Metodologies actives i col·laboratives en TIC: Escape room i realitat augmentada

Objectius
  • Desenrotllar estratègies per a l’elaboració de recursos didàctics interactius
  • Mostrar al professorat les diferents opcions educatives i d’utilització dels recursos de generació pròpia.
  • Comprendre què és la ludificació i els seus elements
  • Conéixer els tipus de jugadors per a adaptar els materials curriculars ludificats als diferents perfils
  • Característiques d’un breakOutEdu
  • Comprendre què és la RA i les seues tipologies
  • Crear un breakOutEdu amb diferents elements TIC (formularis, codis QR, marcadors geolocalizados…)
Continguts
  • Elements de la ludificació
  • Tipus de jugadors
  • Dinàmiques i mecàniques
  • Storytelling
  • Què és la realitat Augmentada?
  • Tipus i nivells de RA
  • Eines per a crear continguts en RA per a escape room
  • Creació i desenvolupament d’un breakOutEdu:
  • Canvas de creació
  • Estructura
  • Creació de proves segons els objectius didàctics usant TIC (RA, àudio, webs, edició d’imatges…)
  • Construcció del breakOutEdu educatiu o escape room
Dirigit a
  • Activitat formativa per a funcionaris públics per ser oferta d’administracions públiques
Condicions
  • La selecció dels participants es realitzarà per data d’inscripció i havent confirmat la participació.
  • Per a poder realitzar el curs els participants han de tindre domini de la plataforma Moodle nivell usuari.
  • Serà obligatori accedir a la plataforma del CEFIRE durant els tres primers dies des de l’inici, fer la corresponent presentació i accedir a la planificació del curs.
  • L’assistència a les dues sessions presencials serà obligatòria en funció de l’ordre 65/2012.
  • CONFIRMACIÓ D’ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l’assistència a aquesta. La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d’espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l’activitat, l’han de comunicar al coordinador abans de l’inici, perquè es puga seleccionar a altres participants de la llista d’espera. La falta de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.

Observacions

  • El curs es realitzarà en la modalitat semipresencial, amb dues sessions presencials i la resta de treball a l’aula virtual-Moodle del CEFIRE. (En el cas de continuar en situacions que afecten a la reunió de persones per motius de salut pública, el curs es passaria a modalitat “a distància”. Situació que es comunicarà en el moment de passar a estat de confirmació).
  • L’assistència a les dues sessions presencials serà obligatòria en funció de l’ordre 65/2012.
  • Les sessions presencials es realitzaran el 23 de setembre i el 26 d’octubre de 2020 en el CEFIRE de Xàtiva. (En el cas de continuar en situacions que afecten a la reunió de persones per motius de salut pública, el curs es passaria a modalitat “a distància”. Situació que es comunicarà en el moment de passar a estat de confirmació).
  • La finalització del curs en la seua part a distància serà el 8 de novembre de 2020.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies