Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”.
La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els processos, les relacions i la seua manera de construir la realitat.
Es podria dir que la documentació pedagògica és un instrument de reflexió i de registre, una actitud, un procés, en definitiva, fer visible el que és invisible.
Segons el Decret 100/2022 de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’Educació Infantil, l’article 25 fa referència que “l’observació i la documentació pedagògica constitueixen dues de les estratègies de l’avaluació contínua d’aquesta etapa”. Per la seua banda, l’article 26 diu que “els processos d’observació i documentació pedagògica són interdependents i permeten a l’equip educatiu recollir, registrar, analitzar, interpretar i comunicar la informació…”
Aquest taller tractarà de conéixer els antecedents pedagògics, prendre consciència de la necessitat d’un enfocament metodològic actiu, afavorir la reflexió de la nostra labor docent, conéixer els principis bàsics de la documentació, apropar-se a experiències concretes i oferir recursos, conéixer ferramentes. Tot allò de la mà de Consuelo Fuentes.
Per accedir a la inscripció pitgeu ací.