Neurociència aplicada a l’aprenentatge en la Formació de Persones Adultes des del Disseny Universal d’Aprenentatge.
El Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) és un model d’ensenyament que té en compte la diversitat de l’alumnat i l’objectiu del qual és aconseguir una inclusió efectiva, minimitzant així les barreres físiques, sensorials, cognitives i culturals que pogueren existir a l’aula. De manera que afavoreix la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació. Amb esta … LLegir més
Eines per a la gestió pedagògica de l’aprenentatge de llengües a l’EOI
Aquestes jornades presencials donen continuïtat al treball d’equip desenvolupat pel professorat de l’EOI d’Elda i pretenen consolidar el marc de formació, diàleg i intercanvi d’experiències per tal d’abordar eines i estratègies per a l’aprenentatge de llengües segones a posar en marxa per professorat que imparteix docència en escoles oficials d’idiomes. Les sessions formatives tindran lloc … LLegir més
Mòdul 2. Millora de les competències de la funció directiva en FPA 2023-24: gestió administrativa
En este segon mòdul ens centrarem en la gestió administrativa dels centres d’FPA. En una primera sessió abordarem una de les qüestions que més pot angoixar als equips directius, els drets i deures del professorat. Des d’un vessant pràctic, Jaime Ferrer abordarà les preguntes que es puguen plantejar per part dels assistents. La segona de … LLegir més
Reaching the Centennials: impossible mission or attainable dream? Recursos per al professorat d’anglés
Els Centennials conformen el grup generacional més jove, que agafa el relleu dels Millennials com la generació digital més experta. Es tracta de joves nascuts entre els anys 1995 i 2010, els principals trets dels quals són els seus hàbits de consum, el seu comportament social i digital i les seues tendències de comportament, substancialment … LLegir més
Discursos d’odi: un enfocament comunicatiu per al seu tractament a l’aula
Cada moment social té els seus reptes i és evident que a hores d’ara l’ascens dels discursos d’odi està repercutint de forma directa als centres educatius. Diàriament veiem com els discursos d’odi del nostre alumnat es nodreixen de rumors, estigmatitzacions i intolerància cap a determinats col·lectius socials, en particular els més vulnerables per raó de … LLegir més
EDUSALUT. La prevenció de les addiccions en l’àmbit educatiu.
Este curs pretén facilitar a qui el realitza la comprensió del fenomen de les addiccions i els riscos associats a elles durant l’adolescència. I, el coneixement sobre els recursos existents des de l’àmbit educatiu per a la prevenció de conductes addictives; amb l’objectiu posat en la importància d’acompanyar a l’alumnat i la comunitat escolar en … LLegir més
Tècniques d’aprenentatge eficient a les aules d’FPA basades en la neuroeducació.
Als últims anys, amb l’aplicació de noves tècniques d’estudi, s’han produït grans avanços en el camp de la neurociència. Amb aquesta formació intentem oferir unes eines pràctiques basades en aquestes evidències científiques. Adreçat al professorat de les escoles d’adults, aquest curs de 20 hores es realitzarà en format presencial i de manera telemàtica, amb el … LLegir més
Matemàtiques manipulatives i la seua concreció en una situació d’aprenentatge
Les matemàtiques manipulatives són un model d’aprenentatge que consisteix a arribar al raonament lògic a través de materials manipulables i activitats lúdiques, convertint-se en una manera de preparar l’alumnat per a comprendre, experimentar, observar i manipular les matemàtiques del seu entorn, des d’edats primerenques, i aconseguint així múltiples beneficis. L’ús d’objectes i materials físics permet … LLegir més
Estratègies per a l’acollida en valencià de l’alumnat nouvingut en centres d’educació secundària
Aquest taller té com a finalitat principal compartir i teixir fils entre professorat de centres d’educació secundària que tenen en marxa iniciatives i espais pedagògics per a l’acollida de l’alumnat adolescent i jove que s’incorpora per primera vegada al sistema educatiu valencià, a fi de posar a l’abast eines i estratègies engegats per equips docents … LLegir més
La documentació pedagògica: fent visible l’aprenentatge
Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”. La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els … LLegir més