L’Educació Infantil constitueix una etapa educativa amb un doble valor. D’una banda, oferir un entorn d’aprenentatge segur i estable, que possibilite la igualtat d’oportunitats des d’un desenvolupament equilibrat dels xiquets i xiquetes. D’altra banda, permetre que les xiquetes i xiquets es convertisquen en persones partícips i actives de la societat, que comprenguen una sèrie de valors.
La finalitat de l’etapa d’Educació Infantil és pensar en un xiquet o xiqueta com a protagonista dels seus processos de creixement i desenvolupament, per la qual cosa l’educació s’entén com la capacitat de l’equip educatiu d’oferir a les xiquetes i als xiquets oportunitats d’experiències.
En aquest sentit, cobra importància el valor de la tasca educativa dels i de les professionals de l’etapa d’Educació Infantil, el personal educador i les mestres o els mestres. La seua actitud i capacitat de reflexionar i investigar sobre com crear les condicions que puguen oferir als xiquets i xiquetes oportunitats adequades a cadascun d’ells o elles, seguint camins individuals i diversos, permetrà donar-los suport en el seu procés de desenvolupament d’experiències, relacions, coneixements i aprenentatges.
Pel que, amb aquestes jornades, es pretén comunicar a les professionals de l’educació, en concret les de primer cicle, la importància de conéixer les necessitats del xiquet i de la xiqueta, la seua construcció d’aprenentatges a través de la neurociència i compartir experiències d’altres escoles infantils creant xarxes.