Curs: Educar en habilitats per a la vida. Repte per a l’educació del segle XXI

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix les habilitats per a la vida com “les habilitats necessàries per tindre un comportament adequat i positiu que ens permeta afrontar eficaçment les demandes i els reptes de la vida quotidiana”.

Les habilitats per a la vida estan orientades al benestar humà i social, el professorat pot implementar-les tant en la tutoria com en la seua assignatura, mòdul o àmbit. En plantejar aquest repte i desenvolupar-les a classe, els ajudarem a “aprendre a ser”, a assolir competències que contribuiran al seu desenvolupament personal, a la resolució positiva dels conflictes i a adquirir eines per a la seva orientació professional i ocupabilitat.

En un món canviant com l’actual, amb l’experiència de la certesa de la vulnerabilitat com a individus i com a societat, ens reforça en la importància d’educar per a una gestió positiva d’un mateix i de les relacions amb els altres, educant per al pensament crític amb la finalitat de filtrar i analitzar la sobreinformació que es rep.

Des de l’enfocament de l’Educació i la Promoció de la Salut, aquestes habilitats vitals funcionen com a factors protectors i de prevenció de comportaments de risc, fomentant així el “desenvolupament positiu i integral de la infància i l’adolescència”.

Paraules clau: inclusió educativa, habilitats per a la vida, tutoria.

[INSCRIPCIÓ]

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies