IES Biar

KA101 – EXPANDINT LA NOSTRA CONSCIÈNCIA EUROPEA

El projecte es va dissenyar amb un doble propòsit, per un costat, havia de servir com a eix vertebrador de les diferents iniciatives de canvi metodològic i organitzatiu que s’havien anat produint en els últims anys al centre, dotant-los d’un marc comú; per altre costat, el projecte permetria al centre la seva obertura a l’exterior integrant-lo en el marc dels objectius 2020 de la estratègia europea.

Aquests objectius van començar des de la pròpia elaboració i redacció del projecte que va ser dut a terme per un equip en el qual es va representar bona part del claustre i que comptava amb la implicació directa de tres membres de l’equip directiu. Aquesta primera fase va ser fonamental per al nostre projecte ja que va suposar un intens treball en equip de disseny i planificació que va començar amb una acurada anàlisi de les necessitats del centre i l’establiment d’unes línies d’actuació que permeteren assolir els nostres objectius, i dedidir, doncs, quins serien els eixos d’acció que ens ajudarien a assolir-los. Aquests en són els eixos:

  • Plurilingüisme

  • Metodologies innovadores

  • Aplicació i gestió crítica de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació)

 

Pàgina web del projecte E+ : https://sites.google.com/iesbiar.org/erasmusplusiesbiar/inicio

Vídeo promocional IES Biar : https://www.youtube.com/watch?v=_p6rxWhI6HA

 

Per tal d’acomplir el nostre objectiu i tenint sempre en compte els eixos vertebradors establerts, es va establir un pla d’acció amb diferents fases que es resumeix a continuació:

1) FORMACIÓ DELS PARTICIPANTS DE LES MOBILITATS:

Cada un dels participants va iniciar, entre els mesos de gener i setembre, cursos de formació en els objectius del projecte amb la intenció de cobrir el més àmpliament possible tots els camps. Entre els mesos de juliol i novembre es van desenvolupar les cinc mobilitats que van suposar inestimables oportunitats de formació ja que s’havien dissenyat de manera estratègica per cobrir les diferents necessitats detectades, incloent-hi tant cursos de formació com activitats del tipus job shadowing.

2) FORMACIÓ I SENSIBILITZACIÓ DE LA RESTA DE LA COMUNITAT EDUCATIVA

Les mobilitats suposaven el primer pas, la formació, però l’objectiu era extendre aquesta formació a tota la comunitat educativa, amb aquest propòsit es va realitzar una jornada dirigida a tot el professorat del centre en què es van compartir els coneixements i experiències adquirits en les diferents mobilitats. D’aquesta fase van sorgir sinergies entre el professorat que va conduir a la implicació d’un important percentatge del claustre en diferents accions, entre elles la decisió d’embarcar-nos en un nou projecte Erasmus +, perseguint, d’aquesta manera, consolidar un dels nostres objectius: l’obertura del centre a l’exterior. Així doncs, hem aconseguit implicar un major nombre d’agents possibles en la transformació que ens havíem proposat. Sense oblidar que tot això ha repercutit directament en l’alumnat a través de la transmissió i posada en pràctica de tot el que s’ha après durant el procés.

3) ACTIVITATS

Les activitats han estat la forma de materialitzar el canvi que proposem des del nostre projecte i per això s’han dissenyat i seleccionat per cobrir els diferents objectius. Destaquem, a continuació, algunes de les més rellevants:

  • Disseny i elaboració del nou pla de convivència

  • Preparació de materials CLIL

  • Participació com a ponents de alguns membres de l’equip en cursos de formació del professorat.

  • Realització d’un vídeo promocional del centre

  • Commemoració de diferents “Dies internacionals” proposats per les Nacions Unides

  • Aplicació de la metodologies innovadores: aula invertida, aprenentatge cooperatiu, activitats basades en l’APB …