La documentació pedagògica: fent visible l’aprenentatge

Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”.

La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els processos, les relacions i la seua manera de construir la realitat.

Es podria dir que la documentació pedagògica és un instrument de reflexió i de registre, una actitud, un procés, en definitiva, fer visible allò invisible.

Segons el Decret 100/2022 de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’Educació Infantil, l’article 25 fa referència que “l’observació i la documentació pedagògica constitueixen dues de les estratègies de l’avaluació contínua d’aquesta etapa”. Per la seua banda, l’article 26 diu que “els processos d’observació i documentació pedagògica són interdependents i permeten a l’equip educatiu recollir, registrar, analitzar, interpretar i comunicar la informació…”

En aquest taller descobrirem què, quan, com i per a qui documentar amb grans professionals com són David Altimir i Laura Gomis.

Per a més informació i per a accedir a la inscripció, pitgeu ací.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies