Curs a distància 20SP47IN006 – Ciberconvivència i ús responsable d’internet
Objectius
- Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
- Reflexionar sobre les implicacions d’una escola inclusiva.
- OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Conèixer l’exposició de dades personals en la xarxa i la gestió de la privacitat.
- Desenvolupar el concepte d’identitat digital, la reputació, ntiqueta i directrius per a gestionar i cuidar la identitat digital.
- Analitzar els riscos relacionats: suplantació d’identitat.
- Facilitar guies per a configurar xarxes socials i eines per al control de continguts.
- Conèixer els riscos: accés a continguts inapropiats.
- Promoure ciberhàbits i bones pràctiques (ubicació, diàleg, saber què fer,…).
- Detectar tecnoadiccions i conductes inapropiades.
- Mostrar recursos educatius sobre ús segur i responsable de les TIC.
Continguts
- Aspectes claus de l’escola inclusiva
- CONTINGUTS ESPECIFICS:
- Identitat digital i gestió de la privacitat en la xarxa.
- Conceptualització dels riscos més freqüents: ciberbullying, sexting, grooming.
- Riscos: accés a continguts inapropiats i tecnoadiccions.
- Prevenció positiva i detecció primerenca.
- Guies per a configurar xarxes socials i eines per al control de continguts.
- Recursos educatius sobre ús segur i responsable de les TIC.
Dirigit A
- 1. Funcionariat de carrera de primària, secundària i formació profesional en actiu.
- 2. Funcionariat interí de primaria, secundària i formació profesional en actiu.
- 3. Resta del professorat per ordre d’inscripció en actiu.
Condicions
- Ser docent no universitari amb destinació en centres públics o en centres concertats de la Comunitat Valenciana o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana.
- Per a poder realitzar el curs, els participants han d’estar en actiu, ja que la tasca final consisteix en posar en pràctica a l’aula els continguts que s’han treballat al llarg del curs.
- La selecció dels participants es realitzarà per data d’inscripció i havent confirmat la participació.
- Tindran prioritat el professorat per aquest ordre:
- 1. Funcionariat de carrera de primària, secundària i formació profesional.
- 2. Funcionariat interí de primaria i secundària i formació profesional.
- 3. Resta del professorat per ordre d’inscripció.
Observacions
- Segons l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l’efectivitat de la baixa.
- Per poder realitzar.se el curs, el llistat definitiu de persones confirmades haurà de superar el 50% de places ofertades.