Matemàtiques manipulatives i la seua concreció en una situació d’aprenentatge

Les matemàtiques manipulatives són un model d’aprenentatge que consisteix a arribar al raonament lògic a través de materials manipulables i activitats lúdiques, convertint-se en una manera de preparar l’alumnat per a comprendre, experimentar, observar i manipular les matemàtiques del seu entorn, des d’edats primerenques, i aconseguint així múltiples beneficis. L’ús d’objectes i materials físics permet a l’alumnat convertir els sabers en una cosa tangible i experiencial. 

L’ús de material tangible permet aprendre a través d’allò concret (materials, instruments) per a poder arribar al més abstracte (idees, llenguatges específics…). Això significa que l’alumnat d’aquestes edats necessita veure, tocar, escoltar… al capdavall: aprendre amb els sentits. En un període de desenvolupament cognitiu tan rellevant, la manipulació funciona com a eix central de l’aprenentatge. 

La pràctica de les matemàtiques manipulatives aporta major motivació en els discents, aguditza l’observació, permet a l’alumnat experimentar amb els conceptes i veure la relació entre aquests, ajuda a desenvolupar habilitats de pensament lògic i resolució de problemes, i fomenta l’autoestima així com una major confiança de l’alumnat respecte de les seues habilitats matemàtiques. 

En aquest curs ens endinsarem en el coneixement de les matemàtiques manipulatives, materials i recursos i el concretarem en una situació d’aprenentatge, a infatil i primer cicle de primària.

Si desitgeu tenir més informació i accedir a la inscripció, pitgeu ací. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies