XVI Trobada d’intercanvi d’experiències en Educació Física

Presentació de la XVI Trobada

Les Jornades d'intercanvi d'experiències en Educació Física, han sigut durant molts anys, una eina potentíssima per al desenvolupament professional del professorat de la nostra àrea.

Una de les prioritats que ens marquem des del CEFIRE Artístic-expressiu i des de la Subdirecció General de Formació del Professorat, va anar la recuperació de les JORNADES D'INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES EN EDUCACIÓ FÍSICA. L'any passat, es va fer un primer pas amb la celebració de la XV Trobada en el Centre Esportiu de la *Petxina (València), on més de 300 docents van participar com a ponents, talleristes i assistents.

L'àrea d'Educació Física del CEFIRE Artístic-expressiu, en col·laboració amb els companys de l'àmbit, lidera el repte de consolidar la celebració de la Trobada, organitzant la setzena edició a la ciutat de Castelló.

Encara així, amb el propòsit d'oferir una formació homogènia en tot el territori valencià, tenim l'objectiu de fer una pròxima "Trobada" a la província d'Alacant en 2020; aconseguint així, finalment, el renaixement d'una de les formacions més demandades per tod@s vosotr@s a Castelló, València i Alacant.

Continuem amb el format innovador i actualitzat de l'any passat. Així, a més dels formats presencials i pràctics tan necessaris en l'àrea, comptarem de nou amb ponències marc que tindran com a fil conductor "Cap a on anem? Reptes actuals i futurs de la nostra Educació Física".

Esperem les vostres aportacions per a aquestes Jornades, ja siga com a ponents, com talleristes, com a assistents, o fent aportacions a l'organització i millora dels intercanvis d'experiències docents.

Moltes gràcies a totes i a tots.

Ximo Montañés

Director del CEFIRE ARTISTICOEXPRESSIU

Ponència "Activitat física, hàbits saludables i rendiment acadèmic en l'adolescència: Projecte DADOS"

Ponencia "Una Educación Física para la vida"

Ponències marc

DIEGO MOLINER URDIALES

Professor Titular del departament d'educació i didàctiques específicas de la Universitat Jaume I. Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'esport per INEFC-Lleida i Doctor per la Universitat de Saragossa. Coordinador del Grup d'investigació LIFE. Autor de més de 30 articles científics en revistes internacionals i investigador en diferents projectes a nivell nacional i europeu.

L'adolescència es un termini clau pel que respecta al desenvolupament físic, cognitiu i emocional de la persona. El projecte d'investigació DADOS tracta principalment de conèixer la influència que els hàbits saludables poden tenir sobre el rendiment acadèmic durant l'etapa d'educació secundària obligatòria.

Pots trobar-ho a: Twitter | www.grupolife.uji.es

Ponència "Una Educació Física per a la vida"

CARLES GONZÁLEZ ARÉVALO

Doctor per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Educació Física per l'INEFC de Barcelona. Professor del departament d'Educació Física de l'INEFC-centre de Barcelona. Formador del professorat d'educació física en diverses institucions. Membre del #EFteam, equip d'innovació i investigació en Educació Física. Autor de nombroses publicacions i articles (revista Apunts, Tàndem, Guix i altres), coautor i col·laborador d'INDE, Graó  i  altres editorials, a més de colaboracions amb institucions públiques i privades. Professionalment ha impartit docència en totes les etapes educatives: primària, secundària, batxillerat i cicles.

L'educació física des d'un plantejament competencial ha de promoure hàbits saludables i valors propers a la realitat del nostre alumnat. haurem de generar reptes que ajuden a afrontar amb éxit els desafiaments del s.XXI perque el nostre cos és un per a tota la vida.

Pots trobar-ho a: El Blog de carlesgonzalezarevalo.com | Twitter  | Google sites #EFteam

CARLES ZURITA MÓN

Llicenciat en Educació Física per l¡INEFC de Barcelona. Docent de l'Escuela Virolai de Barcelona (@EscolaVirolai ). Formador del professorat d'educació física en diverses institucions. Membre del #EFteam, equip d'innovació i investigació en Educació Física. Autor i coautor de diverses publicacions, així com de projectes d'innovació educativa com "EDUCA VERD PLAY", una proposta de gamificació per a treballar els valors en Educació Física.

Pots trobar-ho a: TwitterGoogle sites #EFteam

Ponència "Descobreix l'Educació Física del s.XXI"

DOMINGO BLÁZQUEZ SÁNCHEZ

Doctor en Filosofía i Ciències de l'Educació per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Educació Física per l'INEF de Madrid. Diplomat per  l'INSEP de París 1982. "Maitrise i DEA" en "Sociologie Fondamentale" per la Universitat de París VII, 1982. Guanayador del FIEP Thulin Award al2011. Director del INEFC Global des de 2009 fins l'actualitat. Professor de "Didàctica de l'Educació Física i l'Esport" des del curs 76-77 fins a l'actualitat sent un referent per a tots/es els docents d'educació física. Autor de nombroses publicacions i autèntics best-sellers de la nostra estimada professió com "Avaluar en Educació Física" (INDE).

Amb la seua darrera publicació "Com avaluar bé l' Educació Física" (INDE, 2017) i una propera, a punt d'eixir, podem constatar la hipòtesi de la Reina Roja (Lewis Carroll, 1871): "els docents d'EF, si volem avançar hem de córrer molt per mantenir-nos al mateix lloc, si volem innovar de veritat hem de córrer el doble"(Congrés CAFE de la UCV, 2019).

<<L'Educació Física instantània que no té en compte quan l'allumnat ix de l'escola, no té sentit en el S.XXI>> Si vols "Descobrir l'Educació Física del S.XXI" vine a la Trobada!

Pots trobar-ho a: Twitter | Facebook