Linea Pedagògica del centre

ESCOLA DEMOCRÀTICA, LAICA I NO SEXISTA

El nostre centre es defineix com una escola democràtica, laica i no sexista, que pretén aconseguir una educació de qualitat i igualtat per a tots i totes, evitant la discriminació de l’alumnat per raons polítiques, socials, religioses, de sexe o raça.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I INCLUSIÓ EDUCATIVA

En aquest centre entenem que cadascú de nosaltres tenim unes característiques que ens fan diferents i especials. Entenem la diversitat com l’oportunitat de compartir qui som, què pensem, com som amb la resta i poder enriquir-nos uns d’altres.

EDUCACIÓ EN CONVIVENCIA PACÍFICA

Aquest és la nostra senya d’identitat més marcada, el nostre objectiu prioritari és que els i les alumnes del nostre centre en acabar l’educació primària siguen ciutadans de primera i facen del nostre poble: un poble millor. Fomentem l’educació en valors, el respecte a les normes de convivència, el bon tracte, l’afecte i estima entre nosaltres. Es pronunciem com: TOLERÀNCIA ZERO A LA VIOLÈNCIA.

EDUCACIÓ EN IGUALTAT I COEDUCACIÓ

Eduquem des de la coeducació i la igualtat. Celebrem el dia de la Dona treballadora, el dia de la no violència, el dia de les famílies…

AUTOESTIMA I EDUCACIO EMOCIONAL

Som una escola que eduquem i ens relacionem amb la comunitat educativa des del cor. És molt important per a nosaltres que l’alumnat es conega i estime a sí mateix, entenem que: en primer lloc, han de saber reconèixer les seues emocions i controlar-les; i en segon lloc, reconèixer les emocions dels demès i desenvolupar l’empatia i assertivitat. Fem un acompanyament amorós i compromès per aconseguir que cada xiquet/a prenga consciència de les seues possibilitats, que respecten les diferències i puguen traure el millor de cadascú i ser com son. Som una escola que no s’oblida del cor. Som un espai de relacions afectives.  

PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA EN EL CENTRE

Per a nosaltres és molt important que tots i cadascú de nosaltres ens sentim part de la comunitat educativa del centre i treballem junts per aconseguir que el nostre alumnat s’estime, siga feliç i millore en l’aprenentatge. Hem de treballar tots junts a través dels canals de participació que ofereix el centre: Consell d’alumnat, Consell Escolar, Claustre i AMPA. Som comunitat educativa. Famílies i mestres treballem de la ma per ajudar als nostres xiquets/es a creixer.

EDUCACIÓ CULTURAL

Desenvolupem el coneixement i respecte de la nostra cultura. Celebració de les nostres festes tradicionals: 9 d’octubre, Nadal, Setmana de la Pau, Carnestoltes, Falles…. Eixides culturals, teatres, museus. Celebrem cada curs unes jornades culturals.

EDUCACIÓ SOSTENIBLE

Potenciem el respecte de l’entorn i del medi ambient  i fomentem el pensament crític cap el respecte i cura del nostre entorn natural a través de les actuacions del nostre equip d’Escola Verda i amb el projecte 50X50 i dia de l’arbre. Tenim un hort escolar que facilita dia a dia la proximitat, dedicació i aprenentatge de l’entorn natural, per part d’alumnes i mestres.

PROJECTES D’INNOVACIÓ EDUCATIVA

El nostre centre està obert a innovacions educatives. El professorat es forma constantment i desenvolupa cada curs nous projectes pedagògics i participa en activitats de formació. Aquest curs s’ha desenvolupat un PIIE de Competència Digital i s’ha redactat un PIIE: « Un pati per somiar» per dinamitzar el pati i afavorir l’activitat física i motora de l’alumnat, així com la integració plena de tot l’alumnat del centre

ESCOLA TECNOLÓGICA

El nostre centre es pot definir com tecnològic. Tenim PDIs o pantalles digitals en totes les aules, un carro amb tabletes electròniques per desenvolupar activitats i programes específics, un carro amb ordinadors portàtils per portar a les aules, un aula d’informàtica amb 26 ordinadors per a l’alumnat. Desenvolupem el nostre pla digital de centre. PIIE sobre desenvolupament de la competència digital, es realitzen sessions setmanals d’informàtica. Desenvolupem un projecte de robòtica en Infantil i primer cicle.

ESCOLA LECTORA

En el nostre centre afavorim el foment lector, treballem la lectura a través d’activitats recollides en el nostre Pla Lector, utilitzem la biblioteca del centre amb un horari establert, tenim bibliopati i dinamitzen moltes activitats en el centre. * La Biblioteca de l’ escola, és un gran referent del cole ja que es fan moltes activitats on participa tot l’ alumnat, contacontes, visites d’ autors, exposicions de llibres, llibre viatger…

ESCOLA VALENCIANA

El plantejament pedagògic que fa el nostre col·legi és el de l’Escola Valenciana, i per tant participem en les activitats que ens proposen, com la realització de cartells, participació en el concurs narratiu Sambori i en les Trobades d’Escoles Valencianes. LA TROBADA: mantenint una participació activa en La Trobada d’Escoles en Valencià de la nostra comarca, L’Horta Sud, així com en totes les activitats que giren al voltant d’ella.

COMPETENCIA COMUNICATIVA ORAL

En el nostre centre es potencien les habilitats relatives a l’expressió i comprensió oral. Des del nostre PEPLI es potenciarà l’aprenentatge en les tres llengües: castellà, valencià i anglès. Preparar a l’alumnat per a l’ús correcte i fluit de les llengues (auxiliar de conversa).

PROMOCIÓ DE L’EDUCACIÓ FÍSICA I LA SALUT

Participació en el programa PEAFS i realitzem activitats per promoure la Salut de la cartera de serveis de Salut Pública, realitzem diverses activitats al llarg del curs per fomentar els hàbits saludables i la pràctica de l’activitat física per a la cura del nostre cos:  esmorzars saludables, participació en el dia de l’Esport, carreres solidàries, etc.

CULTURA DE L’ESFORÇ

Considerem que l’esforç és indispensable per aconseguir una educació de qualitat. L’alumnat ha d’esforçar-se cada dia al màxim aconseguint el millor rendiment dins de les seues capacitats. Resulta imprescindible la col·laboració de les famílies amb el professorat del centre per crear hàbits de treball i estudi diari.

METODOLOGÍA

La nostra metodologia és oberta i flexible i pretén que l’alumnat siga competent en la societat actual, és per aquest motiu que presentem a l’alumnat situacions d’aprenentatge reals i significatives totalment connectades amb la vida diària i utilitzem metodologies actives: racons, tallers, treballs en equip, grups flexibles, desdoblaments, codocència…