CALENDARI D’ADMISSIÓ CURS 2024-2025

Presentació de sol·licitudsDes del 30 de maig fins al 6 de juny
Validació de les sol·licitudsDel 7 al 13 de juny
Baremació de les sol·licitudsDel 7 al 17 de juny
Resoldre duplicitatsDel 7 al 17 de juny
Publicació de vacants provisional1 de juliol
Presentació telemàtica de reclamacionsFins al 3 de juliol
Publicació de vacants definitiva15 de juliol
Recollida del sobre de documentacióDel 15 al 17 de juliol en consergeria del centre
Matrícula telemàticaDel 15 al 19 de juliol
Matrícula presencialDel 15 al 23 de juliol

GUIA PRÀCTICA D’ADMISSIÓ TELEMÀTICA 2024-2025

RESOLUCIÓ de 25 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual s’establix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d’Educació Especial, per al curs 2024-2025.

Pàgina de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació on s’anirà publicant tota la informació relativa a l’admissió:

https://ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado/

  • On es consulten les vacants?

En la pàgina següent de Conselleria. Poden accedir per a consultar vacants, normativa i per a realitzar la sol·licitud d’admissió.

https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio

La publicació de les vacants disponibles en cada centre es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació.

  • Qui fa la tramitació electrònica del procediment d’admissió?

Les persones interessades han d’accedir en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d’admissió, segons l’ensenyament que corresponga.

Han de presentar la sol·licitud el pare o la mare o el tutor/a legal de l’alumne o alumna per a el/la com se sol·licita plaça escolar, llevat que este/a siga major d’edat.

  • Com funciona l’admissió electrònica?

Per a poder realitzar la sol·licitud serà necessari obtindre la «clau d’admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, prèvia verificació de la identitat de la persona sol·licitant. La clau d’admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya que haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari; i, en el cas d’Educació Infantil i Primària, també per a consultar els resultats de l’adjudicació.

La persona interessada obtindrà una única clau d’admissió per a totes les sol·licituds que presente als ensenyaments d’Educació Infantil o Primària.

  • Com puc obtindre la clau d’admissió?

La «clau d’admissió» es pot obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d’identitat (veure següent punt)

  • Què necessite per a obtindre la clau d’admissió?
  1. Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
    • Número de DNI
    • Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)
    • Data de naixement
  2. Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
    • NIE
    • Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)
    • Data de naixement
  3. Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
    • NIE
    • Número del certificat precedit per la lletra C
    • Data de naixement
  4. Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat entre els següent:
    • Certificat digital emés per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV).
    • Sistema d’identitat electrònica per a les administracions Cl@ve.
    • eDNI, amb el seu respectiu lector.
  5. Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadà com a document d’identificació hauran d’acudir al centre en el que sol·licita plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris.
  • I si alguna persona sol·licitant no té possibilitat d’accés a mitjans electrònics?

Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics, hauran d’acudir al centre en el que sol·licita plaça com a primera opció. Hauran de sol·licitar cita prèvia, segons el calendari establit, al telèfon 965937135 o per correu electrònic: 03008356@edu.gva.es

  • He de conservar la «clau d’admissió»?

Sí, s’ha de conservar per a presentar reclamació, per si fera falta.

