Tres anys de RALLY ( KA 219 )
Enguany, el tercer des de la seua engegada, conclourà el projecte Erasmus+ KA2 RALLY (Reading and Literacy through LanguageLearning) que des del curs 2015-2016 desenvolupa l'IES Azorín de Petrer al costat de la Gladesmore
Community School de Londres, com a coordinador i el College Irene Joliot- Curie de Argenteuil-París.
El projecte s'ha enfocat a potenciar les habilitats lectores i de comunicació en les llengües dels tres països representats (anglès, francès, espanyol i valencià). A través de diverses mobilitats que han implicat al professorat (4 fins avui) i a l'alumnat (9 des de març de 2006) de tots els centres, s'ha aprofundit en aquesta apassionant dimensió de l'aprenentatge. Més enllà del treball dut a terme de manera presencial, durant els tres últims cursos s'ha mantingut un
constant intercanvi gràcies a mitjans electrònics i videoconferències regulars.
Mitjançant tots aquests contactes, el projecte ha tractat de respondre a objectius tan variats com la millora de l'aprenentatge competencial, el foment d'estratègies i recursos per a potenciar la lectura, els projectes lectors i la seuaavaluació, l'intercanvi de bones pràctiques, recursos i mètodes relacionats amb el projecte. Així mateix, s'ha constituit en un intercanvi d'experiències acadèmiques i vitals i un enfortiment en les tres comunitats d'una cultura de
treball assentada en la col·laboració i el foment de la ciutadania europea.
Són molts els moments que, arribats a aquesta recta final, apareixen en la memòria dels qui hem participat d'una manera o d'una altra en aquesta autèntica aventura. Sens dubte, ens han transformat i han suposat, més enllà
dels beneficis directament vinculats a l'acadèmic, un enriquiment difícil de calibrar i una invitació a continuar en la línia de treball que ofereixen els programes europeus com a oportunitats d'aprendre i compartir.