Discursos d’odi: un enfocament comunicatiu per al seu tractament a l’aula

Cada moment social té els seus reptes i és evident que a hores d’ara l’ascens dels discursos d’odi està repercutint de forma directa als centres educatius. Diàriament veiem com els discursos d’odi del nostre alumnat es nodreixen de rumors, estigmatitzacions i intolerància cap a determinats col·lectius socials, en particular els més vulnerables per raó de … LLegir més

EDUSALUT. La prevenció de les addiccions en l’àmbit educatiu.

Este curs pretén facilitar a qui el realitza la comprensió del fenomen de les addiccions i els riscos associats a elles durant l’adolescència. I, el coneixement sobre els recursos existents des de l’àmbit educatiu per a la prevenció de conductes addictives; amb l’objectiu posat en la importància d’acompanyar a l’alumnat i la comunitat escolar en … LLegir més

Tècniques d’aprenentatge eficient a les aules d’FPA basades en la neuroeducació.

Als últims anys, amb l’aplicació de noves tècniques d’estudi, s’han produït grans avanços en el camp de la neurociència. Amb aquesta formació intentem oferir unes eines pràctiques basades en aquestes evidències científiques. Adreçat al professorat de les escoles d’adults, aquest curs de 20 hores es realitzarà en format presencial i de manera telemàtica, amb el … LLegir més

Matemàtiques manipulatives i la seua concreció en una situació d’aprenentatge

Les matemàtiques manipulatives són un model d’aprenentatge que consisteix a arribar al raonament lògic a través de materials manipulables i activitats lúdiques, convertint-se en una manera de preparar l’alumnat per a comprendre, experimentar, observar i manipular les matemàtiques del seu entorn, des d’edats primerenques, i aconseguint així múltiples beneficis. L’ús d’objectes i materials físics permet … LLegir més

Estratègies per a l’acollida en valencià de l’alumnat nouvingut en centres d’educació secundària

Aquest taller té com a finalitat principal compartir i teixir fils entre professorat de centres d’educació secundària que tenen en marxa iniciatives i espais pedagògics per a l’acollida de l’alumnat adolescent i jove que s’incorpora per primera vegada al sistema educatiu valencià, a fi de posar a l’abast eines i estratègies engegats per equips docents … LLegir més

La documentació pedagògica: fent visible l’aprenentatge

Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”. La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els … LLegir més

IX Jornades de literatura infantil i juvenil. T’ho conte de nou?

La Biblioteca Municipal de l’Ajuntament d’Asp, en col·laboració amb el CEFIRE Elda, celebra els dies 14, 15 i 16 de novembre de 2023 en format presencial, a l’Auditori Ángel María Boronat d’aquesta ciutat, les IX Jornades de literatura infantil i juvenil. T’ho conte de nou, que enguany comptaran amb la participació de cinc experts, entre … LLegir més

Millora de la funció directiva en FPA

Formació adreçada als equips directius dels centres d’FPA en què abordarem, entre altres assumptes, les novetats del nostre àmbit, així com la importància de la internacionalització dels centres de persones adultes. També veurem què és EPALE (la Plataforma electrònica per a l’aprenentatge de persones adultes a Europa). Per tractar aquests temes comptarem amb l’ajuda d’Anna … LLegir més

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies