La incorporació a l’escola suposa un gran repte i un gran canvi en la vida del xiquet i de la xiqueta, i per a això, s’han de dur a terme moments de molta cura per a fomentar-ne la seguretat emocional.
Actualment, es parla de procés d’acolliment o vinculació, i no de període d’adaptació, atés que en aquest últim es fa al·lusió a l’infant en exclusiva. Per tant, es parla d’acolliment, perquè l’escola ha de dissenyar amb rigorositat un ventall de mesures que permeten abraçar la individualitat de cada xiquet o xiqueta i la seua família. La vinculació es donarà quan cada infant senta eixe espai com a seu i perceba la mestra o educadora com un acompanyant que li aporta seguretat física i emocional.
L’arribada d’una persona a un entorn desconegut, sense acompanyament, pot generar una por profunda; el cos reacciona posant-se en alerta, davant la percepció d’un perill, que activa la resposta de la fugida, per la qual cosa el cervell s’inunda de cortisol com a efecte molt allunyat del benestar i equilibri desitjables per a qualsevol ésser humà.
Tenint en compte el Reial decret 95/2022, d’1 de febrer, pel qual s’estableix l’ordenació d’ensenyaments mínims de l’Educació Infantil, s’hi fa referència al fet que els xiquets i les xiquetes visquen la incorporació a l’escola com un fet amable, saludable i de qualitat.
Els dies 2 i 3 de febrer se celebraran les primeres jornades d’educació respectuosa a Villena, organitzat de la següent manera:
– Divendres, 2 de febrer, de 17:00-20:00 hores a la Casa de Cultura.
– Dissabte, 3 de febrer, de 9:00-14:00 hores a la Casa de Cultura.
Per a descarregar el cartell pitgeu ací.
Per a conéixer el programa entreu ací.
Per a obtenir més informació i accedir a la inscripció, pitgeu ací.