Cada moment social té els seus reptes i és evident que a hores d’ara l’ascens dels discursos d’odi està repercutint de forma directa als centres educatius. Diàriament veiem com els discursos d’odi del nostre alumnat es nodreixen de rumors, estigmatitzacions i intolerància cap a determinats col·lectius socials, en particular els més vulnerables per raó de procedència, ètnia, estrat, llengua i cultura. En aquest context global, el rol del docent constitueix sens dubte una eina cabdal per a donar suport als paradigmes socials propis d’una societat democràtica i igualitària i per a oferir respostes conscients i argumentades davant aquests discursos, simples en aparença però altament elaborats.
Així doncs, a partir d’un enfocament que vol subratllar el valor de la llengua i les eines comunicatives, aquest curs es proposa actualitzar la mirada i l’orientació de les pràctiques educatives tradicionals per tal d’adaptar-les a un context en transformació constant, la qual cosa implica posar en relleu la importància de la intervenció socioeducativa front a situacions socials complexes que tenen com a origen els discursos d’odi.
L’itinerari formatiu té caràcter semipresencial, amb tres videoconferències d’escalfament, seguiment i avaluació, a l’inici, a mitjan i al final del curs respectivament, que aniran acompanyades d’una formació estrictament en línia, en què s’estudiaran el marc conceptual dels discursos d’odi, la gènesi de les notícies falses i l’activació d’estratègies antirumors, així com es realitzarà una anàlisi de casos amb una caixa d’eines a l’abast en favor del respecte i la tolerància.
Per a més informació i accés al web d’inscripció, pitgeu aquest enllaç