Exposició de treballs en el Museu d’Història Natural de l’U.V.

Ja es pot visitar l’exposició dels treballs realitzats durant la primera edició del curs «“Aproximació a la il·lustració científica». Aquesta exposició alberga una part de les obres creades pels alumnes del curs que va organitzar el Cefire CTEM en col·laboració amb el Museu de la Universitat de València d’Història Natural (MUVHN). Les obres poden visitar-se en l’horari del Museu fins a primers de Juliol.

La Il·lustració científica, disciplina que persegueix la comunicació i acostament de la Ciència a través de canals gràfics, és una eina indispensable en una societat on el progrés científic avança amb passos cada dia més grans.

Els alumnes d’aquest curs, tots ells docents de secundària/batxillerat de ciències biològiques o arts plàstiques, han aprés a estudiar, sistematitzar, interpretar i representar subjectes variats del món natural sota el prisma de la il·lustració científica, això és, atenent criteris de rigor (científic, anatòmic), realisme i vocació divulgativa i didàctica. A través de l’aprenentatge d’aquestes nocions, el docent serà a més capaç d’implementar-les a l’aula com a eina didàctica interdisciplinària, tant per a ell mateix com per als propis alumnes.

En aquesta exposició poden trobar-se tres tipus de projecte diferents: 1. Representació de peces fòssils al natural amb grafit i to continu (blanc i negre). 2. Representació de l’arquetip d’una espècie d’insecte amb tinta i mig to (blanc i negre). 3. Representació de l’arquetip d’una espècie de vertebrat (ocell o mamífer) amb aquarel·la (color).