XXVII JORNADES PEDAGÒGIQUES 2023

Divendres, 22 de setembre de 2023

16:00 h Presentació

16:15 h ANNA FORÉS MIRAVALLES:

Neurociència i educació

17:45 h Pausa

18:15 h MARIA BATET ROVIROSA:

Creativitat en l'era de l'IA: més humans que mai

19:45 h Comiat

Dissabte, 21 d'octubre de 2023

9:30 h Presentació

9:45 h CARME TRINIDAD CASCUDO:

Facilitar l'aprenentatge, una qüestió metodològica?

11:15 h Pausa

11:45 h Panell d'experiències

- MARIA SORLÍ FRESQUET:

Benadressa: una escola activa

- ELISABET AÑÓ FUERTES:

Unitats de programació integrades i inclusives

- RAQUEL REINA MARTÍN:

Metodologies actives a l'aula d'anglès: Living Wax Museum

13:15 h Comiat

PONENTS

Anna Forés Miravalles. Neurociència i educació

anna fores

Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació i Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona. Professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, on ha estat secretària acadèmica. La seva dedicació se centra en tot el que tingui a veure amb la humanització, amb seguir creient en el gènere humà, o amb fer més humana la nostra vida, i millorar l'educació. Per això resiliència, neuroeducació, el compromís per l'educació són claus. Codirectora de de l'Anuari 360 de la Fundació Jaume Bofill. Ha estat delegada del rector per a les relacions Universitat-Societat de la Facultat d'Educació, i vicedegana de doctorat de la Facultat de Pedagogia de la UB. Coordinadora de la universitat de l'experiència "Educació i Societat". Durant setze anys va ser professora de la Universitat Ramon Llull, en educació i treball social, a més d'exercir càrrecs de gestió i direcció. També ha estat consultora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Membre del grup de recerca consolidat GR-EMA (entorns i materials per a l'aprenentatge) de l'ICE de la UB, i del grup consolidat d'Innovació INDAGA'T Grup d'Innovació Docent per afavorir la Indagació, ha estat també codirectora de la revista REIRE (revista d'innovació i investigació educativa), i en la actualitat del Consell de redacció de Quaderns d'Educació Social i responsable de les publicacions a la secció universitat, de l'ICE de la UB. Primera presidenta de AIRE, associació d'investigació per a la resiliència.

Maria Batet Rovirosa. Creativitat en l'era de l'IA: més humans que mai

maria batet

Diplomada en Magisteri i experta en innovació. Ha desenvolupat diferents metodologies per aprendre a emprendre i ensenyar a emprendre. Imparteix formació per a docents en diferents universitats (Universitat de Barcelona, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat de Vic, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universidad de la Rioja).

Posseeix llarga trajectòria professional en l'àmbit de l'educació per a la creativitat i l'emprenedoria com a conferenciant i formadora. Col·labora en diversos diaris i blocs aportant articles educatius i d'emprenedoria. Ha elaborat nombrosos recursos pedagògics en aquest àmbit.

Carme Trinidad. Facilitar l’aprenentatge, una qüestió metodològica?

carme trinidad

Llicenciada en Psicologia, especialitat psicologia social. És codirectora del postgrau de Neuroeducació en la modalitat en línia de la Universitat de Barcelona (UB), i coordinadora del màster en Neuroeducació Avançada de la UB. Està especialitzada en la transformació i la resolució de conflictes, la comunicació i la formació. És docent universitària (FUAB), professora a l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral (UAB) i a les Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs Cerdà (UAB).

També és professora col·laboradora en el màster d'Educació de Professionals de les Ciències de la Salut, i formadora i consultora en institucions públiques i empreses. A més a més, és coautora de diverses publicacions sobre neuroeducació.