IES La Canal

KA 229 "La necessitat de l'aigua"

Aquesta és la nostra primera experiència en aquest tipus de projectes de formació, que iniciem aquest curs amb data de l'1 de setembre de 2018 i que finalitzarà el 31 d'agost de 2010, 24 mesos. Es un projecte fet amb il·lusió i amb l'objectiu d'aconseguir un intercanvi de bones pràctiques entre els centres participants a nivell internacional.

Es tracta d'un tema vital ja que volem que els nostres alumnes prenguen consciència del problema de la necessitat de l'aigua i aprenguen a valorar els recursos naturals del nostre planeta. El resultat concret que volem produir és una reflexió de la importància de l'aigua per a la Terra i per a la societat actual i futura. Per això, les activitats a realitzar es basaran, sobretot, en la cooperació i en la comunicació transnacional dels resultats finals o dels mètodes de preparació.

A més del nostre IES, els centres que col·laboren en aquest projecte són:
· Spoleczne Integracyjne Liceum Ogolnoksztalcace Amigo, un col·legi de primària, secundària i superior a Wroclaw (Breslavia).
· Liceul Tehnologic Inaltarea Domnului. Un centre tecnològic d'educació superior de la ciutat de Slobozia (Rumania).
· Secció d'Educació Secundària Sivera Font. Secció de l'Institut de Secundària en què s'imparteix ESO i FPBàsica de Perruqueria i Estètica i Informàtica d'Oficina.

El centre IES la Canal serà el coordinador del projecte i, per tant, serà el que porte el pes de distribuir totes les activitats i d'organitzar les reunions tant en línia com les visites que es faran en persona.

La coordinadora del projecte és Montserrat Vera, professora amb una àmplia experiència al centre i que porta realitzant projectes eTwinning durant els tres últims cursos escolars. A més de la coordinadora, hi ha un grup de professors implicats en el projecte amb gran experiència didàctica i en idiomes: Lorena Moreno, Ángel Soto i Agustín Samper. El professorat del centre ha participat en activitats europees com el projecte CANSAT de la E.S.A., eTwinning, projectes d'investigació i innovació educativa (PIIE). Actualment tenim actius dos projectes PIIE.

Els objectius del nostre projecte i la metodologia amb què es durà a terme són fonamentalment els següents:

1. Una internacionalització del nostre centre. Aquest acostament a Europa permetrà que el nostre alumnat abastisca les competències adequades que li permeten tenir un futur proper a tenir èxit, laboral o educatiu, en el món globalitzat en què vivim actualment.

2. També considerem molt adequat que el nostre alumnat millore la competència lingüística en idiomes comunitaris, permetent-los una millor sociabilitat i integració en el món actual.

3. Iniciar una cooperació internacional i apropar-nos a col·legis amb el mateix perfil amb els quals podem compartir les experiències i idees a nivell nacional i internacional, oferta educativa més atractiva utilitzant nous instruments i nova metodologia i augmentant el nostre coneixement sobre temes ecològics. Un nivell més concret, treballarem el foment del consum responsable de l'aigua, la posada en valor del nostre patrimoni hidràulic així com el dels altres països participants en el projecte, a més d'aprendre diferents maneres de gestionar els recursos hídrics depenent de la disponibilitat d'aigua , del clima i del país en què ens trobem.

4. Les activitats del projecte condueixen a la comparació de diferents aspectes hídrics dels països involucrats en el projecte (recursos hídrics, paisatges, flora, fauna, gestió, tractament i reutilització de l'aigua) i a l'obtenció de conclusions sobre la situació actual de l'aigua en cada país i en el conjunt de la Unió Europea; això permetrà augmentar la consciència mediambiental als centres involucrats en el projecte, afectant a tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies) i a les empreses i autoritats locals i  regionals. Mitjançant la realització de les activitats, que es portaran a terme en grups cooperatius nacionals o transnacionals, l'alumnat desenvoluparà la competència d'aprendre a aprendre i les actituds associades a aquesta, així com les competències socials i cíviques que els permetran, en un futur, desenvolupar-se en l'àmbit laboral i educatiu de la Unió Europea.