  • Una vegada tenim «clau d’admissió», ja podem accedir al model de sol·licitud a través de la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació (www.telematricula.es) Quins apartats s’han d’emplenar en el model de sol·licitud?
  1. Identificació de la persona sol·licitant.
  2. Identificació de l’alumne o alumna per al qual se sol·licita plaça.
  3. Identificació de TOTS els membres de la unitat familiar (molt important els germans o germanes que ja estan en el centre).
  4. En els casos en què es produïsca l’existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si escau, la possible limitació de la pàtria potestat d’un d’ells, s’ha de marcar la casella o les caselles habilitades a este efecte.
  5. Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar el seu desig d’agrupar les sol·licituds per a l’alumnat nascut de part múltiple que vaja a cursar ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. El sistema electrònic permetrà agrupar estes sol·licituds de manera que siguen tractades com una sol·licitud única.
  6. Perquè siga aplicable el que es disposa en l’apartat dotzé d’esta resolució, la persona interessada haurà de marcar la casella habilitada a este efecte únicament si la sol·licitud es deu a un canvi de localitat de residència de la unitat familiar, o per ser la primera vegada que tots els germans o germanes sol·liciten plaça en un centre de la Comunitat Valenciana.
  7. Quan es marque la casella d’existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s’haurà d’aportar la firma i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.
  8. IMPORTANT: Marcar la casella d’autorització a l’Administració educativa per a l’obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d’inclusió. Cal tindre a mà; els DNI i número IDESP, data de naixement de tots els membres d’unitat familiar majors de 16 anys i marcar la casella que indica la no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior o en cas de tindre títol de ciutadania europea o certificat de resident estranger, tindre a mà els NIE i el número IXESP, data de naixement de totes els membres de la unitat familiar majors de 16 anys i marcar casella que indica la no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior
  9. Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d’admissió.
  10. Nivell educatiu sol·licitat, programa lingüístic, modalitat…
  11. Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s’ajusten a la realitat.
  12. En el cas d’alumnat procedent de centres no sostinguts amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, s’ha de fer constar el compromís d’aportar la baixa del centre anterior en el moment de la matrícula.
  13. Centres sol·licitats, fins a un màxim de vint, ordenats segons criteri de preferència.
  14. Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d’admissió.
  • Com s’acrediten les circumstàncies específiques en la sol·licitud?

S’ha d’emplenar una declaració responsable, sense perjuí de la posterior acreditació i comprovació.

Una vegada publicat el llistat definitiu d’admesos, es presentarà tota la documentació al·legada en la sol·licitud d’admissió (segons el calendari establit pel centre) amb cita prèvia, en el moment d’entregar el sobre amb la documentació de la matrícula.

  • I en el cas de separacions, de no convivència de mares, pares o tutors legals?

Quan es marque la casella d’existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s’haurà d’aportar la firma i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

  • Es pot presentar més d’una sol·licitud?

NO. Només es pot presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament (en cas de part múltiple, una sol·licitud per a tots els germans o germanes del mateix part), que ha d’estar associada a la «clau d’admissió» que també serà única. Esta sol·licitud pot ser emplenada en més d’una ocasió durant el període en què estiga operativa l’aplicació per a formular sol·licituds d’admissió. En este cas s’ha de tindre en compte l’última sol·licitud presentada electrònicament.

  • Què ocorre si no seleccione tots els centres als quals puc accedir de la localitat o zona d’escolarització?

En el cas que no se seleccione el màxim de centres possibles i no s’obtinga plaça es pot realitzar assignació d’ofici en un centre de la localitat o zona d’escolarització que tinga vacants.

  • Qui pot accedir als llistats provisionals i definitius de l’admissió?

Estes llistes les generarà de manera automàtica l’aplicació de gestió ITACA. Es posaran a la disposició de les persones interessades, en els taulers d’anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.

  • Com es podrà consultar el resultat del procediment d’admissió?

En el correu electrònic indicat en la sol·licitud rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d’admissió.

  • Puc reclamar la llista provisional d’admesos?

SÍ, telemàticament en la mateixa pàgina web del punt 1 i en les dates habilitades per a presentar les reclamacions.

GUIA PRÀCTICA DE MATRICULACIÓ 2024-2025

Pàgina web de la Conselleria: https://ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado/

  • QUIN SERÀ EL CALENDARI D’ADMISSIÓ I MATRICULACIÓ?

Tota la informació la poden consultar en la RESOLUCIÓ de 25 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual s’establix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d’Educació Especial, per al curs 2024-2025.

ÉS IMPORTANT que estiguen atents a les dates següents, sobretot a les reclamacions als llistats provisionals o definitius, ja que hi ha pocs dies per a presentar les seues al·legacions.

