Didàctica de la llengua en contextos multilingües
El curs /Didàctica de la llengua en contextos multilingües/ ofereix ferramentes per reflexionar, visibilitzar i integrar les llengües familiars als centres. Les nostres aules contenen una riquesa lingüística que no explotem, aprofitem-la! Curs semipresencial: 20h Dues sessions presencials: 26/03/2020 de 17:30 a 19:30 i el 14/05/2020 de 17:30 a 19:30 VOLS SABER COM…? * Crear un context … LLegir més
Jpodcast. Posa’t a gravar
Jpodcast. Posa’t a gravar Des dels anys 20 fins a l’actualitat la radio ha estat un element imprescindible en la formació de totes les etapes educatives. Al llarg d’aquest temps ha anat adaptant-se als diversos contextos socioculturals i possibilitats metodológiques que anaven sorgint i que, en cada situació, donaven resposta a les necessitats de l’entorn … LLegir més
Ensenyament de llengües i projectes en persones adultes. Metodologia TIL-TILC a la Formació de Persones Adultes
Curs online, 30 hores, una única sessió presencial (la sessió serà a l’FPA Antonio Porpretta d’Elda). Aprendrem: -metodologia de les llengües integrades -com dissenyar tasques i projectes -enfocament plurilingüe en persones adultes -metodologia comunicativa -vehicular continguts en llengües diferents de manera integrada Només 30 places. Vos esperem! INSCRIPCIÓ ACÍ.
II Jornades COEDUCA. Canviem la mirada
Estes jornades estan orientades a la formació familiar i del professorat de manera conjunta, ja que per a conseguir una educació coeducativa efectiva cal que tota la comunitat estiga formada en este tema i empre el mateix discurs. Amb este objectiu hem treballat conjuntament el CEFIRE d’Elda amb els ajuntaments Elda, Novelda, El Pinós i … LLegir més
Minerals i roques: conceptes fonamentals, classificació i reconeixement de visu
El taller de minerals i roques pretén fer un repàs de les idees més importants sobre composició, gènesi, ambients de formació i processos formadors tant dels minerals com de les roques. A més, s’utilitzaran les col·leccions de la Facultat de Ciències de la Universitat d’Alacant per a aprendre a distingir de visu minerals i roques. … LLegir més
Jornades Ciberseguretat
La seguretat en Internet és un tema molt preocupant, hui en dia que tots anem amb dispositius digitals, com a telèfons mòbils, ordinadors portàtils i tauletes. Les connexions a xarxes Wi-FI obertes potser un forat de seguretat important, ho podrem comprovar en directe. Les jornades tindran lloc el divendres 21 de febrer per la vesprada, … LLegir més
CAPACITACIÓ A LA VISTA
S’ha convocat inscripció a PROVES LLIURES de CAPACITACIÓ DE VALENCIÀ, ANGLÉS I FRANCÉS i també de DIPLOMA DE MESTRE EN VALENCIÀ. En tractar-se de proves lliures, això significa que NO HI HAURà CAP CURS PREPARATORI. Tanmateix, podeu trobar l’accés als temaris i a un curs autoformatiu en aquesta web: CURSOS AUTOFORMATIUS DE CAPACITACIÓ EN VALENCIÀ, … LLegir més
Actualitza la llengua: les novetats de l’AVL a l’aula
ACTUALITZA LA LLENGUA: LES NOVETATS DE L’AVL A L’AULA El Cefire de Plurilingüisme, amb la col·laboració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha organitzat unes jornades de 8 hores (dues sessions) per tal de donar a conéixer les novetats gramaticals. Es tracta de les JORNADES 20PL76IN007 ACTUALITZA LA LLENGUA: LES NOVETATS DE L’AVL A L’AULA, … LLegir més
Comunica’t. Valencià, de l’aula al context
De vegades les llengües, si no són habitualment presents en la vida quotidiana dels nostres xiquets i xiquetes, són més difícils d’enfocar en la nostra rutina diària com a mestres. SÒNIA CERDÀ, NORMAN GARCIA, MARIA PLA i ÒSCAR SOLER són quatre MESTRES D’INFANTIL I PRIMÀRIA que han posat en marxa amb els seus alumnes projectes … LLegir més
Metodologies actives per a un enfocament plurilingüe
Com podem treballar millor l’oralitat en les distintes llengües? Com fer de les llengües veritables instruments de comunicació i d’ús habitual? Com gestionar les llengües en l’aula i als centres? El tractament integrat de les llengües, les estratègies de l’aprenentatge cooperatiu, les rutines i destreses de pensament, el coneixement de la perspectiva de les intel·ligències … LLegir més