Més enllà de la lectoescriptura en Educació Infantil

Per e_azorinlopez | 1 febrer, 2024

L’anomenada “lectoescriptura” és un dels temes més delicats i també controvertits en el segon cicle d’educació infantil. Aquesta formació breu es proposa com una ocasió per a aprofundir en aquest tema, començant pels objectius reals plantejats pel currículum, qüestionant les pràctiques més comunes i presentant molts exemples concrets d’experiències que prioritzen la construcció de significats … LLegir més

Resposta educativa a l’alumnat d’altes capacitats

Per e_perezvidal | 15 gener, 2024

Sensibilitzar als i les professionals de l’educació en la importància de contemplar la diversitat, especialment tenint en compte les particularitats de l’alta capacitat, i les implicacions que té en els centres educatius. Donar a conéixer la normativa i organització institucional del sistema educatiu espanyol i valencià referit a l’alumnat amb altes capacitats. Potenciar el treball … LLegir més

EDUSALUT. Autocura del docent, salut i educació.

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 11 gener, 2024

L’autocura i el benestar del professorat és de vital importància, no només per als mateixos docents, també per a la tasca que han de desenvolupar, i sobretot per atendre adequadament el seu alumnat. El docent és el primer que ha d’estar bé per poder donar el millor d’ell mateix. És important incorporar una rutina d’autocura, … LLegir més

EDUSALUT. Alimentació saludable

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 11 gener, 2024

La salut és un dels pilars més importants de la vida i ve determinada pels bons hàbits de vida, entre els quals destaca el descans, l’exercici i una bona alimentació. Desgraciadament, estem molt influenciats per fortes campanyes de màrqueting, pel desconeixement i per un estil de vida que ens empeny a prendre decisions poc encertades. … LLegir més

EDUSALUT. Salut evolutiva. Què espera el cos de nosaltres?

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 11 gener, 2024

En este curs parlarem dels aspectes fonamentals per a mantindre un estat de salut òptim. És un curs dirigit als docents que desitgen fer-se responsables del seu estat de salut i ampliar els seus coneixements sobre els hàbits de vida que ens porten a trobar-nos bé i emmalaltir menys. Amb el coneixement adquirit tindran eines … LLegir més

EDUSALUT. Primers auxilis en el marc dels centres d’Educació Infantil 0 a 3 anys.

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 11 gener, 2024

Les característiques concretes de l’alumnat d’aquesta etapa i la seua peculiaritat vulnerabilitat, en fa plantejar-nos la importància de realitzar una formació específica on abordar com atendre a l’alumnat dels centres d’Educació Infantil de 0 a 3 anys. Aquesta formació de 8 hores es realitzarà al centre d’Educació Infantil Peñas Blancas d’Asp, i serà impartida per … LLegir més

Projecte Roma. Més enllà de l’aprenentatge basat en projectes

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 10 gener, 2024

El Projecte Roma és un model educatiu, no només en la dimensió escolar, també en la dimensió social i que té dues finalitats molt clares. Per una banda, desenvolupar els valors per arribar a ser persones democràtiques. Per altra, fomentar la competència cognitiva, lingüística i afectiva, així com l’autonomia personal, social i moral, adquirint el … LLegir més

L’Art a l’aula: dos propostes

Per MARÍA DEL CARMEN, HIDALGO ORTEGA | 22 desembre, 2023

Aquesta proposta formativa a càrrec de Begoña G. Boix, artista i activista en el camp de les arts, cerca el descobriment i la introducció de l’art a l’aula. “Afavorisc el descobriment de l’obra d’art amb accions i estratègies atractives que transformen el procés d’aprenentatge en font d’inspiració i estímul de la creativitat”. Amb aquesta formació … LLegir més

Jornades d’Educació Respectuosa: des del vincle segur a l’aprenentatge per a la vida

Per e_azorinlopez | 15 desembre, 2023

La incorporació a l’escola suposa un gran repte i un gran canvi en la vida del xiquet i de la xiqueta, i per a això, s’han de dur a terme moments de molta cura per a fomentar-ne la seguretat emocional. Actualment, es parla de procés d’acolliment o vinculació, i no de període d’adaptació, atés que … LLegir més

Neurociència aplicada a l’aprenentatge en la Formació de Persones Adultes des del Disseny Universal d’Aprenentatge.

Per JAVIER, GUARDIOLA DELTELL | 12 desembre, 2023

El Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) és un model d’ensenyament que té en compte la diversitat de l’alumnat i l’objectiu del qual és aconseguir una inclusió efectiva, minimitzant així les barreres físiques, sensorials, cognitives i culturals que pogueren existir a l’aula. De manera que afavoreix la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació. Amb esta … LLegir més