Des de les assessories dels CEFIRE, tant territorials com específics, us proposarem reptes quinzenals a resoldre amb els vostres companys i companyes o amb l’alumnat en temps de confinament. Es tracten de propostes didàctiques on es formularan idees inspiradores per a l’atenció educativa del vostre alumnat. Així que, us convidem a participar en la resolució de reptes i compartir les vostres experiències en les xarxes socials.

En cas de tindre algun dubte, suggeriment o voler compartir la resolució del repte podeu posar-vos en contacte a través del correu electrònic del CEFIRE: direalacant@gva.es

Anima't i participa!

#ReptesCEFIRE

REPTE 9 JOCS AMB ELEMENTS DE LA NATURA

Per ticalacant | 31 maig, 2020

#ReptesCEFIRE Ara que ja podem eixir de casa … us proposem un bonic repte, anima’t a compartir la teua experiència. El joc amb elements naturals (pedres, pinyes, sorra, fulles …) ofereix als nens i nenes inspiració, possibilitats infinites, oportunitats per pensar, tractant-se d’un potent estímul creatiu. El joc estimula el desenvolupament del cervell, l’experimentació científica, … Read more

REPTE 8 LA POESIA ÉS UNA ARMA CARREGADA DE FUTUR

Per ticalacant | 20 maig, 2020

#ReptesCEFIRE Us proposem el repte de gravar juntament amb el vostre alumnat un podcast de poesia. L’elecció poètica és vostra: coneguda o creada per a l’ocasió. El podcast és un arxiu multimèdia, un àudio, que pot ser descarregat i escoltat a demanda. L’ús del podcast en l’educació promou el desenvolupament d’habilitats verbals i un primer … Read more

Repte 7 L’alumnat inventa i resol problemes

Per ticalacant | 13 maig, 2020

# ReptesCEFIRE La resolució de problemes és, sens dubte, l’activitat més creativa i important de les Matemàtiques; també d’altres ciències, com a Física, Química i Tecnologia. Mitjançant la resolució de problemes, es mobilitzen moltes de les capacitats intel·lectuals de l’alumnat i la pràctica totalitat de les competències. Així mateix, la resolució de problemes contribueix al … Read more

REPTE 6 Aprenent amb un rap

Per ticalacant | 5 maig, 2020

Us proposem crear un rap amb el vostre alumnat per a treballar qualsevol aspecte del currículum. Trieu un tema. Aquest pot vindre directament dels continguts de la teua assignatura. Amb el procés cooperatiu de creació i enregistrament podràs treballar diferents criteris d’avaluació i estàndards amb els quals el teu alumnat anirà adquirint les competències i … Read more

Repte 5 CREA EL TEU AVATAR: Superherois i Superheroïnes contra el COVID-19

Per ticalacant | 28 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Durant aquesta quarantena hem descobert que en la nostra societat hi ha molts herois i heroïnes que demostren el seu valor tots els dies, des dels metges i les infermeres que ens cuiden, fins als policies, passant pels professors i les nostres famílies. Per aquest motiu, us proposem crear/dissenyar un avatar que represente un/a … Read more

Repte 3 PENSAR, DIALOGAR I CREAR A TRAVÉS DE L’ART

Per ticalacant | 22 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Des del confinament totes i tots hem mirat per la finestra. Les finestres s’han convertit en un símbol en el nostre dia a dia. Per aquest motiu us volem proposar treballar a partir d’elles. És una proposta artística i reflexiva al mateix temps. És interessant que es puga dialogar sobre el que trieu posar … Read more

Repte 4 #ReptesCEFIRE en temps de confinament

Per fpaalacant | 21 abril, 2020

Segurament heu pensat mil i una maneres de continuar en contacte amb el vostre l’alumnat, de fer-ho de la forma més pròxima i efectiva possible, amb la mateixa calidesa que féieu les classes a l’aula, amb el mateix entusiasme i la mateixa implicació o més. Llanceu un repte (#ReptesCEFIRE). Poseu un poema en l’escenari apocalíptic … Read more

Repte 2

Per ticalacant | 15 abril, 2020

CÀPSULA DEL TEMPS: ESTAT D’ALERTA COVID-19 Proposta de repte L’activitat consisteix en la realització, per part de cada centre, de microrelatos de 10/20 paraules entre tot el professorat (inicia una persona, s’ho passa a una altra i així entre els membres de la comunitat educativa) que vulgui participar. Es vaig poder incloure a l’alumnat, o … Read more

Repte 1

Per ticalacant | 9 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Les bones idees són sempre millors si es comparteixen, si arriben a més gent. Heu fet un vídeo de motivació per a l’alumnat que treballa a casa? Havíeu pensat fer-ne un? Teniu mà per als eslògans i els aforismes del tipus «Entre el bé i el mal podríem aspirar a l’alegria (Joan Fuster)»? Heu … Read more