REPTE 6 Aprenent amb un rap

Us proposem crear un rap amb el vostre alumnat per a treballar qualsevol aspecte del currículum. Trieu un tema. Aquest pot vindre directament dels continguts de la teua assignatura. Amb el procés cooperatiu de creació i enregistrament podràs treballar diferents criteris d’avaluació i estàndards amb els quals el teu alumnat anirà adquirint les competències i objectius d’etapa.

Primer objectiu: Crea i grava la cançó.
Posa les condicions perquè creuen, per xicotets grups, un text col·laboratiu establint les mètriques i rimes. Demana’ls que descarreguen unes bases de rap (fragments musicals d’1 o 2 compassos) i que creen l’estructura de la cançó. Finalment, cal gravar les veus. Cada alumna/o pot divertir-se gravant una part.

T’atreveixes amb més? Crea un videoclip.
Pots, a continuació, animar al teu alumnat a crear un videoclip per a la cançó. Demana’ls que busquen imatges i vídeos de llicència lliure o que creen el seu propi material. Amb elles podran fer un muntatge per al tema.

És un bon moment per a posar-se al dia amb les lleis de protecció de dades i de protecció intel·lectual, traslladar a l’alumnat la importància de les mateixes i poder compartir el resultat amb tota la comunitat educativa.

Infografies de tractament de dades
Infografies de protecció intel·lectual
Documents de Google
Bases rap de licencia libre.
Audacity: Enregistrament i mescla d’àudio.
OpenShot: Muntatge d’audiovisuals.
Kdenlive. Muntatge d’audiovisuals.