Agrupacions de centres: «En mi patio jugamos tod@s»

Formem part del Programa del Ministeri d’Educació i Formació Professional, Agrupació de centres, en els quals es promou la realització de projectes comuns entre centres públics de diferents comunitats o ciutats autònomes, mitjançant la realització i posada en pràctica de projectes comuns que afavorisquen l’educació inclusiva, la innovació educativa i la creativitat. Es desenvoluparà durant els cursos escolars 2022 -2023 i 2023 -2024.

El nostre centre participa al costat del CEIP ALHAMBRA de Madrid i el CEIP TERESA COMINO de Villafranca de Córdoba i desenvolupem conjuntament el Projecte «Al meu pati juguem tod@s». Projecte que pretén fomentar la inclusió i la igualtat en dinamitzar els nostres patis, potenciant la inclusió educativa en establir nous espais exteriors que augmenten les possibilitats de joc i de resposta a la diversitat de l’alumnat, al mateix temps que implique a tota la comunitat educativa en la transformació dels nostres patis.

Jocs de pati
Llenguatge plàstic i visual

Quines activitats hem dut a terme?

• Enquestes a la comunitat educativa per a detectar necessitats.
  • Elaboració d’un pla de transformació d’espais de les nostres zones exteriors
  • Elaboració de materials i cartelleria inclusiva per als diferents espais
  • Organització de tallers de jocs cooperatius al pati de Primària, que augmenten opcions de joc i donen resposta a la diversitat de l’alumnat
  • Iniciació en l’adaptació de diverses zones als patis del col·legi
  • Visita al col·legi CEIP TERESA COMINO de Villafranca de Córdoba
  • Creació de la Patrulla Verda i Patrulla Orgànica
  • Dotació de papereres de reciclatge per a totes les aules
  • Implicació de la comunitat educativa en el nostre centre: AMPA, agricultors de la zona, famílies. Patrulla de Jardineria. Sol·licitud de voluntariat per a modificar espais. Jornada de jocs amb famílies i alumnat al pati.
  • Utilització de les zones exteriors per a ampliar aprenentatges de matèries curriculars: matemàtiques, llengües, llenguatge plàstic i visual, projectes de treball…