguntes a través de l’autoexploració dels seus coneixements i els seus recursos; així com la investigació, la reflexió i la cooperació activa. D’aquesta manera, part de l’aprenentatge basat en el desenvolupament de projectes permet als alumnes construir coneixements mitjançant l’elaboració d’aquests, perquè plantegen solucions a les situacions reals que els afecten.
TREBALLS PER RACONS
Els racons són espais delimitats i concrets que situarem en la pròpia classe. El docent col·loca materials o recursos en diferents espais d’aquesta, amb objectius d’aprenentatge diferents. En aquests racons, els alumnes s’organitzen en grups que treballen simultàniament en activitats diferents. Habitualment trien la tasca que duran a terme, es planifiquen el treball i el temps i es preparen per a realitzar-la.