IES Monastil

Stick Together

L'IES Monastil d'Elda rep de la Conselleria d'Educació un reconeixement al projecte Erasmus+ "Stick Together"

L'IES Monastil d'Elda es troba immers en el projecte "Stick Together" d'Erasmus+, un programa en el qual es fomenta no solament afavorir la integració de la Unió Europea així com crear lligams entre els joves sinó potenciar la inclusió i la lluita contra la discriminanció. Està enfocat a un total de 20 alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat del centre i tres d'Alemanya, Itàlia i Hongria, cinc per país. Este projecte, que té una durada de tres anys, va començar el curs passat i acaba de rebre un reconeixement per part de la Conselleria d'Educació per l'esforç que realitza el centre en aquesta matèria.

La setmana passada el centre va acollir una trobada en el qual participen professors dels diferents països, que han treballat en la pròxima trobada que serà a Itàlia el pròxim mes de març així com en el producte final que estan realitzant entre tots. En aquest cas han creat un joc de taula educatiu, similar al trivial, que serà en anglès i estarà enfocat a continuar conscienciant als alumnes contra la desigualtat. S'espera poder vendre'l a altres centres perquè es puga aconseguir el màxim nombre d'alumnes possible.

En "Stick Together" cadascun dels socis s'ha especialitzat en un àrea de la discriminació que està arrelada en la societat, en l'IES Monastil estan tractant la discapacitat, a Hongria, les minories ètniques, a Itàlia, la igualtat de gènere, i a Alemanya, la immigració i racisme. L'objectiu d'aquest projecte és no solament abordar cada tema en classe sinó que els alumnes s'impliquen i que puguen parlar amb persones que patisquen discriminació, de manera que aprenen al màxim, així ho va explicar el professor Oliver Mang, arribat des d'Alemanya.

monestil-erasmus2

KA 202

Ebama 2.0 és una Associació Multilateral Erasmus+ Ka202 de tres anys de durada formada pels Instituts de Formació Professional de Finlandia, Estonia i Espanya, l'inspectorat educatiu de les esoles de F. P. flamenques, una ONG d'ingeniers agrònoms bàvars, un laboratori de biotecnología cretense i la Facultat d'Estudis Agrònoms de Perugia.

El projecte és de tres anys de durada (2016-2019) i al llarg d'ells es realitzen tasques a nivell local i visites a tots els socis. Es treballen temes relacionats amb l'agricultura multifuncional, es a dir, partint de la producció en granges o explotacions agrícoles, s'estudien els processos de comercialització, venda, difusió, màrketing a més dels aspectes tradicionals, medioambientals, patrimonials i socials (usos terapeútics i rehabilitadors del medi natural).

En el nostre centre participen en este projecte el departament de biología i geología amb la participació de l'alumnat de les seues distintes asignatures i nivells i el cicle bàsic de la rama de FPB de hortojardinería.

El producte final del projecte és la el·laboració d'una guía pedagògica amb la recopilació del material arreplegat al llarg dels encontres internacionals i els treballs locals. Esta guía pretén definir el perfil i les qualificacions necessàries per al treballador del sector que adeque la formació dels estudiants al món del treball.