  • Procés d’admissió de l’alumnat
  • Presentació telemàtica de sol·licituds d’admissió: des de les 09:00h. del 30 de maig fins a les 23:59h del 6 de juny.
  • Baremació dels diversos apartats de la sol·licitud en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 7 al 17 de juny.
  • Comprovació de duplicitats per part de la Inspecció d’Educació: del 7 al 17 de juny.
  • Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 1 de juliol.
  • Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: des de la publicació del resultat provisional fins a les 23:59h del 3 de juliol.
  • Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 15 de juliol.
  • Recollida dels sobres de documentació per a la matrícula: 15, 16 i 17 de juliol en Consergeria.
  • Matrícula

Termini de formalització de la matrícula telemàtica: del 15 al 19 de juliol. Totes les famílies ha de realitzar la matrícula de manera telemàtica però no han d’aportar cap document. Ho presentaran en el sobre al costat de la documentació d’admissió els dies 18, 19 i 20 de juliol.

Si no tenen mitjans per a la matrícula telemàtica, podran acudir al centre els dies 15, 16 i 17 de juliol, amb cita prèvia, on els facilitarem els mitjans necessaris.

  • On es consulten les vacants?

La publicació de les vacants disponibles en cada centre es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació (http://ceice.gva.es/es/web/admision-alumnado/centres-educatius).

Si es generen vacants per renúncia o altres causes justificades degudament, al llarg del procés d’admissió (fins al 30 de setembre), s’ha de seguir l’orde de la llista corresponent a «Relació definitiva d’alumnat admés en un altre centre».

  • Qui fa la tramitació electrònica de la matriculació?

Les persones interessades han d’accedir en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d’admissió, segons l’ensenyament que corresponga (www.telematricula.es).

Han de fer la matrícula el pare, la mare o el tutor/a legal de l’alumne o alumna per a el/la com se sol·licita plaça escolar.

  • I si alguna persona sol·licitant no té possibilitat d’accés a mitjans electrònics?

Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics, hauran d’acudir al centre on està admés els dies 15, 16 i 17 de juliol (amb cita prèvia) perquè s’habilitarà un punt d’atenció als usuaris.

Han de sol·licitar cita prèvia. Ho poden fer:

  • Passant per Consergeria.
  • Trucant al telèfon del col·legi: 965937135.
  • Per correu electrònic: 03008356@edu.gva.es
  • És el mateix l’admissió que la matriculació?

NO, el procés d’admissió és el de sol·licitar, per orde de preferència, fins a 20 centres, en primer lloc el Centre Escolar que es desitja, dins del termini i dates establides, fins a la publicació del llistat definitiu d’admesos en cada centre.

El procés de matriculació serà de manera telemàtica en la mateixa pàgina de l’admissió. S’haurà d’acudir al centre per a formalitzar-la.

CRITERIS DE BAREMACIÓ 2024-2025

APARTATSCRITERIPUNTS
1Germans o germanes:
– Per cadascun dels germans o germanes, o altres xiquets, xiquetes o adolescents integrants de la família d’acolliment o guardadora amb finalitats d’adopció, matriculats en el centre.
15
2Proximitat del domicili:
– Domicili familiar o laboral situat en l’àrea d’influència del centre.
– Domicili familiar o laboral situat en les àrees limítrofes a l’àrea d’influència del centre.

10
5
3Renda per càpita de la unitat familiar (sense ser persona beneficiària de la RVI) d’acord amb l’IPREM, corresponent a 14 pagues, en relació a l’exercici fiscal anterior en 2 anys a l’any natural en que se sol·licita plaça escolar:
– Renda anual per càpita igual o inferior a la meitat de l’IPREM.
– Renda anual per càpita superior a la meitat de l’IPREM i inferior o igual a l’IPREM.
– Renda anual per càpita superior a l’IPREM i inferior o igual al resultat de multiplicar l’IPREM per 1,5.
– Renda anual per càpita superior al resultat de multiplicar l’IPREM per 1,5 i inferior o igual al resultat de multiplicar l’IPREM per 2.


7
6
5
4
4Condició de persona destinatària de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI).7
5Pare, mare o tutors legals treballadors, en actiu, en el centre docent.7
6Condició legal de família nombrosa.
– Especial
– General

7
5
7Alumnat nascut de part múltiple.
Per cada germà o germana nascut en el mateix part.
1
8Família monoparental.
– Especial
– General

7
5
9Discapacitat
Discapacitat de l’alumne o alumna:
– Igual o superior al 65%
– Entre el 33% i el 64%

Discapacitat dels pares, mares, tutors legals, germans o germanes:
– Igual o superior al 65%
– Entre el 33% i el 64%


7
4


5
3
10Germans o germanes si se sol·licita plaça escolar per primera vegada en la Comunitat Valenciana o per canvi de localitat de residència:
Per cadascun dels germans o germanes, o altres xiquets, xiquetes o adolescents integrants de la família d’acolliment o guardadora amb finalitats d’adopció, que sol·liciten plaça escolar per primera vegada en la Comunitat Valenciana o canvien de localitat de residència.
15
11Condició d’esportista d’elit, d’alt nivell o d’alt rendiment, així com el personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d’elit de la Comunitat Valenciana. Alumnat que acredite la condició d’esportista d’elit, d’alt nivell o d’alt rendiment, així com de personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d’elit de la Comunitat Valenciana, i que no sol·licite, o bé no li corresponga, l’admissió sobre la base del criteri de preferència.2
12Circumstància específica:
– Haver sol·licitat el nostre centre en primera opció.
– Condició d’antiga alumna o alumne del propi interessat, d’algun dels seus pares, mares o tutors legals o algun dels germans o germanes o altres xiquets, xiquetes o adolescents integrants de la família d’acolliment o guardadora amb finalitats d’adopció, de la persona sol·licitant en el nostre centre.
1

Jornada de portes obertes 2024

El proper dijous dia 21 de març a les 17.00 farem la nostra jornada de portes obertes perquè les famílies que vullguen matricular als seus fills i filles tinguen l’oportunitat de conéixer les nostres instal·lacions. Primer es farà una presentació a càrrec de l’equip directiu i les mestres d’Infantil i després un recorregut guiat pels diferents espais del nostre col·legi. T’esperem en el Jaume I!

CRITERI DE DESEMPAT EN BAREMACIÓ 2023-2024

D’acord amb el que s’estableix en l’article 38 del Decret 40/2016 i el 43 bis de l’Ordre 7/2016, el sorteig previst per a obtindre les lletres per les quals ordenar els cognoms de l’alumnat i resoldre les situacions d’empat que es produïsquen després d’aplicar els criteris de desempat s’ha realitzat davant notari, el dia 1 de març de 2023, en el Saló d’actes de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

El resultat d’aquest sorteig, que s’ha de tindre en compte per al curs 2023-2024, és:

  • Lletres per a ordenar el primer cognom: SP (en aquest ordre)
  • Lletres per a ordenar el segon cognom, i que s’aplicaran quan existisca coincidència amb el primer: PS (en aquest ordre)

Servei de menjador mes de juny

A l’atenció de les famílies dels comensals del present curs 2020/21:

Durant el mes de juny el menjador escolar seguirà el seu funcionament com fins ara, el preu del menú serà el mateix que durant tot el curs (4,25€/dia), les beques es mantindran fins al mateix dimecres 23 de juny i continuarà funcionant el sistema de bons per als comensals esporàdics.

EDUCACIÓ INFANTIL:

L’HORARI DEL SERVEI DE MENJADOR serà de 12:45 a 14:45 hores.

L’HORARI D’EIXIDA serà de les 14:30 a les 14:45 hores.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

L’HORARI DEL SERVEI DE MENJADOR serà de 13:00 a 15:00 hores.

L’HORARI D’EIXIDA serà de les 14:45 a les 15:00 hores.

SI NO PENSEN SER USUARIS DEL MENJADOR ESCOLAR DURANT EL MES DE JUNY, CAL QUE ENS EL COMUNIQUEN EL MÉS PROMPTE POSSIBLE (per a gestionar la seua baixa), perquè en cas contrari es considerarà comensal i es passarà el càrrec com ha sigut habitual fins ara.

