Producció Musical

INSCRIPCIONS: ACÍ

Inscripció del 6 de març al 2 de maig de 2023.

Confirmació del 3 al 9 de maig de 2023.

FORMACIÓ A DISTÀNCIA a través d’Aules.

Aquest curs de 30 hores planteja una proposta formativa que, a partir del currículum de l’assignatura Producció Musical, permeta al docent tindre eines addicionals als seus propis recursos habituals, per a plantejar i desenvolupar les classes d’una manera dinàmica i actualitzada a les tecnologies actuals.

Per tant, el concepte TIC serà un dels pilars del plantejament, però no es tracta d’un curs d’un programari particular. Es treballaran aplicacions gratuïtes, i com poder transportar alguns exercicis bàsics a l’aula, realitzant un recorregut per cadascun dels punts que el currículum inclou, i que considerem puguen ser abastats des d’un punt de vista actualitzat i amb eines informàtiques.

Per a poder treballar aquest curs, l’alumnat haurà de comptar amb un ordinador, targeta de so (la pròpia de l’ordinador és vàlida) i uns sistemes d’escolta (auriculars o monitors externs).

OBJECTIUS

Promoure una actualització pedagògica en l’àmbit artísticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.

Fomentar l’expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.

Conéixer la naturalesa del so, la seua captació i percepció, mitjançant continguts teòrics i pràctics.

Adquirir coneixements sobre la microfonía, el monitoratge, la sonorització i el so digital.

Aprofundir en les diferents fases d’una producció musical, incorporant el procés d’escolta activa.

Mostrar aplicacions, webs i eines digitals per al desenvolupament de la creació i producció musical.

Familiaritzar-se amb entorns de treball en DAW per a l’enregistrament, mescla i edició de projectes musicals.

Conéixer i practicar processos d’enregistrament a través d’instruments reals i/o virtuals.

CONTINGUTS

Mòdul 1

La cadena d’àudio. So digital.

Mòdul 2

Aplicacions per a la creació musical.

Mòdul 3

Producció musical com a creació musical.

Mòdul 4

El paper del productor musical.

Mòdul 5

La importància del so en el discurs narratiu.

TEMPORALITZACIÓ

Inici: 15 de maig de 2023.

Finalització: 19 de juny de 2023.

JAVIER SÁNCHEZ ORÚS

Professor tècnic d’imatge i so a l’IES La Marxadella (Torrent) amb 16 anys d’antiguitat. Addicionalment a la tasca docent, ha participat en els Projectes d’Innovació Educativa per a millorar els recursos materials i els espais formatius del centre educatiu, en el Procés Permanent d’Acreditacions Professionals (PEACV) del departament i en el Programa EMPRÉN2022.

Col·laborador habitual en seminaris, conferències i com a docent, en formacions específiques d’imatge i so per als CEFIRE. També ha participat en grups de treball per a la preparació de materials i recursos audiovisuals com Multimèdia. Fem vídeo dones de zero.

Aficionat a la música, però sense formació reglada, participa en diferents formacions musicals pop-rock. Alhora participa en treballs audiovisuals diversos, des de la creació de peces musicals per a vídeo, enregistraments i mescles musicals d’estils pop-rock i clàssic, així com realització de curtmetratges i escriptura de guions.

En el curs 2019 col·labora en l’assignatura de Tecnologia del conservatori ESMAR, i imparteix l’assignatura de Tecnologia II durant el curs 2020-2021.

Com a publicacions, ha publicat el llibre “Instal·lació i Muntatge d’Equips de So”, relacionat amb el mòdul del mateix nom del cicle de Vídeo, Dj i sota, i ha fet l’autoedició dels còmics “Arturo Santos, el censor” i “J. ORÚS: Els millors del món”.