Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”.
La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els processos, les relacions i la seua manera de construir la realitat.
Es podria dir que la documentació pedagògica és un instrument de reflexió i de registre, una actitud, un procés, en definitiva, fer visible allò invisible.
Segons el Decret 100/2022 de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’Educació Infantil, l’article 25 fa referència que “l’observació i la documentació pedagògica constitueixen dues de les estratègies de l’avaluació contínua d’aquesta etapa”. Per la seua banda, l’article 26 diu que “els processos d’observació i documentació pedagògica són interdependents i permeten a l’equip educatiu recollir, registrar, analitzar, interpretar i comunicar la informació…”
En aquest taller descobrirem què, quan, com i per a qui documentar amb grans professionals com són David Altimir i Laura Gomis.
Per a més informació i per a accedir a la inscripció, pitgeu ací.