Pícnic del menjador

A l’atenció de les famílies dels comensals del present curs 2020/21:

Com ja saben, quan l’alumnat del centre realitza qualsevol excursió de tot el dia, als usuaris de menjador se’ls prepara un PÍCNIC el mateix matí. El pícnic consisteix en dos entrepans (amb pa del dia), un calent (normalment de llom adobat o de salsitxes) i un amb companatge (ex. Pernil dolç o pit de titot amb formatge), una ampolleta d’aigua, un suc i una peça de fruita. Per descomptat, el pícnic està adaptat a les al·lèrgies i intoleràncies informades al centre.

En cas de NO VOLER el PÍCNIC -tinguen en compte que no es retornarà l’import del menú-, hauran de notificar-lo per escrit a les tutores o al tutor (entendrem, per tant, que el xiquet o la xiqueta portarà el menjar des de casa).

GUIA PRÀCTICA D’ADMISSIÓ TELEMÀTICA CURS 2022-2023

RESOLUCIÓ de 28 de març de 2022, del director general de Centres Docents, per la qual s’estableix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2022-2023.

Pàgina de la Conselleria d’Educació on s’anirà publicant tota la informació relativa a l’admissió:

http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado

  1. On es consulten les vacants?

En la pàgina següent de Conselleria. Poden accedir per a consultar vacants, normativa i per a realitzar la sol·licitud d’admissió.

Inicio

La publicació de les vacants disponibles en cada centre es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

  1. Qui fa la tramitació electrònica del procediment d’admissió?

Les persones interessades han d’accedir a la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d’admissió, segons l’ensenyament que corresponga.

Han de presentar la sol·licitud el pare o la mare o el tutor/a legal de l’alumne o alumna per a el/la com se sol·licita plaça escolar, llevat que aquest/a siga major d’edat.

D’acord amb les modificacions introduïdes en el Decret 40/2016, l’alumnat nascut de part múltiple es valorarà com una sol·licitud que ocuparà tantes vacants com nascuts del part múltiple que hi haja, sempre que així ho sol·licite el pare, la mare o la persona tutora legal.

  1. Com funciona l’admissió electrònica?

Per a poder realitzar la sol·licitud serà necessari obtindre la «clau d’admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, prèvia verificació de la identitat de la persona sol·licitant. La clau d’admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya que haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari; i, en el cas d’Educació Infantil i Primària, també per a consultar els resultats de l’adjudicació.

La persona interessada obtindrà una única clau d’admissió per a totes les sol·licituds que presente als ensenyaments d’Educació Infantil o Primària.

  1. Com puc obtindre la clau d’admissió?

La «clau d’admissió» es pot obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d’identitat (veure punt 5)

  1. Què necessite per a obtindre la clau d’admissió?

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:

  • Número de DNI
  • Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)
  • Data de naixement
  • Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior

b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:

  • NIE
  • Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)
  • Data de naixement
  • Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior

c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:

  • NIE
  • Número del certificat precedit per la lletra C
  • Data de naixement
  • Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior

d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat d’entre els següents:

  • Certificat digital emés per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV).
  • Sistema d’identitat electrònica per a les administracions Cl@ve.
  • eDNI, amb el seu respectiu lector.

e) Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadà com a document d’identificació hauran d’acudir al centre en el que sol·licita plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris.

En funció de la normativa vigent, en cada cas, s’adoptaran les mesures sanitàries i de seguretat necessàries enfront de la Covid-19, tant per al personal treballador com per a les persones sol·licitants.

  1. I si alguna persona sol·licitant no té possibilitat d’accés a mitjans electrònics?

Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics, hauran d’acudir al centre en el que sol·licita plaça com a primera opció.

Hauran de sol·licitar cita prèvia al telèfon 965937135 o per correu electrònic, 03008356@edu.gva.es per a acudir al Centre a realitzar-les els dies 2, 3 i 4 de maig.

  1. He de conservar la «clau d’admissió»?

Sí, s’ha de conservar per a presentar reclamació, per si fa falta.

