PROGRAMA
RES CANVIA SI RES CANVIA. TEMPS PER A REPENSAR
La Carrasca d’en Macu (Cinctorres), dissabte 18 de maig de 2024
9:30 Recepció de participants
10:00 Presentació de les jornades
10:15 Tastets del Celumbres, Ruth Martínez i Lorena Blasco:
El nostre CRA
10:45 Manu Velasco:
Slow education: El temps a l’escola
12:15 Pausa café
12:45 Tastets del Celumbres, Daniel Artola i Maria Gargallo:
Tallers multigrau
13:00 Escola Congres Indians, Desireé Hortigón:
Una escola per a ser
14:30 Dinar
16:00 Presentació vídeo documental UJI
16:30 Tastets del Celumbres, Andreu Serret i David Pérez:
Caixes d’aprenentatge
17:00 Nerea López:
“Nadie receta abrazos, pero también curan” gestió emocional des de la docència i des de les famílies
18:30 Tastets del Celumbres, Isabel Oliver i Yaiza Miralles:
DUA
19:00 Cloenda de les jornades i vermut pedagògic
BENASSAL EDUCA. L’EMOCIÓ D’EDUCAR
IES Enric Barreda i Edo (Benassal), dissabte 1 de juny de 2024
9:30 Recepció de participants
10:00 Presentació de les jornades
10:15 Marc Brell:
Els jocs de taula com a eina pedagògica
12:00 Pausa café
12:30 Anna Forés:
Neuroeducació per a educadors i educadores
14:00 Dinar
16:00 Maria José Ventura
“El arcoiris animado”: una ferramenta per conèixer i compartir com ens sentim
17:30 Tastets de CEIP Joan de Brusca, Andrea Llinares i Andrea Pallarés
Transformant Infantil
18:00 Tastets del CRA La Serra, Alba Cortina i Olga Vives
Caixes d’aprenentatge
18:30 Tastets de l’IES Pere-Enric Barreda i Edo, Teresa Bellido, Elena Mercé i Immaculada López
Patis coeducatius
19:00 Tastets del CEIP Alcalde Fabregat, Pau Colonques i Luís Fornes
Projecte musical “El cor de Benassal”
19:30 Cloenda de les jornades
PONENTS
Manu Velasco
Amb una passió indestructible per l’educació, Manu Velasco es destaca com un mestre exemplar el compromís del qual amb l’aprenentatge i la innovació ha deixat una marca indeleble en la comunitat educativa. La seua sòlida formació inclou un Màster oficial en Disseny Tecnopedagògic de la Universitat Isabel I Burgos, així com graduacions en Educació Primària amb menció especial en Educació Física i Pedagogia Terapèutica, obtingudes tant en la Universitat Isabel I Burgos com en la Universitat Camilo José Cela.
Al llarg de la seua destacada carrera, Manu Velasco ha sigut honrat amb nombrosos reconeixements, incloent-hi el Premi Nacional Magisteri – Protagonistes de l’Educació en 2018 i el segon premi al Millor Docent d’Espanya en 2017. La seua influència s’estén més enllà de l’aula, amb la publicació de diversos llibres aclamats, entre ells “Somiant Persones” i “La Colla ON”, així com la contribució amb desenes d’articles en revistes de divulgació científica i mitjans de comunicació.
Amb una experiència docent que abasta més de 18 anys, Manu Velasco ha exercit una varietat de rols en centres educatius, incloent-hi tutoria en Educació Infantil i Primària, coordinació de cicles i equips de treball, i lideratge en innovació educativa. La seua experiència també s’ha manifestat com a formador i ponent en nombroses universitats i congressos, així com en la col·laboració amb diverses institucions i empreses en projectes educatius de gran impacte.
A més de la seua destacada labor com a educador, Manu Velasco és reconegut com un líder en l’esfera digital, sent creador del portal educatiu Ajuda per a Mestres, amb milions de seguidors en xarxes socials. El seu compromís amb el canvi de paradigma en l’educació i la seua incansable cerca de l’excel·lència ho han convertit en un referent indispensable en l’àmbit educatiu tant a nivell nacional com internacional.
Desirée Hortigón
La història de Desirée Hortigón és un testimoniatge inspirador de com la passió i la determinació poden transformar l’educació i enriquir la vida dels xiquets i les famílies. Després de graduar-se en Educació Infantil i treballar en diverses escoles públiques, Desirée va començar a qüestionar-se el lloc de la creativitat i la força dels xiquets en el sistema educatiu tradicional. Aquesta convicció la va portar, juntament amb el seu espòs i col·legues afins, a embarcar-se en l’aventura d’obrir el seu propi centre educatiu públic a Barcelona: l’escola Congrés-Indians.
Aquest projecte va representar un desafiament emocionant i significatiu, que els va portar a viatjar pel món per a conéixer diferents enfocaments educatius i participar com a ponents en diverses jornades d’educació. Anys després, amb l’arribada del seu segon fill, Desirée i el seu equip es van embarcar en la creació de la Escoleta els Indians, una escola infantil compromesa amb el respecte als processos de vida dels xiquets i la col·laboració activa entre famílies i educadors i educadores.
Nerea López Sánchez
Nascuda a Castelló, en 1986, és una professional amb una àmplia formació acadèmica en psicologia i educació.
Va obtindre la seua Llicenciatura en Psicologia en la Universitat Jaume I en 2013. Posteriorment, es va especialitzar en l’àmbit educatiu amb un Màster en Detecció, Diagnòstic i Intervenció Educativa en Estudiants d’Altes Capacitats en la Universitat de València en 2014.
Va continuar la seua formació amb un Màster en Avaluació i Intervenció en Psicopatologia Infantil i Adolescent en la mateixa universitat en 2016.
Interessada en la prevenció i intervenció amb adolescents i violència filioparental, va completar un Màster en eixa àrea en la Universitat de València en 2018.
Més tard, es va especialitzar en coordinació de criança en la Universitat a Distància de Madrid en 2021.
Recentment, ha focalitzat la seua atenció en neuropsicologia, obtenint un Màster en Neuropsicologia Clínica en Euroinnova Business School en 2023 i un altre en Neuropsicologia de l’Educació en la Universitat Internacional de la Rioja en 2024.
La seua sòlida formació l’ha convertida en una experta multidisciplinària compromesa amb el benestar i desenvolupament integral de xiquets, adolescents i famílies.
Marc Brell
Animador sociocultural especialista en jocs. Des de la seua empresa Clarió es dedica a dissenyar i implementar projectes de lleure, educació i cultura. Forma al professorat en animació lectora, gamificació, dinàmiques de grup, diversitat familiar i educació per a projectes.
Anna Forés Miravalles
Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació i Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona. Professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, on ha estat secretària acadèmica. La seva dedicació se centra en tot el que tingui a veure amb la humanització, a seguir creient en el gènere humà, o en fer més humana la nostra vida, i millorar l’educació.
Per això resiliència, neuroeducació, el compromís per l’educació són claus.
María José Ventura
Mestra d’educació infantil, ens ensenyarà què podem fer per a transformar els nostres centres educatius tenint com a referència, la intel·ligència emocional y les habilitats socioemocionals, involucrant a tota la comunitat educativa.
“El Arcoiris Animado”, un taller de gestió d’emocions, pensaments i accions, molt enriquidor per a tots els nivells educatius.