  1. Una vegada tenim «clau d’admissió», ja podem accedir al model de sol·licitud a través de la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport. Quins apartats s’han d’emplenar en el model de sol·licitud?

a) Identificació de la persona sol·licitant.

b) Identificació de l’alumne o alumna per al qual se sol·licita plaça.

c) Identificació de TOTS els membres de la unitat familiar (molt important els germans o germanes que ja estan en el centre).

d) En els casos en què es produïsca l’existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si escau, la possible limitació de la pàtria potestat d’un d’ells, s’ha de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte.

e) Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar el seu desig d’agrupar les sol·licituds per a l’alumnat nascut de part múltiple que vaja a cursar ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. El sistema electrònic permetrà agrupar aquestes sol·licituds de manera que siguen tractades com una sol·licitud única.

f) Perquè siga aplicable el que es disposa en l’apartat dotzé de la present resolució, la persona interessada haurà de marcar la casella habilitada a aquest efecte únicament si la sol·licitud es deu a un canvi de localitat de residència de la unitat familiar, o per ser la primera vegada que tots els germans o germanes sol·liciten plaça en un centre de la Comunitat Valenciana.

g) Quan es marque la casella d’existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s’haurà d’aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

h) IMPORTANT: Marcar la casella d’autorització a l’Administració educativa per a l’obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d’inclusió. Cal tindre a mà; els DNI i número IDESP, data de naixement de tots els membres d’unitat familiar majors de 16 anys i marcar la casella que indica la no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior o en cas de tindre títol de ciutadania europea o certificat de resident estranger, tindre a mà els NIE i el número IXESP, data de naixement de totes els membres de la unitat familiar majors de 16 anys i marcar casella que indica la no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior.

i) Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d’admissió.

j) Nivell educatiu sol·licitat, programa lingüístic, modalitat…

k) Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s’ajusten a la realitat.

l) En el cas d’alumnat procedent de centres no sostinguts amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, s’ha de fer constar el compromís d’aportar la baixa del centre anterior en el moment de la matrícula.

m) Centres sol·licitats, fins a un màxim de deu, ordenats segons criteri de preferència.

n) Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d’admissió.

  1. Com s’acrediten les circumstàncies específiques en la sol·licitud?

S’ha d’emplenar una declaració responsable, sense perjudici de la posterior acreditació i comprovació en el moment en què la situació sanitària ho permeta.

En el moment de la Matrícula, una vegada publicat el llistat definitiu d’admesos, es presentarà original i fotocòpia de tota la documentació al·legada en la sol·licitud d’admissió.

  1. I en el cas de separacions, de no convivència de mares, pares o tutors legals?

Quan es marque la casella d’existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s’haurà d’aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

  1. Què ocorre quan hi ha empat en la baremació de l’admissió?

Per al curs 2022-2023, el sorteig de les lletres de desempat s’ha realitzat davant notari i el resultat s’ha publicat en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.  Així, les dues lletres per les quals s’ordenarà el primer cognom són ZV, mentre que les dues lletres per les quals s’ordenarà el segon cognom són CA. En cas que l’alumne o alumna no tinga un segon cognom es considerarà que aquest comença per AA.

Les dues lletres han de determinar, de manera conjunta, el punt de partida per a ordenar alfabèticament els cognoms de l’alumnat en les llistes provisionals i definitives.

  1. Es pot presentar més d’una sol·licitud?

No. Només es pot presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament (en cas de part múltiple, una sol·licitud per a tots els germans o germanes del mateix part), que ha d’estar associada a la «clau d’admissió» que també serà única. Aquesta sol·licitud pot ser emplenada en més d’una ocasió durant el període en què estiga operativa l’aplicació per a formular sol·licituds d’admissió. En aquest cas s’ha de tindre en compte l’última sol·licitud presentada electrònicament.

  1. Què ocorre si no seleccione tots els centres als quals puc accedir de la localitat o zona d’escolarització?

En el cas que no se seleccione el màxim de centres possibles i no s’obtinga plaça es pot realitzar assignació d’ofici en un centre de la localitat o zona d’escolarització que tinga vacants.

  1. Qui pot accedir als llistats provisionals i definitius de l’admissió?

Aquestes llistes les generarà de manera automàtica l’aplicació de gestió ITACA i no poden contindre dades protegides de l’alumnat participant en el procés d’admissió. Han d’estar a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d’anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.

  1. Com es podrà consultar el resultat del procediment d’admissió?

En el correu electrònic indicat en la sol·licitud rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d’admissió.

  1. Puc reclamar la llista provisional d’admesos?

SÍ, telemàticament en la mateixa pàgina web del punt 1 i en les dates habilitades per a presentar les reclamacions (des de la publicació dels resultats fins a les 23.59 h del 23 de maig). Han d’estar molt atents a la publicació dels llistats el 19 de maig.

  1. És obligatori l’ús del babi per als alumnes i alumnes d’Infantil?

SÍ, cada classe ho portarà d’un color diferent, s’explicarà en la reunió. Hi ha un model establit, que tot l’alumnat d’Infantil ha de portar segons apareix contemplat en el RRI. El pròxim curs, el grup d’I-3 portarà el babi de color roig.

  1. Tindrem una reunió amb les professores abans de començar el curs?

SÍ, hi haurà una reunió res més acabar el període de matriculació. En el tauler d’anuncis es publicarà una nota informativa amb la data.

  1. Com puc associar-me a l’AMPA del col·legi?

AMPA Jaume I, l’associació de famílies del Jaume I, fa un treball de gran valor i estreta col·laboració i coordinació entre les famílies i el Centre.

SOL·LICITUD I MATRÍCULA TELEMÀTICA DE PLAÇA ESCOLAR 2023-2024

Benvolgudes famílies, els comuniquem que el termini per a la SOL·LICITUD TELEMÀTICA de plaça escolar és del 20 al 28 d’abril.

Per a les famílies que NO tinguen accés telemàtic, el Centre posarà un ordinador a la seua disposició per a emplenar la Sol·licitud Telemàtica (realitzada exclusivament per l’usuari) els dies:

  • 24 d’abril de 14:00 a 14:40h.
  • 25 d’abril de 14:00 a 15:00 i de 16:20 a 17:00h.
  • 26 d’abril, de 9:15 a 10:00 i d’11:30 a 12:20h.

en trams de 20 minuts.

Es podrà fer la consulta del LLISTAT PROVISIONAL el dia 31 de maig.

Les RECLAMACIONS es podran fer fins al 2 de juny.

El LLISTAT DEFINITIU es podrà consultar el 14 de juny.

Finalment, el termini per a la MATRÍCULA TELEMÀTICA serà del 3 al 21 de juny.

Per a les famílies que NO tinguen accés telemàtic, el Centre posarà un ordinador a la seua disposició per a emplenar la matrícula telemàtica (realitzada exclusivament per l’usuari) els dies:

26, 27 i 28 de juny en horari de 9:30 a 10:50h.

en trams de vint minuts.

PER A AQUESTS DOS TRÀMITS: SOL·LICITUD I MATRÍCULA, HAN DE SOL·LICITAR CITA PRÈVIA EN ELS TRAMS HORARIS CORRESPONENTS.

Per a sol·licitar la cita prèvia, ho poden fer:

  • Passant per Consergeria.
  • Cridant en eixe horari al telèfon del col·legi: 965937135.
  • Per correu electrònic: 03008356@edu.gva.es

RECOLLIDA DEL SOBRE DE MATRÍCULA EN CONSERGERIA: Els dies 15 i 16 de juny de 9:30 a 11:00 i de 12:00 a 13:30h.

LLIURAMENT DE DOCUMENTACIÓ EN EL CENTRE (amb cita prèvia):

Els dies 3, 4, 5 i 6 de juliol 9:30 a 10:50 i de 12:00 a 13:00h es portarà el sobre amb la documentació necessària per a demostrar la puntuació de la sol·licitud d’admissió i la documentació de la matrícula.